skärmdöd vid samtal

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by kardan, May 16, 2010.

1. kardan

kardan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det nån mer än jag som har problemet att telefonen tvärlåser sig vid samtal? Så fort jag ringer upp någon så är det som att skärmlåset aktiveras, med den skillnaden att det är lögn i helvete att aktivera telefonen igen! Enda sättet att avbryta samtalet är att trycka på headsetet, alla andra knappar, fysiska som icke fysiska, är döda. Och innan någon säger "stäng av headsetet" så ska jag säga att det är lika illa med bara telefonen men då är det HELT omöjligt att avbryta samtalet, utan att ta ur batteriet då... Lite jobbigt om man råkar trycka på fel kontakt... Har fabriksinställt den som en sista desperat handling men det var ingen skillnad. Det händer någon enstaka gång att detta inte inträffar och att den beter sig som den ska men det är inte ofta..

2. MartinAsplund

MartinAsplund Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det hela beror på att det finns nån inbyggd typ sensor som ska avaktivera skärmen när du har den vid örat under samtal.. men den verkar fungera dåligt eftersom att skärmen inte bara avaktiveras när man under samtal har den vid örat utan precis som du säger så avaktiveras skärmen hela tiden under samtal. Nåt knas är det helt klart då samma fel uppstår på min Desire..

Last edited: May 16, 2010
  3. zw4mp

zw4mp Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Försök håll fingrarna borta från vänstra övre hörnet av displayen :)

Edit:
    Ring ditt hemnummer eller liknande och testa.. När man kommer ca 5 cm ifrån så slocknar den och när man tar bort fingret igen tänds den på min Desire. Min tanke är att du försöker trycka på powerknappen vilket då gör att du då samtidigt släcker skärmen med sensorn ?

Last edited: May 16, 2010
  4. kardan

MINA ENHETER

Inga problem det händer när den ligger på bänken bredvid oxå. Så det hjälper inte. Jävla skit.

5. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon hade samma problem i en annan tråd. Tror en hard reset löste problemet.
    Fast någon annan fick en ny mobil eftersom det var fel på sensorn.

6. MartinAsplund

MartinAsplund Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kan ju säga att om jag pratar med någon och sedan lägger telefonen på bordet så slocknar min skärmen även då.. men jag upplever inte detta som ett jätte problem då jag bara trycker på power-knappen för att aktivera skärmen igen..

7. kardan

MINA ENHETER

Har haft min Desire på verkstad i totalt 4 veckor nu för att skärmen tvärdog vid uppringning, det visade sig att copterfilmen påverkade sensorn som tydligen sitter i övre högra hörnet, ingen annan som haft samma problem? Fick rådet att klippa av filmen en liten bit så att den inte täcker den lilla biten ovanför skärmen.

8. cubase

cubase Infant Droid Medlem

MINA ENHETER