Sony Ericsson Tutorials

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av mikrokiwi, 19 maj 2010.

1. mikrokiwi

mikrokiwi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Tänkte tipsa om Sony Ericsson Tutorials. Tror nog att det finns några här som kan tycka att det är intressant :)
    Sen verkar även som att SE kommer lägga upp en tutorial i fyra steg (kanske fler?) på sin utvecklarblogg om enfingers-zoomen och hur man använder den i sina egna egna appar ;)

2. the_bean

the_bean Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tack för tipset. Trevligt initiativ av SE.

3. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

lite roligt att de har demo/tutorial på one touch zoom då de flesta telefoner har multitouch.. undra varför ;)

4. relaxer

relaxer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kanske för att va schyssta? Jag tycker det är jobbigt med multitouch, jag vill kunan sköta min telefon med en hand.

5. Andreas Agvard

Andreas Agvard Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte nämna att min kollega på Sony Ericsson nu postat första delen i sin tutorialserie om hur man gör sin egen AdapterView där han implementerar en lista med 3d effekt.

Kika också på appen vi gjort som visar vad vi lär ut. Ni hittar den lätt genom att söka på "sony ericsson tutorials" på Android Market.

Angående enfinger zoom tutorialen kan jag nämna att en del av tutorialen kommer handla om bra principer för programmering som gör det lätt att separera ut kontrollen (dvs enfinger logiken) så att man kan anpassa metoden för sin egen applikation.

6. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Riktigt bra initiativ!
    Du kanske har koll på om det jobbas på en FroYo uppdatering till X10/Mini/Pro?:) För det har varit VÄLDIGT tyst på produktbloggen de senaste dagarna/veckorna...