Den stora Cyanogen-tråden (PVT32A, PVT32B)

Diskussion i 'Magic' startad av bridgemill, 23 aug 2009.

  1. bridgemill

    bridgemill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdaterad 28/8 12:02

    VÄLKOMMEN TILL DEN STORA CYANOGEN-TRÅDEN!
    CyanogenMod (CM) innehåller mycket kod från kommande Androidversioner, patchade applikationer och många förbättringar. Den kommer med en ny och modifierad kernel som bl.a. ger stöd för Wifi Tehter.​

    HTC Magic PVT32A
    Här finns den senaste versionen som är portad till PVT32A.

    HTC Magic PVT32B
    Här publiceras den senaste versionen till PVT32B.
    Det går utmärkt att installera ROM:en på din Dream om du vill, bygget började nämligen för en Dream men nu är den kompatibel till både Dream och Magic.

    More to come...
     
    Last edited: 28 aug 2009
  2. bridgemill

    bridgemill Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Reservation!
     
  3. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 358
    Mottagna gillanden:
    733
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    La precis in 4.0.2 idag :) Uppgraderade från 4.0.1 verkar inte vara några problem ännu, enda var att jag var tvungen att lägga in ringsignalerna igen då de försvann.
     
  4. Hixx

    Hixx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Kan meddela att denna ROM har svensk ordlista med i HTC tangentbordet. WOHOOO
     
  5. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Ja det har den, men man kan fortfarande inte skriva apple och få förslaget äpple... Och så länge inte det går, eller det finns tangenter för åäö så är det inte så användbart tycker jag :( Dessutom syns inte kommentarerna i Market när man växlar till Svenska.

    Det skumma är att detta funkade fint i 4.0.1 men i 4.0.2 kan jag inte växla till Svensk ordlista för Hero-tangentbordet? Fick svenskt automatiskt har jag för mig i 4.0.1 när jag växlade till Svenskt språk där.
     
  6. ICDeadPpl

    ICDeadPpl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Vilken SPL ska man helst ha tillsammans med Cyanogen 4.0.2 versionen?
     
  7. Freddan

    Freddan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite störigt att det går att få svensk ordlista men bara genom att välja Svensk i 'Locale'. I 'HTC Magic' default rom gick det ju att ha både svensk ordlista och kommentarer i 'Market'.

    Ingen som kan komma på en smart att "lura" till sig både svensk ordlista samt kommentarer?.
     
  8. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kan man inte installera scandinavian keyboard med tillhörande dictionary i CM då?
     
  9. maccis

    maccis Ultra Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    1 358
    Mottagna gillanden:
    733
    Operatör:
    Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Jag la in Engineering SPL 1.33.2010
    samtidigt som jag flashade 4.0.1, var skitsmidigt att uppdatera nu. Bara kasta in nya ROMen och köra boot + home och flasha in den nya versionen. Då har jag även lagt in en annan Recovery image (recovery-RAv1.2.0H) i min mobil.

    Allting gjorde jag mha Wikin här på Swedroid första gången. Har flashat via WinXP och även nu sist med min mac.
     
  10. Freddan

    Freddan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo men det tangentbordet suger. HTC egna bord är så mycket bättre enligt min smak. Använder hellre deras tangentbord utan ordlista än 'rogers' med svensk ordlista och åäö på bordet.
     
  11. PsyDuck

    PsyDuck Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8
    Har följande två problem med denna ROM:
    - Kan inte ange Voicemail-numret. Får ett felmeddelande
    - My location (ej gps) fungerar bara i vissa områden. Har fungerat med alla andra ROM:Ar jag provat.
     
  12. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    du kan ju välja att ha engelsk layout ändå ju. och det funkar att skriva hjalp för att få hjälp föreslaget
     
  13. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Hur lyckas du med det? Kör du 4.0.1 eller 4.0.2? I 4.0.2 kan jag inte ens välja Svenska under språkinställningarna på Touch Input, och det har jag för mig jag kunde på 4.0.1. :confused:

    Edit:
    Har kollat på 4.0.2 där fungerar det inte alls med Svenska och Hero-tangentbordet.
    På 4.0.1 fungerar det nästan, men hjalp blir just hjalp och apple blir apple. Den förstår inte åäö om man inte skriver just åäö. Trist. Synd att Svenska ordlistan till Hero-tangentbordet inte alls fungerar i 4.0.2, jag kör vidare på 4.0.1 ett tag till, kommer ju en experimental 4.1 senare i veckan, kan ju bli spännande.
     
    Last edited: 25 aug 2009
  14. Hixx

    Hixx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Tycker den är bra. Men var är alla ljud?
     
  15. PsyDuck

    PsyDuck Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8
  16. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag kör med original rom visserligen, men jag kan inte tänka mig att det ska ha någon betydelse. (med viss reservation för att scandinavian keyboad inte funkar alls i CM - det vet jag inte)

    Jag vet dock att jag själv hade lite problem med att faktiskt få upp scandinavian keyboard. Det räckte liksom inte att bara välja scandinavian keyboard under input methods, utan man fick ändra någon annan stans i inställningar, men när det väl kom dit så var det bara att hålla inne 123-knappen och välja scandinavian keyboard settings och där välja layout english.
     
  17. Hixx

    Hixx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    overclock widget fungerar inte för mej på min magic. Säger att jag måste ha en G1 eller G2 telefon.
     
  18. slotrat

    slotrat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Hmm frågan är ju varför du då i en tråd som handlar om ROMen CyanogenMod uttalar dig och säger att saker finns och fungerar, när du själv inte ens testat (kanske du har?) eller kör den ROMen??? Det är självklart att det har betydelse, CyanogenMod (CM) består av MYCKET kod från kommande Androidversioner och har massor av kod som inte finns i original ROM. Dessutom är flera appar patchade och förbättrade på olika sätt, så JO det spelar stor roll om man kör original eller CM, och just därför är det ju bra om man vet vad man snackar om.
    Scandinavian Keyboard fungerar utmärkt i CM, men åter, om du inte kör CM själv kanske du inte skall uttala dig med "fakta" här?

    (Sorry om jag låter otrevlig, men jag förstår inte varför man skriver i en tråd om ett ämne man inte kan eller vet så mycket om. Fortsatta diskussioner kring detta Off Topic ämne förs i annan del av forumet eller via PM till mig direkt, tack. Denna tråd skall handla om CM.)
     
  19. zowat

    zowat Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får inte https sidor att fungera i Browsern. Den slutar bara ladda dom och det blir helt vitt. Någon annan som känner igen detta?

    Kör 4.0.1 på en 32B
     
  20. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag hade det problemet i en tidig ROM jag provade men minns inte vilken eller hur det löste sig. Nu kör jag dock 4.0.2 och då fungerar det fint. Fick visserligen upp ett antal felmeddelanden på internetbanken men tror det låg på serversidan för det var bara att ladda om så löste det sig.