Mottagningsproblem

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by Sir Anselm, Mar 22, 2011.

1. Sir Anselm

Sir Anselm Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick min 2X igår. Men jag har lite problem. Helt plötsligt verkar min telefon tappa kontakten med nätet, trots att jag har 3-4 staplar. Men det står både ett H och ett R vid staplarna. Har jag tappat kontakten med 3's nät och är inne och roamar? Har aldrig råkat ut för det på min Galaxy S.

2. Sir Anselm

MINA ENHETER

Ingen som råkat ur för samma? Problemet försvann ett tag, men precis nyss startade jag om telefonen, och då kom det tillbaka... :(

3. Steefzar

Steefzar Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag råkar ut för precis samma sak! Men läste nu att 3 har problem med nätet. Men för mig höll det på innan dom gick ut med det. Märkte det i Onsdags.

4. Sir Anselm

MINA ENHETER

Jaha, det här problemet har dykt upp från och till, men nu verkar den slutgiltigt ha tappat all kontakt. Grymt irriterande!

5. markoff

markoff Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har hänt mig en gång, men det var precis när jag gick ur flygplansläge och innan jag hann gå ut ur själva planet. Jag trodde det hade att göra med flygplanet. Jag startade om telefonen och då fungerade allt igen. Ni verkar ju dock ha större problem.

edit: Har tele2

6. binary

binary Kid Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    Telefon 2:
    iPhone 6
    Min lur brukar oxå tappa kontakt med nätet. Det häder dagligen. Ibland det ända som hjälper är omstart av telefonen.
    Det är min andra Optimus 2x som har exakt samma problem.
    Har Tele2 som operatör och uppdaterad basbandversion till 20110405

7. rollet

rollet Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Verkar ha nått med tele2 att göra, frågan har varit uppe förr.

8. Irlut

Irlut Kid Droid Medlem

Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Ja, jag har samma problem både med en Huawei U8220 och en Optimus 2X (som f.ö. verkar ha andra problem och därmed är på service). Har felanmält det hela till Tele2 för att få lite klarhet i huruvida det är telefonerna eller nätet som kackar.

Det verkar vara ett ganska vanligt problem - flera i min vänkrets klagar på att deras täckning bara försvinner från deras Androidmobiler (av varierande fabrikat och modell). Det verkar vara oberoende av mobiloperatör då jag har hört om det från Tre-, Tele2- och Telenor-kunder. Androidbugg?

Last edited: May 3, 2011
  9. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag ringde till Comviq pga mottagningsproblem för att kolla ifall dom hade störningar men dom känner inte några störningar i Göteborg. Tänker ringa LG för att kolla läget än så länge.
    Snackat precis med LG support och först säger dom att man kan testa att byta sim kort hos sin teleoperatör om inte så kan man återställa telefonen. Han sa också att det kommer en uppdatering väldigt snart. Ska avakta lite grann och se om felet kommer tillbaks efter uppdateringen då kommer jag att lämna in min telefon.

Last edited: May 10, 2011
  10. rbt

rbt Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Just att man tappar ibland är som några skrivit tidigare ett android-problem som drabbar tillverkarna/lurarna i olika utsträckning

Det ska ha något med växling mellan 3G och 2G att göra, felsök genom att tvinga det ena eller andra och se hur ni upplever det