Nytt fel. Dialer

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av alexoid, 7 maj 2011.

1. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Japp nu insåg jag att det har börjat med strul men det har hänt bara en gång. När jag ringde en vän så har uppkopplingen dröjt länge nästa gång jag ringde samma nummer då fick jag meddelande incorrect samtal nåt i den stilen. Hoppas att det är bara denna gång fast jag tror fortfarande att framtida uppdatering kommer att fixa massa problem. Samtal är ganska viktig och det är telefonens pimära funktion.

2. alexoid

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

På nåt konstigt sätt så somnar min gsm antenn och är inte aktiv alls. Kan inte få meddelande eller bli uppringt. Det här är andra gången det händer. När jag ringer själv så kommer det felkod med nån text. Jag måste starta om telefonen för att det ska funka igen. Vill inte lämna in telefonen än för jag väntar på 2.3. Men om även då felet kvarstår så kommer jag att lämna in den.

3. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Det kan vara bra att lämna in den redan nu bara för att ha markerat att det är något fel på den. Desto längre tid som går från inköp till en första retur destor kinkigare blir leverantörerna.

4. alexoid

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Fick mitt 3g och gprs antenn helt i dödsläge. Tänkte nu har den pajat helt o hållet. Sen tänkte jag att kanske mitt surfgräns har gått över eller så fick comviq problem med nätet. Tänkte byta sim kort för att se om det funkar med ett annan sim kort men jag e på jobbet så kunde jag inte testa det. Nu ser jag att 3g o gprs funkar igen.
    Kan inte tänka mig lämna in den för ett fel som egentligen inte existerar. Vad ska man säga jo det kom ett fel men nu har den försvunnit. Det är ok om felet kvarstår. Jag vet att det är mjukvarufel men kommer inte på nåt hur man stresstestar 3g och gprs.
    Det var väldigt konstigt. En kollega skulle skicka mig ett sms men den kom aldrig så jag skulle ringa han för att kolla upp det men jag kunde inte ringa. Hela gsm antenn har somnat fast det var aktiv och hade nät tillgång full styrka. Efter omstart så fick jag hans sms.
    Det känns som att vissa delar från min telefon somnar helt o hållet. Börjar tänka om det är processor som strular för det är processor som skickar kommando.

Last edited: 10 maj 2011
  5. Irlut

Irlut Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Vi är flera som har liknande problem. Se t.ex. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=37285.

Min telefon uppvisar samma beteende även efter reparation med bytt kretskort (och jag har sett det på flera andra telefoner) så jag börjar misstänka att det inte är en LG-specifik bugg. Tänkte gräva lite i det med det idag. Återkommer.