ROM: [10/10-11][ROM] Touch X-POWER+ [XWKI8] 1.0 -FASTER & LONGLASTING BATTERY

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av hausmanis, 16 oktober 2011.

1. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Nejdå det är bara att tuta och köra!

2. Pankookis

Pankookis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Härligt! En snabb fråga till... Läser en del om denna Siyah. Är den att föredra?

EDIT

Ska ladda ner den och det finns en massa "missing apps, TXP+ XWKI8 browser Useragent switcher" etc. Ska man lägga in dessa med eller är det bara att lägga in romen plus sp1?

EDIT 2

Märkte precis att Siyah följde med automatiskt.

Last edited: 22 oktober 2011
  3. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Du flashar in romen och sen sp1 och så klart wipe innan, ja den kommer med i romen från början! :)

Fast det är 1.8 av kernln som kommer med men du kan flasha in 2.0 om du vill, själv föredrar jag 1.8

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. Pankookis

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Gött. Flashat om nu och håller på med Titanium Backup. Vissa program vill inte återställas av någon anledning. Antar att man inte ska välja att återställa "system data"?

Mobilen har också låst sig ett antal gånger av någon anledning så har fått reboota.

5. Grusburk

Grusburk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Men har någon jämfört denna mot andromeda-hyperdroid?

6. Pankookis

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Blev tvungen att göra en restore via Clockwork Mod för jag ska jobba i morgon och måste ha en fungerande mobil. Dock så hamnade mobilen i "ursprungsläge", alltså som om den vore nyköpt. Trodde att den skulle bli exakt som när man gjorde backupen. Alla gamla mappar etc finns på det interna sd-kortet som de var när jag gjorde backupen men har inga appar eller något.

Ska det vara såhär eller är jag ute och cyklar?

7. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Om du har gjort en nandroid-backup i cwm så ska telefonen bli PRECIS som den var när du gjorde backupen sedan när du gör en restore. Modemet har jag dock hört inte påverkas av en restore, men det ska vara det enda. Alla appar, inställningar, sms osv ska vara precis som när backupen gjordes.

Prova kör en restore igen rakt av. Har för mig att det krånglade en gång för mig men löste sig genom att bara köra en gång till.

8. Pankookis

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Testade att göra det två gånger på raken men icke. Blev som "ny" ändå. Mycket märkligt!

Antar att det är en Nandroid-backup jag gjort. Valt "backup and restore" och sen backup. Får hoppas att det var så enkelt!

Last edited: 23 oktober 2011
  9. Pankookis

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Testade att göra en restore två gånger av en äldre backup men då bootade inte telefonen. Dock tog det längre tid så kändes som att den restorade fler saker än min senaste backup.

När jag gör en restore på min senaste är det sista som läggs in spelet "mega jump". Det visas i 0.1 sek och sen är det klart. Vet inte om det spelet spökar på något vis för när jag skulle göra en restore av mina program via TitaniumBackup med Cyanogenmod eller Touchromen så frös den på just Mega Jump.

Kan man på något vis plocka bort denna ur sin CWM-backup?

EDIT

Såg nu att jag endast hade 400 meg ledigt under USB storage eller vad det heter. Kan det ha något med detta att göra? Har 1.4 gig ledigt på device storage.

Last edited: 23 oktober 2011
  10. Pippirull

Pippirull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Den här var verkligen ingen höjdare rom. Först boot-loop, löste sig iofs lätt med ryck-batteri. Sen krasch direkt när man bootat upp den. Totalhängning, var tvungen slita batteriet. Försökte igen, samma sak, häng. Gissar på att det är pga för kraftig underklock eller nåt. Startar cwm, ska göra återställning till föregående, skiter sig för den får för sig att göra någon konstig fabriksåterställning till vet inte vad. Wipe-allt, ny återställning, samma sak får någon konstig version. Löste sig genom att göra ytterligare en återställning utan wipe. Gjorde totalwipe plus ytterligare återställning för att vara säker. Rys, tar inte i denna med tång igen.

11. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Konstigt. För mig har den varit 100% stabil och inte krånglat nånting sen jag fick in den.

12. Tråget

Tråget Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Vet inte om du gjorde exakt som det stod i installations-anvisningarna, men personligen har jag bara haft problem en gång och det var när jag hade glömt en wipe. Om du skulle få för dig att prova igen så tror jag inte att du skulle bli besviken, om du väl får in den OK.... Har fått dubbelt så bra batteri sen jag bytte till den här (jämfört med stockROM), om inte mer.

13. Pippirull

Pippirull Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jorå, jag wipe:ar alltid allting som går, dalvik osv, rubbet. Men den betedde sig väldigt skumt. Sen får man ju hjärtslag när ens enda livlina, nandroid plötsligt inte funkar utan blir nån annan konstig återställning :D
    Fick en jobbig flashback från i somras när jag la in CM, när jag återställde ifrån den fick den för sig att göra hela sd-minnet i telefonen korrupt så alla bilder osv försvann i ett naffs eftersom jag var tvungen att formatera om kortet :)

14. Gnarqen

Gnarqen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har provat den gör ROMen ett par dagar och jag är sjukt nöjd. Efter drygt 12h så har jag 90% kvar och då hard data och wifi varit igång hela tiden.

15. eastbound

eastbound Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3.292

MINA ENHETER

Hur är den visuellt?snygg oså?köpt en sgs2 i dagarna så känner att det börjar bli dags.

16. Tråget

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Ganska nära original. Han kör på ett tema som går mer åt det gröna hållet (tänk standard gingerbread). Han har även som många andra lagt till overglow. Vet ej om det är så mycket mer visuellt. Det mesta krutet har gått till att få ROMen snabb och batterisnål på en och samma gång. Vilket han har lyckats bra med i samarbete med siyahs kernel.
    Extremt bra ROM på gränsen till perfekt, synd bara att den nu är "död". :cry:

17. Rossow

Rossow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    IFån 6
    Fungerar hdmi utgången?

18. Tråget

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Det ska den göra. Gjorde det innan jag installerade service pack 1 i alla fall. Har inte provat efter det dock.

Rossow gillar detta.
  19. Gnarqen

Gnarqen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad menar du med död?

20. Tråget

Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Han som utvecklar ROMen var tvungen att lägga ner utvecklingen pga ekonomiska problem... Detta gör att den inte kommer att uppdateras mer tyvärr. Den kommer nog vara konkurrenskraftig ett tag framöver ändå skulle jag gissa, den duger nog finfint fram tills ICS kommer.

ICS = Ice Creme Sandwich