~10" platta runt 3k

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Musten, 6 jan 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Musten

    Musten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tjena
    Mor min fick sin Note 10.1 (den förre modellen) stulen för ett tag sedan och nu skall vi ersätta hennes platta med en ny med pengarna vi ska få från försäkringen.

    Vi var på ElGiganten och pillade lite och säljaren försökte packa på oss en Galaxy Tab 3 10.1 men jag är tveksam till Intel processorn. Jag har inte haft så bra koll på marknaden så vet inte riktigt hur bra processorn verkligen är samt att Tab 3 har 1GB ram mot Note 10.1 2GB. Jag köpte den förre noten i november 2012 för ca 2500 så känns lite dumt att betala mer än så men samtidigt så kommer vi förmodligen bli ersatta för vad nypriset ligger på idag så det kommer ju gå plus minus noll i princip, men det är budgeten iaf.

    Vad hon använder plattan till är typ slösurf, lite mejlande och bankärenden samt nåt spel (Candy Crush osv). Hon var extremt nöjd med kameran i Noten när hon var på semester i somras och kommer nog inte vilja byta ner sig (Tab 3 med 3MP).

    Lite osmmanhängande, men ja ge mig lite tips tack :)

    EDIT: Hon tycker att min iPad mini är alldeles för liten så hon vill nog ha en runt 10".
     
  2. Musten

    Musten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Är det någon som har erfarenhet av Bazula och vad man gör om man får eventuella problem med en Nexus 10 därifrån? Sneglar mycket på den då den ligger på ett bra pris men är lite tveksam till att köpa en platta jag inte har pillat på alls...
     
  3. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Bazula är sjukt trevliga att ha att göra med :) kameran är ju dock inget vidare på nexusen.

    Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
     
  4. Musten

    Musten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har du jämfört kameran mot t.ex. en Note 10.1 (Gen1)? Vad är det som är 'dåligt', tycker ju att Samsung borde ha i princip samma delar i sina plattor som är "high end"? Hur gör man vid garanti ärenden för en Nexus 10?

    Tack!
     
  5. Acentren

    Acentren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Garantin fungerar som i vilken annan elektronikbutik som helst, bazula lämnar ju minst 1 års garanti på plattan. Betalar frakt vid garanti ärenden och är allmänt hjälpsamma :) Nej har inte jämfört de två tyvärr

    Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
     
  6. Musten

    Musten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Grymt! Skall snacka med morsan senare då.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.