199:- surf i 24mån bra pris eller vänta?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av marcuspresident, 28 dec 2010.

1. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Japp. Och tre månader gratis surf i början då. Bra deal. Dessutom är ju Halebop bra, har inte haft några problem iaf. Bra mycket bättre än tele2 iaf, fan så mycket bättre täckning med. Tre har jag inte så bra koll på dock har aldrig haft dem.

2. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det där gratis som jag förstår det är att man får betala 59:- i mån för abb i tre månader och sen kostar det 149:-/mån(+170 för mobilen).
    Det blir i runda slängar 149-59=90:-. 90x3 blir 270:- delat på 24 månader blir 11kronor och 25öre som du tjänar i månaden på dom "fria" månaderna.

Inte mycket att hänga i den torra mellandagsreagranen tycker jag...

3. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Läste om Tres erbjudande nu och det ser faktiskt bra ut :) Men du måste läsa på om de båda för att ta ett beslut. Tres abonnemang innebär en minutkostnad på 39 öre mot Halebops 19 öre (båda har samma öppningsavgift på 99 öre), och SMS kostar 39 öre. SMSar/ringer man en del så kommer du lätt över 100 kr i månaden mer än med Halebops gratis SMS och 19 öre/minut. Skickar du 10 sms/dag blir det 120 spänn/månaden bara det. Skickar du däremot få mess och ringer mindre blir ju detta billigare.

Någon nyhet är det knappast, Halebop har varit sådär billigt i åratal..

Last edited: 4 jan 2011
  4. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

föredrar pott abonnemang kontra surf abonnemang då jag ändå ringer och skickar meddelanden rätt konstant.
    tycker om att använda pengarna i potten till annat än betala mobilen men det är jag det.

men om det är mer lönande för trådskaparen att välja surf abonnemang go for it :)