2.1.A.0.435

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av bambam, 31 januari 2011.

1. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Well, om du har rätt så lär ju ingen X10-ägare köpa en Arc - så dumma kan SE bara inte vara...

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

Måste också säga, att min kalender funkade precis som den skulle efter uppdateringen? Kanske var någon app eller så, som störde för er som haft kalender kraschar.

3. jorgeng

jorgeng Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Någon skrev på 1:a sidan om x10-uppdateringen att man kunde rensat allt data i kalendern via program och sedan syncat igen, då hade det fungerat enligt honom utan krasch. Kan vara värt att notera till nästa uppdatering..

:ehm:

4. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Ja det blir nog svårt att få reda på?

Men nu har jag kört en "rep" [Nu fungerar kalendern igen] och fått börja hämta om allt och synka alla kontakter, kalender & övrigt som jag sparat som tur var! Men det tar ju en sabla tid med att lägga in alla lösenord och hitta alla gamla "appar" i market o.s.v! :(

5. pswheels

pswheels Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag använde SE egna backup i mobilen. Den spara länkar till dina appar så när du återställer från backup så letar den upp dina appar i market, en efter en.

6. Grotesco

Grotesco Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har varit i kontakt med SE Support om problemet och de i samband med det hörde han på Supporten med "Back-Office" att de fått in felrapporter om detta. Jag kör ju LPP som launcher och jag kommer in till "Skapa nytt" i Kalendern via LPPs Kalenderwidget.

Han föreslog också att jag skulle prova att starta i felsäkert läge (tryck ner vänstra knappen med 4 kvadrater när Sony Ericsson kommer upp). En gång kom jag in i felsäkert läge, de andra gångerna kom jag in i xRecovery. Kan någon prova felsäkert som inte har Rootat och lagt in xRecovery...

7. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Grotesco,

Om ärendet hamnat i back-office så är de inte omöjligt att dom drar tillbaka updaten för att åtgärda problemet...

Mini-ägarna verkar iaf inte ha några problem, enligt tråden; https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=33108

8. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Det märkliga var att bara 1/3 av mina hämtningar/appar fanns där? Så de hittades direkt! Men resterande 2/3 fick jag leta rätt på själv? Ändå är allt kopplat till samma konto/konton? Hoppas jag inte missat ngn betalapp nu? Men med lite distans så kommer jag väl att märka det när jag saknar dem i så fall?

9. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Kalendern kraschar för mig. Det är riktigt dåligt att skicka ut en uppdatering som inte är ok.
    Det är ju en massa jobb med att göra om installationen av allt man har i luren

10. darkoe

darkoe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ändringar jag märkt:

* Det grafiska lösenordet har inte längre en blå bakgrund utan är transparent så ditt valda bakgrund istället syns samt att det är bredare mellan punkterna och ett skönare flyt.

* Mediascape, framför allt musik "avdelningen" är mkt användarvänlig och borde varit så från stock. Orkar inte gå in på detaljer, finns säkert att hitta i tidigare inlägg.

* Kalendern har fått en ett nästan nytt utseende(förutom det blåa) med händelser direkt under själva kalendern. Dock är färgen nu ROSA?! vid markerade dagar där det händer grejer.

* Dualtouch, pinch-zoom funkar i webläsarn, angry birds, bilder, launcher pro med mera. Även spel som kräver dubbeltouch funkar för mig och detta i exempelvis Jet Car Stunts där man både gasar och trycker in lustgasen. Även detta kommando funkar i Pocket Legends där man styr med joysticken och samtidigt attackera.

* Tillägg av förinstallerade program som "Neoreader" vilket motsvarar Barcode Scanner och nån onödig bildprogram där du skickar dina bilder till andra online(?). Även "Support" har tillkommit där det finns olika "tips och tricks" videos och amssa annat som underlättar ifall telefonen är ny för dig. Videorna är direktlänkade till y-tube.

* Har även lagt märke till att man kan ansluta sitt hotmail/andra konton gratis vilket förr räknades som ett pluskonto och krävde debitering (iaf för mig).

Men det negativa jag märkt är att Pocket Legends(online spel) blivit hackigt. Det har blivit så efter uppdateringen då den innan updaten flöt på utan problem. Dock vet inte jag ifall PL kan fixa detta. Annars är det riktigt surt.

Over and out :)

11. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Installerade utan att tappa en enda app, kontakt eller kalenderpost i Jorte.

12. Grotesco

Grotesco Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Frågan är ju om SE klarar av att skicka ut en uppdatering som bara är som en "appinstallation" av kalenderappen. Det verkar ju som om appen kraschar när jag ska starta. ALternativet är ju om jag installerar om kalendern via den fil som jag hittade tidigare i tråden. Är det då kalendern från 2.1.A.0.435 som jag får, eller är det den från den förra versionen?

Väljer jag en genväg till aktiviteten: Kalender - Redigera händelse i Launcher Pro så kan jag skapa en ny händelse i kalendern. Så det verkar bara vara "visningsdelen" av kalenderappen. Jag kan se kalenderdetaljerna i Launcher Pro Plus widget (med rätt färger från Google Kalendern).

13. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Jag är Mini-ägare så kan tyvärr inte svara på din fråga - jag är bara här för att tjuvläsa lite :), ska själv uppdatera min Mini senare idag men vill ha lite mer feedback från användarna i Mini-forumet.

14. cassel87

cassel87 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Visar eran kalender rätt vecka?

15. Parika

Parika Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag var så nöjd över att min kalender funkade..efter att ha läst om alla problem. Men banne mig, den visar fel veckonummer :(

Annars fungerar den som sagt bra, och jag gillar verkligen den nya kalendern. Öppnar den via Smooth Calendar widget.

Sen upplever jag att bokstaven A fungerar bättre än tidigare när man skriver. Hade stora problem med det innan. Har visserligen bara testat skriva några få sms, så det är kanske för tidigt att utvärdera.

16. jorgeng

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja, rätt vecka visas nu efter repair.

:neutral:

17. cassel87

cassel87 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Trevligt att höra! :)

18. Fnatte79

Fnatte79 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    OnePlus 6T McLaren

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6T McLaren
    Hur gjorde du "repair", var det via PCC eller?

19. jorgeng

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Via SEUS.
    :neutral:

Fnatte79 gillar detta.
  20. geminiq

geminiq Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hi!

Jag fick detta av en kompis : ( detta löste mitt problem med Kalendern)

Got this solution from the Sony Ericsson support.

Settings - Applications - Manage applications - Meny button - Filter - All - Calendar - Clear data