2.1, batteri, wtf?!?!

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by Groppe, Nov 2, 2010.

1. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Samma här :)

Fast nu så här i början efter 2.1 så kan man ju inte låta telefonen ligga still många minuter! Man ska pilla på, och testa allt! Men ändå räcker batteriet hela dagen från tidig morgon till det är dags att lägga sig!
    Så när den värsta nyfikenheten lagt sig så räknar jag med att ladda varannan dag precis som innan :) För även om prestandan är bättre nu så har man ju fler energislukande saker igång!

2. MathiasE

MathiasE Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Lite bättre idag iaf, där jag hade 8% kvar igår så har jag 32% kvar idag och då blev det till och med lite Angry Birds under rasten :P

3. tanion

tanion Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

"Face recognition service" slukar en hel del batteri... efter att ha dödat den processen blev batteritiden MYCKET bättre. Jag tror att den kanske scannar genom alla bilder vilket bidrar till minskad batteritid.

Någon av er som har/har haft samma problem?

4. Tinnie

Tinnie Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad är face recognition service och hur får man bort den om man inte använder en task killer?

5. King Cannon

King Cannon Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Alla verkar ha fått bättre batteritid utom jag, min suger så jvla fett nu så jag vill bara gråta, från 100% i morse klockan 9 till 56% nu kl 12:30...

6. tanion

MINA ENHETER

Det har att göra med SE ansiktsigenkänning av foton. Jag anar att den scannar alla bilder för att se om en redan taggad person kan hittas på fler bilder. Vet inte hur man stänger av den (utan taskkiller) men kolla om den ligger och kör först och isf hu mycket batteri den tar.

7. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ansiktsigenkänningen stänger/startar man av i kamerainställningarna. Fokusläge har valet ansiktsigenkänning som ett val. Det är tydligen aktiverat som default.

8. tanion

MINA ENHETER

Men då anar jag att den ligger och kör fast man inte har kameran aktiv om jag nu var tvungen att stänka av den själv via taskkiller.

9. nioh

nioh Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

För mig är det för tidigt att säga om Batteritiden blivit bättre. Tycker den känns ungefär likadan än så länge, men uppdateringen har jag ju bara haft sen i söndags så jag kommer det att låta gå någon vecka till innan jag avgör om det är bättre eller inte.
    En förbättring tror jag att jag har märkt i alla fall, den slukar nästan ingenting under natten när man sover. :)