2.1 högtalare till PC och Android platta? Air play? Val av App då det ska spelas från NAS?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Sabelström, 28 feb 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Sabelström

    Sabelström Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2015
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Sambon har tröttnat på att det är bökit att spela upp musik, då jag i daxläget spelar upp det från en NAS -> PC -> HDMI -> Bluray. Detta gör även att tvn måste vara i gång och att jag inte kan spela samtidigt.

    Tanken är då att inhandla 2.1 högtalare som ska användas till musik från sambons platta som ska streama från NASen och jag ska även kunna spela upp från datorn om jag tex har fest för jag har ingen platta.

    Jag tror sambon är nöjd om hon bara kan sätta i en kabel i sin platta och sen streama, men verkar ju även finnas trådlösa varianter.

    Frågor:
    1. Val av högtalare budget 1000kr
    2. Val av app som kan streama från NASen och gärna liknar Itunes så man kan lägga upp spellistor och bläddra lätt, är ca 14000 låtar.
    3. Överföring av ljudet för och nackdelar, Wifi, Kabel, Bluetooth, Air play m.m

    Har läst div trådar och prövat lite olika appar men hittar inte vad jag söker.
     
  2. Sabelström

    Sabelström Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2015
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    Det blev dessa Corsair Simple Audio Listen för 999kr :) Nu kostar dom 1790 som billigast på ProShop.
    [​IMG]
    Smidigt att köpa till en sub vid senare tillfälle :D

    Nu måste jag bara hitta en fungerande app.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.