2.1 och telia?

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by teal, Oct 31, 2010.

1. teal

teal Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har kollat och försökt att läsa alla poster (vilket är lite svårt eftersom hysterin fortfarande är stor)
    Men finns det någon som har en telia-brandad telefon som fått updaten att fungera?
    Kollade i omröstningen på sidan då var det 2st som hade halebob/telia som fått men det kan ju varit ngn som röstade innan.

har provat att köra via pcc och då har min telefon den senaste uppdateringen, samma sak via SEUS så har den senaste. Provade att ta bort mappen db i SEUS-mappen, funkar ej bättre. Har provat att köra "installera" i SEUS men då är uppdateringen 144mb vilket är 1.6 enligt alla här på forumet.

2. Bossman

Bossman Baby Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 8
    Telefon 2:
    Runbo H1
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Platta 2:
    Samsung Tab S3
    Samma här

3. darkoe

darkoe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Vi med inavlade telia mobiler får kanske uppdateringen antingen imorn ELLER inom 1-3 veckor. Sweet.

Å andra sidan så kanske det är bra att uppdateringen inte nåt oss än då jag märkt folk som uppdaterat och kännt av en massa jävla buggar med 2.1.

4. teal

teal Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Pratade precis med Telias tekniska support och fick svaret "Du har ett privatabonnemang så det är SE som ska se till så att du får uppdateringen, ring till dem".

jag ringer till SE support och förklarar vad killen på Telia har sagt och får informerat att det är helt galet, SE har skickat iväg allt till Telia och det enda som fördröjer är att Telia måste godkänna uppdateringen av programvaran för att vi ska kunna ladda hem den. Vi ska tydligen bli meddelade detta så fort den finns tillgänglig genom att telefonen visar att uppdatering finns.

Tjohoo....

5. extian

extian Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör Telia låst lur, körde seus igår och den sa att det int fanns någon uppdat för mig men jag blåste om telen endå och vipps så låg 2.1 i luren........

6. Tomibulan

Tomibulan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör med Telia uppdaterade igår utan problem. :)

7. teal

teal Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

har ni rootat telefonen eller hur gjorde ni? Och är de låsta till telia via abonnemang eller har ni bara köpt den i en Telia-butik?

8. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Min är köpt i Telia-butik med abonnemang. Men de första leveranserna till Telia var "olåsta" eftersom det var bråttom att få ut dem till kunderna. Så därför är min olåst. Jag uppdaterade igår utan problem och 2.1 fungera perfekt så här långt.
    Om det är till någon hjälp så köpte jag min X10 i slutet av april? Så man kan väl spekulera i att alla som sålts innan maj är olåsta för att Telia inte hunnit med den detaljen?

9. teal

teal Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ah ok, tack för svaret. Jag köpte ju min i juni så jag misstänker att jag hade lite otur..men jag fick ju iaf med ett spotify som jag aldrig använt eller aldrig kommer att använda..lite lyxigt..

10. darkoe

darkoe Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fan vad konstigt, min telefon hittar ingen update..

Den är upplåst till Comviq men Telia branded, nån som också har den kombinationen eller bara Telia branded och har uppdateringen? :)

11. Frode

Frode Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

vågar man installera även om SEUS menar att man har senaste uppdateringen? den är teliabrandad. vill inte ominstallera OSet ifall det inte är 2.1 då jag inte orkar ladda ner apps osv.

12. AndreasP

AndreasP Kid Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Z1C

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Z1C
    Ringde kundtjänst hos Telia idag på morgonen och lyckades få tag på ett spån som inte visste någonting och inte kunde koppla mig vidare. Sedan försökte han kränga ett mobilt internetabb.. :(

Nåväl. Senare fick jag tag på en något mer vettig människa som kopplade mig vidare till "Multimedia" som i sin tur var borta länge och pratade med sin "internsupport".
    Hon sa att det hade varit många som hade hört av sig om detta idag ;) och att "Terminalgruppen" hade blivit informerade om att det behövdes ett godkännande :eek:

Det fanns ingen tidsplan om när uppdateringen kommer.

Hoppas det inte sitter några muppar i den där gruppen.... då får vi nog vänta..
    Man tycker ju att de borde vetat om uppdateringen...så ja, det är väl ett gäng muppar som bara sitter och fingrar på sina failphones hela dagarna.:ehm:

Åååhhhh trodde Telia hade koll, men den tiden verkar vara förbi.:cry:

13. Bossman

Bossman Baby Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 8
    Telefon 2:
    Runbo H1
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Platta 2:
    Samsung Tab S3
    Håller med fick svaret att det kan ta någon vecka men han visste nog inte vad jag snackade om.
    Telia ryck upp er

14. ohmelbrant

ohmelbrant Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Pratade med telia i eftermiddag och snubben där trofdr inte det skulle dröja mer än till slutet av denna vecka. Sen om han bara snacka skit och ville bli av med mig vet jag ju inte!

15. Gyllenb

Gyllenb Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är väll inte första och sista gången det kommer en uppdatering till en telefon. Undrar hur mycket Telia, 3 mm får veta innan? Samt att de på kundtjänst bör ju kunna veta lite mera i framtiden, då fler ringer, mailar till dem och frågar.

16. tompabompa

tompabompa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ringde också till telia idag, två gånger tom. Vilka jävla retards alltså. Dom fattar ju fan inte vad man pratar om. Så ringde SE istället och sa att det är upp till TELIA att godkänna uppdateringen så att vi felia-barn kan få 2.1 vi också. Kommer inte uppdateringen innan helgen kastar jag fan skiten. :) Lack man blir när man väntat så länge.

17. aalx

aalx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

skrev till Telia:

Men jag har fortfarande inte fått nå svar...o_O

+ upplåst till Tele2, men Telia branded

Last edited: Nov 1, 2010
  18. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Ni behöver inte ringa Telia för de kan inte hjälpa er ändå! De vet inte något utan gissar bara!
    Se bara vad folk skriver här i tråden! Och som tillägg till detta, mig lovade de "flash" i X10 senast i maj månad 2010! :)

19. Rockness

Rockness Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

obrandad med telia abb, uppdaterade igår utan problem :)

20. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Inom två veckor fick jag precis som svar på deras twittersida.