2.1 till minin är här!

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Rackabajsarn, 31 okt 2010.

  1. Overdose

    Overdose Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du inte har fått uppdateringen så är din mobil låst
     
  2. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med om att nya lock screen är bättre. Inte bara mycket snyggare upplägg, det är mer praktiskt också. Den icke-fungerande väckarklockan visas ju t.ex. så man kan se direkt vilken tid den är inställd på. Något som irriterar mig med lock screen numera är dock att den ofta inte ploppar upp direkt - den fungerar för mig precis som med de som finns på Market. Alltså, ibland kommer den fram direkt, men om telefonen legat släckt ett tag så ploppar en annan bild upp först, på typ bara bakgrunden (startskärmen) och sen kommer lock screen.

    Överlag tycker jag att det ser mycket bättre ut, om än att färgtemat är väldigt inkonsekvent som sagt. Om vi fått 16M färger eller inte (X10 Mini) vet jag inte, men det ser onekligen så ut. Hur som helst är det ett helt annat färgdjup, övertoningar är inte längre bara ränder osv. Telefonen känns mer "vuxen" på nåt sätt, mer mogen. Såhär borde den ha varit från början liksom.

    Att dom sen skickat med buggarna som fanns i 1.6, vissa åtgärdade då och andra inte, och lagt till några fler på första parkett, det var däremot mindre bra.

    Håller också med Lupus ovan, med såhär lång tid så hade man nog kunnat förvänta sig lite mer. Men som sagt, det känns som att SE är på rätt spår och förhoppningsvis så kommer nästa uppdatering, som vi får vänta på i uppemot 2-3 månader som det låter, putsa lite mer på ytan.
     
  3. steevoo

    steevoo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Haha typ...
    Har dock testat flera larm under dagen och det verkar som vart 4:e larm fungerar. Det är iaf något:)
     
  4. Pett4

    Pett4 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Till vem är den låst? Jag har inte köpt den hos någon operatör.
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Just det du beskriver har jag också råkat ut för under dagen.
    Får oftast fram det om jag manuellt låst telefonen i landscape läge
    och sen låser upp den i stående. Känns lite billigt att det är så men men,överlag
    tycker jag allafall upplåsningen är snyggare och bättre än innan. Gillade inte dubbelklick på menyknappen.

    Förhoppningsvis kommer det en buggfixrelease inom kort.
    Frågan är vart man kan maila buggar man hittar så dom snabbare kan lösa dom ?
     
  6. t68

    t68 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det viktigaste är inte att jag är nöjd...

    ...utan hustrun! Uppdaterade hennes lilltia igår och hon är jättenöjd.
    Husfriden är räddad!
     
  7. Svetla

    Svetla Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om det har skrivit förut men orkar inte läsa hela tråden. ;)

    Om du har en obrandad telefon men inte hittar uppdateringen i PC Companinon.
    Ändra så att den letar efter telefonuppdateringar vid varje anslutningstillfälle i inställningsfliken.

    Jag hade inte orkat uppdatera Companinon och kopplade in telefonen och gjorde uppdateringen. Sen när jag letade efter telefonuppdateringar hittade den ingen. Ändrade till att den skulle kolla efter uppdateringar varje anslutning och vips så hitta den 2.1

    GLHF
     
  8. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Jo, jag gillar den också. Dock skulle jag velat ha slidern mitt på skärmen istället för längst ner. Känns skönare att ha det så om man opererar med en hand. Skulle heller inte ha något emot att se batteristatus på lock screenen även när telefonen inte är på laddning.

    Hm, har inte märkt det på min mini än så länge. Det är inte så att du har någon launcher eller dyligt som på någe vis stör.

    Ja, alla buggar är väl kanske inte direkt i SEs kod utan vissa är väl säkert i Androids egen kodbas och finns säkert på andra enheter också.

    Här nedan kommer du åt Androids eget felrapporterings system som du kan söka i alternativt rapportera nya fel i.

    http://source.android.com/source/report-bugs.html
     
    Last edited: 2 nov 2010
  9. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, ingen launcher. Jag tror inte på launcher som en bra lösning. Min poäng med lock screen, som andra också påpekat ovan, är att den inte känns riktigt integrerad - ibland. Den känns alltså inte inbyggd, utan som en app - och i en systemfunktion som låsskärmen blir det ibland påtagligt. Nu är det ju inget kritiskt fel utan snarare något lite irriterande.

    Vad gäller buggarna så har jag kört 3 enheter med Android 1.6 och 2 med Android 2.1 och det här är väldigt specifikt till SEs enheter. Buggarna i Meddelande-appen var likadana i 1.6 så det låter troligare att buggarna helt enkelt inte togs bort, och att man bara kompilerade om (portade) apparna till 2.1! Någon buggfix är inte planerad såvitt jag vet, men jag hoppas att det dyker upp en!

    Vad gäller SonyEricsson så är de inte alltför kontaktbara tyvärr. Visst kan man skriva till dem, men det är som regel samma standardsvar som återkommer oavsett vilken kanal man väljer.
     
  10. Pett4

    Pett4 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Provat det där nu ett antal gånger men den säger bara "Ansluten till X10 mini - Telefonen är uppdaterad" varje gång jag monterar den. Och SEUS säger att jag har senaste mjukvaran.

    Jag köpte min mobil via en vanlig nätbutik. Då kan den väl inte vara låst så som Overdose säger, eller? Jag stoppade liksom i mitt gamla SIM-kort i den och det fungerade utan problem. :ehm:
     
  11. Slitet-golv

    Slitet-golv Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det verkar som att många har problem med alarmet efter att ha uppdaterat. Jag antar att jag får vänta tills SE fixar en bra uppdatering innan jag uppdaterar till 2.1. Kan man säga att SE har floppat med 2.1?
     
  12. vildtrapper

    vildtrapper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alarmet ringde som det skulle i morse!

    Om ni inte får update Install senaste PC C på en annan dator som aldrig haft det.
     
  13. zeg

    zeg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro
    ROM:
    CyanogenMod 13.0
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 3:
    LG G4
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Platta 2:
    Onda V919 Air
    Behöver inte vara låst. Vissa verkar ha problem att få uppdateringen oavsett vad man gör.
    Flasha själv istället. Fick jag göra med min stora X10i.

    Tråd om att flasha X10 Mini (Pro) själv
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=825664
     
  14. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Mitt alarm ringde imorse...
     
  15. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Imorse ringde det MAX volym som vanligt!

    Jag minns att jag haft det problemet förr, så jag lät bli att ladda den inatt. Då ringde den. Provade imorse att ladda och ha alarmet på.... knäpptyst, funkar inte. Kan ni ladda och ha original larmet på?
     
  16. DiscoBoy

    DiscoBoy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Skulle bara tillägga att jag är en nöjd 2.1 användare nu. Root funkade efter ett tag och jag kan fortsätta använda Barnacle wifi.

    Småsaker:
    - dubbelklicka på ord vid t9 inmatning verkar ha ersatts med någon sorts swipe över ordet
    - min t9 ordlista är borta
    - robo defence som jag köpt, gick ej att ladda ner. Får patcha market gissar jag

    Annars känns det mesta som vanligt. Kanske lite rappare och mjukare
     
  17. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Rapportera gärna till SE så att de kan erkänna problemet och fixa en buggfix.

    http://www.sonyericsson.com/cws/common/contact?cc=gb&lc=en
     
  18. vildtrapper

    vildtrapper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skumt jag hade AC laddaren i larmet funkade som det ska!
    Har inte så manga appz ännu efter update, men har def. inte ersatt några SE funktioner.
    Kan det vara att ni har install nått som slår ut era larm??
     
  19. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Angrybird och Googles gestures bara så långt...
     
  20. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Jo visst kan det vara så. Sen utgör ju säkert dina buggar bara en bråkdel av alla som finns och någonstans måste man prioriter och då kanske just dina inte ligger högst på listan denna gång (i Androids felrapporteringssytem finns ju buggar som legat kvar i minst två år och säkert finns samma hos SE).

    En del buggar ligger säkert kvar pga. att felbeskrivningen är för vag och felet går inte att reproducera.

    Att döma av Bernards kommentar i en tidigare tråd ser SE ut att vara ett av de bolag som bidrar mest till Androids utveckling i form av buggfixar och patchar, så de ligger nog inte på latsidan fast det kan kännas så när just dina buggar ej blivit fixade.