2.1 Uppdateringen, 5 skärmar, nya apps?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av NielsTheSnake, 1 nov 2010.

1. NielsTheSnake

NielsTheSnake Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenare!

Har läst o kollat igenom de andra trådarna kring uppdateringen men inte riktigt funnit det jag söker!

Nu till mina frågor o funderingar!

Nu efter uppdateringen, som gjorde X10an till bästa luren på marknaden (enl mig) så har vi fått 5 skärmar istället för 3. Har ni några fina tips på bra widgets etc man kan använda nu för att "fylla ut", men samtidigt ha en bra funktion. Inte bara dryga grejer bara för att...

Tidigare hade jag följande(1.6):

Vänster: Apps jag använde ofta.
    Mitten: Väderappwidget/klocka/samtal/sms/mail ikoner etc.
    Höget: Kalender.

Nu har jag: 1-2-3-4-5
    1: Apps jag använder ofta
    2: tom
    3: Klocka, samtal, sms, mail dock ingen väderwidget än etc
    4: tom
    5: kalender

Några tips på vad man kan lägga in för snygga saker? ;D Har ju sett den tråden där folk laddat upp snapshots och vissa där är RIKTIGT snygga, detta var dock till 1.6 och nu har vi 2.1 vilket innebär mer o bättre stuff! Så nu vänder jag mig till er, ge mig/andra tips!

Apps som jag kommit över just nu som jag rekommenderar är självklart Skype, perfekt att ringa gratis över 3g nätet både till datorer och andra lurar som har skype och självfallet Angry Birds!

Fler tips på roliga appz, till 2.1 dvs :)

Upplevelser sofar:
    Ibörjan tyckte jag precis som många andra att det laggade lite, men nu flyter det på bättre än någonsin och ja, JAG GILLAR DET! :D

2. Tinnie

Tinnie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bra tråd!

Jag vill också ha roliga widgettips. Själv har jag lagt till Sveriges radios widget och winamps än så länge.

3. Dadde

Dadde Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Vad kommer det sig att du inte lämnar skärmarna ute i kanterna tomma istället? Det har jag gjort.
    Själv sitter jag just nu och bollar fram och tillbaka med olika genvägar och widgets för att få det att se snyggt ut och bli praktiskt.
    Är det bara jag som tycker att skärm 1 och 5 känns lite besvärliga? Jag tycker nästan det är enklare att gå via "huvudmenyn" i så fall. Enda fallet skulle vara om man fyller alla skärmar med widgets i så fall.

4. NielsTheSnake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inget bra svar på det faktiskt haha mer än att det är tänkt att jag ska ha nödvändiga widgets där jag kan få information snabbt på 2 o 4, vilket jag inte hittat än :/

5. NielsTheSnake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som kan rekommendera en snygg RSS feed som pushar ut så man slipper att den uppdaterar en gång i minuten, WIDGET dvs.

Där man kan lägga in egna sidor dvs tex swec, swedroid etc :)

6. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag kan väl bidra med min nuvarande

1: Facebook/Twitter widget, ikoner för tidsfördriv(angrybirds, facebook, youtube, aCar)
    2: ikoner för media(mediascape, rockplayer, mp3 download, grooveshark, winamp) + alarm och ficklampa
    3: Klocka, kalenderwidget
    4: ikoner för det jag använder mest(supernytt, texttv, gtasks, OI shopping list, bankdroid, swedbank, libra, liftlog), wifi+bt on/off.
    5: borttagen

Jag kör med Launcher pro plus och har en del ikoner i dockan samt så kör jag med Multicon och har två ikoner/plats för att få lite "renare" skärm.

Har man tillgång till USB-kabeln kan man göra screenshots med MyPhoneExplorer.

7. avindal

avindal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

På mittenskärmen, uppifrån:

Widget: power control - 4x1
    Widget: Ermesjo YR.No weather widgets med klocka (finns inte längre, kan vara betalapp?) - 4x1.
    Widget: Smooth Calendar - 4x1

Under dessa har jag plats för 2 rader med ikoner till mina oftast använda program t ex kamera, webbläsare, maps, market.

I inställningarna för ADW launcher har jag tagit bort "desktop dots" och aktiverat "secondary action buttons" och då har jag fyra "launcherknappar" som jag har genvägarna till telefonen, gmail, gtalk och sms på.

Last edited: 3 nov 2010
  8. NielsTheSnake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Såhär ser det ut för mig nu... i brist på annat :P

Sid1 - Finns inget :( än, tips?

Sid2 - Mest använda appzen av mig!

Sid3 - Startsidan, blir ledsen över suddigheten :/ Hoppas detta fixas snart!

Sid4 - Mappar/Inställningar, Inte hittat någon bra widget som passar där, än!

Sid5 - Kalender + Snabbval!

Så det ser ut för mig, änsålänge :)

Frågade detta tidigare men på ett annat ställe, Vet ni hur man ändrar färg på en specifik post i kalendern? Har nämligen varit tvungen att importera vCad filen och då blandas de med ens privata, via googles hemsida :/. Vill nämligen ha olika färger precis som om man importerar en hel kalender via google hemsidan!

Övrig info: Min LED har slutat blinka vid sms/samtalsmiss etc, ska undersöka det näst :)

9. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Vilken kalender är det där?

10. NielsTheSnake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

CalWidget, finns på market gratis. IMO den bästa och mest lättlästa kalendern ute idag av de jag testat (av de som är gratis)

11. NielsTheSnake

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER