2.1 vs 2.2, flyter det på bättre i spelen?

Diskussion i 'Spel' startad av zippiz, 12 sept 2010.

  1. zippiz

    zippiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjo...

    Sitter med en Samsung Galaxy S och längtar till 2.2, en stor del till det är att Google (har jag för mig) någonstans påstod att JIT (??) gjorde att bland annat 2d-grafiken gick upp till fem ggr så fort (hoppas jag har rätt i allt det där nu).

    Spelar man tex abduction, o nästan alla andra spel också för den delen som kräver att det ska flyta/scrolla på ordentligt så märker iaf jag tydligt att det inte är samma flyt som på en iphone tex... ibland fryser det ju nästan till tom.

    Så hur är det för er som uppdaterat från 2.1 till 2.2, framför allt ni som har lite high-end, så som tex Desire o Nexus... flyter det på bättre för er efter 2.2 eller hoppas man i onödan?
     
  2. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+

    Har kört Abduction 2 i några minuter nu på min Desire med 2.2. Har aldrig någonsin upplevt något hack av något slag. Vet itne om det var ettan eller 2:an du menade men 2:an funkar utmärkt.

    !:an däremot kunde det hacka liiiitegrann där det var väldigt mycket grafik, har dock inte testat det med 2.2. Men för dig låter det som det nästan är ospelbart ibland, det har det aldrig varit för mig.
     
  3. zippiz

    zippiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER


    Det är inte ospelbart och det flyter på hyfsat, det är nog dock inga stadiga 30FPS eller egentligen vill man nog ha 60fps eller liknande på ett sådant här spel vilket jag tror tex doodle jump på iphone erbjuder (känns så iaf).

    Att det fryser till ibland kanske har med att jag inte stängt ned allt i bakrunden eller något annat att göra... händer dock inte så ofta men visst, det händer.

    Samma sak på både Abduction 1 o 2... samma sak på X10 också, alltså inte det där riktiga flytet som man gärna vill ha :)

    Tror inte alla ens förstår vad jag menar, kanske lite skadad efter allt konsolspelande genom åren :)
     
  4. Hakuren

    Hakuren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag håller helt med. Känns som om man får en mer flytande, mjukare känsla på iPod/iPhone.
     
  5. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Skulle vara intressant om man kunde kolla fpsen nånstans, för jag tycker det flyter bra och jag är en kräsen person (under 100fps i ett datorspel gör mig galen...)
     
  6. Raketostkostym

    Raketostkostym Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Angry Birds flyter på mycket bättre med 2.2 jämfört med 2.1. :)
     
  7. alexEn

    alexEn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Btw, någon som vet när 2.2 släpps till Legend?
    HTC, har lovat att uppdaten kommer detta år, visst?