2.2.1

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Gojz, 27 feb 2011.

  1. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag tycker att det flyter på bättre. T.ex. WhatsApp som jag använder, funbgerar som den ska.

    Market och facebookapp laddar snabbare, men inte lika snabbt hela tiden som mina barns "leksaksandroider".

    Testade GPS när jag körde förut, och den hänger med klart bättre nu. Lite knas precis när den hade låst, men sedan kom den igång och följde mycket exakt, även i fart och kurvor.

    Jag har just en SE p990i och det var det segaste jag har varit med om. hade en P910i före, och den blev seg med tiden, men var ändå rena racern jämfört med P990i. Synd att den saknade 3G (och radio som jag ville använda), annars hade jag aldrig ens bytt (har superkass GSM-täckning här, men bra 3G).

    Efter det här, så undrar jag om det är värt att skaffa dyra flaggskepp. Min brorsa köpte en wildfire, och är skitnöjd :money: Alla med billig Android verkar skitnöjda :neutral:
     
  2. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Nej, jag tycker också att batteritiden är sämre. Har funderat på att jag tyckte att det laddade ur fort, men kopplade inte till uppdateringen direkt förrän nu.

    Ska testa factory reset i morgon.

    Har också som någon skrev, sett att fler program verkar ligga i bg.
     
  3. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om detta även gäller vid uppdateringar, men vid flashning av nya rom så är alltid första laddningscyklerna sämre. Det tar några full- och urladdningar innan batteriet levererar optimalt.
     
  4. Ossian06

    Ossian06 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som tycker det har försvunnit appar från market. tex så använde jag mig av appen swedbank 1826 men den finns inte längre, samma gäller svt play
     
  5. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Har inte kollat, men vid tidigare uppdateringar har det tagit ett tag innan Market har godkänt den nya rom:en därför kan sk protected apps vara otillgängliga ett tag.
     
  6. mas

    mas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har sett exakt samma fenomen med just de apparna. Swedbank var ett problem, men jag installerade swedbank sjuhärad istället, det funkade bra trots att jag inte har sjuhärad som bank.
     
  7. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Jo, det stämmer :)
     
  8. Jakay

    Jakay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jädrans va mycket snabbare den blev! Jag blev besviken då inte FroYo gav nån större skillnad då den kom, men NU.. NU händer det grejer! Fasen va kul!

    Klickar jag på något så händer det saker på en gång, inte nån sekund senare! Och jäklar va fort den hittade min position då jag skulle ställa in väderappen! Nä, nu har jag inte tid å sitta här å skriva. Ska leka vidare (å jag som var så himla trött!!)
     
  9. Lampan

    Lampan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har också fått en sanslöst dålig batteritid... Men å andra sidan så går ju allt dubbelt så snabbt så man hinner kanske göra lika mycket som tidigare på den korta tid batteriet håller.

    Och även jag har problem med en del appar (bl a SVT Play o NYTimes) som plötligt inte går att hitta på Market. Prövade med att installera via Appbrain, där man hittar dem, men inte heller det funkar.
     
  10. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Beror som sagt med största sannolikhet på att Market inte verifierat den nya romen ännu. Men det kommer...
     
  11. nordik24

    nordik24 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    2.2.1 har gjort mobilen mycket snabbare. Flera program som innan segade vid start/användning flyter på nu
    Har inte märkt nån sämre batteritid

    Helt klart nöjd med uppdateringen :)
     
  12. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Då tror jag att jag har hittat ett alldeles nytt(?) problem med Kies (2.0): Min telefon (en XEE-lur köpt sommaren 2010) ansluts alldeles perfekt och allting verkar fungera förutom att det på fliken "Grundinformation" saknas hela biten om firmware och knappen för uppgradering! o_O

    [​IMG]

    Om jag högerklickar på telefonen i vänstra delen av Kies så kan jag se "Uppdatera mjukvara" som ett menyalternativ, men det är grått och går inte att välja.

    Jag har växlat tillbaka till TW3.0 från LPP och luren har JPA och är rootad med Voodoo 5.01. Datorn är en svensk 32-bitars XP med senaste Kies här på jobbet. Jag tar och provar på min W7:a hemma i morgon - kanske att det går bättre.

    Tacksam för *alla* förslag - Hoppas att det är nåt dumt jag glömt.
     
  13. arno

    arno Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @Tiny Turtle: Jag har/hade samma problem. Testade att ominstallera kies utan framgång. Till slut fick jag använda en annan dator :(
    Min teori är att kass-kies inte fixar vissa USB-chipset.

    /A
     
  14. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Är inte alls säkert att hon uttrycker sig fel. Vi pratar med stor sannolikhet om faktisk hastighet, inte potentiell maxhastighet. Ifall genomsnittsklockfrekvensen är högre med den nya firmwaren är processorn helt klart snabbare än tidigare. Att säga något annat är som att påstå att en motor med felprogrammerad dator som snittar på 180 km/h är lika snabb som en välfungerande som snittar 230 km/h.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  15. Kiko

    Kiko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare! Jag har försökt uppdatera telefonen genom Kies men står att det inte finns någon uppdatering.. Har dock inte lyckats uppdatera Kies till 2.0 ( eller vilken den senaste är ), testat i flera veckor, ominstallerat Kies men inte lyckats få den till 2.0. Någon som vet hur jag kan fixa 2.0?
     
  16. lagergren

    lagergren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Du har antagligen en NEE-telefon som jag, uppdateringen släpptes bara till XEE, våran uppdatering kommer nästa vecka! :)
     
  17. Kiko

    Kiko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej det står XEE..
     
  18. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Om det hjälper med F-reset vet jag inte men jag tycker att min beter sig ganska normalt. Jag har gjort en wipe efter uppdatering.
    Efter 6h är jag nere på 49% men då har jag spöat den ganska hårt. Lite wi-fi lite 3G ganska mkt datatrafik och framförallt väldigt mkt tänd skärm. Vid så mkt användning brukar det nog vara ungefär på det den nivån även innan uppdatering.

    Vad det appar så stämmer det att vissa saknas. Hittar inte Paypal och SVT-play. Den senare kan man iofs vara utan. ;)
    Däremot var det inga problem med Handelsbankens app.
     
  19. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Provade på datorn hemma och den han inte mer än ansluta så bad den att få uppgradera. :)

    17% and counting...
     
  20. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Nja, det var inte telefonen som det var problem med, han kan inte uppgradera KIES till 2.0.