Hittade till sist en lösning på mitt Wifi problem efter upgrade till 2.2.1 (se beskrivning längre upp i tråden *här*)
Fick en ledtråd om att kolla mina router inställningar. Efter lite testande verkar det som gamla modem/baseband/Phone firmware stödjer WPA Authentication medans de nya bara stödjer WPA2 Authentication. (Detta endast empiriskt visat från mina tester - har inte sett nån dokument svart på vitt om detta)
Lösning: En enkel ändring i min trådlösa router från endast WPA till mixed (WPA och WPA2) gav resultat direkt - telefonens wifi funkade igen!
Felsöknings förlopp:
-Tidigare funkade mitt Wifi på både Eclair2.1 och 2.2 JPA.
-När jag flashade 2.2.1 [JS7 o JS8 (med tillhörande JPY och JPX modem)] så började det strula. Både med Samsung Kies ROM och olika ROMS från DocsKitchen.
-Även försök att byta t.ex JPY med gamla JPP modemet (från 2.2 JPA) gav inga resultat.
Oftast är det den enkla lösning som ger resultat - synd att det tog mer är ett halv dussin flashningar (från scratch dvs Eclair2.1)
Men inte helt bortkastat tid - jag är numera insatt i SGS flashning via Elofs lathund, och har nu en rootad lur som kör senaste DocsRom med allt godis, teman o snygg ny bootanimation.
Jag spolar ner skiten (dvs Kies) i toaletten o kör hemkokta ROMs från XDA communityt istället :-)
F.ö: Telefonen kör bra nu, har märkt vissa (tidigare) tunga trögstartade apps startar snabbare o flyter bättre nu.
Tack till alla som postade svar, alltid en hjälp vid felsökning.
Last edited: Mar 23, 2011