Är det någon idé att kolla om det går att uppdatera (igen) fastän jag redan har 2.2.1? Fick 2.2.1 när den kom första gången men tänkte att det kanske tillkommit nya förbättringar på nya 2.2.1..
Då har du med andra ord JS3 nu, sedan kom det en JS5 som släpptes i Holland, om jag inte minns fel, och nu är det JS7. Oklart vad det är för förändringar, men erfarenheten säger väl iaf att de flesta uppdateringar har medfört förbättringar. Så för egen del tänker jag absolut uppdatera.
Är mer för att jag vill använda voodoo control app. Men hur stänger jag av lagfixen? Testade att skapa en mapp som heter disable-lagfix med bindestrecket men det gick inte. Tänkte dra in JS7 nu nämligen och vill inte fukka upp telefonen.
Jag försökte leta efter den med astro men hittade inte.. Men vi behöver inte ta upp det i tråden. Noterade att stock browser saknar scroll ikon. Samt att när man flyttar/zoomar in/ut så får man oskarp text o schack rutor precis son med Opera browser.
Det ska funka med "Disable lagfix" också. Inte så noga.. Men jag brukar behöva hålla inne powerknappen tills mobilen startar om för att fixen ska börja diseablas. Inte stänga av och sätta på alltså.
Det märkliga är att det tog ca 3 min innan den drog igång igen och telefonen pratade med mig.. Men är det några problem att dra in JS7 med lagfixet igång. Tack för alla svar.
Den 19e december installerade jag en version av Doc ROM som automataktiverade voodoo. Det första jag gjorde var att deaktiverade den via CWM. Då skapades filerna /mnt/sdcard/Voodoo/disable-lagfix och system-as-rfs
Är det inte lite sjukt att luren inte blivit bra förens nu, om man vill köra på officiell programvara vill säga. Bara en liten tanke sådär
Kan någon som vet vad för slags förbättringar vi pratar om? Jag kör med vodoo lagfix och vill veta om det ens är värt? ----------------------------------------- Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.2 using the Tapatalk app. Biji Kurd o Kurdistan!
Vad irriterad man blir.. slår jag in *#1234* så står det att jag har XEE men kära KIES säger att jag har NEE. Kanske man ska ta och installera ett äldre kies?
Det är normalt att det tar tid och telefonen pratar med dig. Hon låter rätt fräck, men lite väl teknisk.... Det verkar iaf. som du har inaktiverat lagfix. Jag körde med Vodoo lagfix och det är absolut värt det. Innan stängde webbläsaren när sig i tid och otid, telefonen blev seg, allt det verkar borta.
Ja, jag såg det också när den till slut dök upp där. Verkar fungera i alla fall. Fick installera om en del program som krånglade. Man skulle kanske göra en fabriksreset...