Kan batteritiden bli något bättre blir jag glad, sen blir det ju ett litet större antal appar som funkar eftersom vissa är 2.2+ specade..
Fått svar över min fråga till telia! Låter väldigt låvande. http://www.facebook.com/home.php#!/teliasverige/posts/10150136394459783?notif_t=feed_comment
Om man köpt sin telefon hos Comviq, låst upp den, och nu har telia som operatör - kommer man få tillgång till uppdateringen via telia då?
Det känns ju rätt onödig att ligga och vänta på slöfockarna på ZTE att släppa en officiell version av 2.2 för Europa när japanese Jellyfish är nästan helt buggfritt. Om man är är orolig över att garantin försvinner om man rootar telefonen så går det att återställa väldigt lätta.
Det är ett stort steg att ta för en nybörjare . De flesta klistrade trådar och liknande är ju rätt obegripliga om man är nybörjare. De är typ skrivna av folk som redan kan alla termer.. Önskar nästan att någon kunde skriva en nybörjarguide till hur man "rootar" och "installerar" (eller vad det nu heter) japanese jellyfish på sin mobil. Det vore en välgärning.
Det finns ju flera nybörjar guider här är en https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=31361 Sen är det ju bara att fråga om man inte förstår hur man gör. Har för mig att det kan finnas nån video på youtube som visar hur man kan göra också.
Sen kan det ju även vara så att vissa helt enkelt känner sig bekvämare med att vänta på officiella 2.2-uppdateringen, speciellt om man aldrig har rootat en telefon och bytt ROM.
Det finns en video på youtube äng recovery installation.Jag var också nob men följde den. Var enkelt. Skriver detta på x10 mini. Skulle länkat annars. Sen är det ännu enklare att med recov boota jj rommen.
Nu är det ju så att testfasen ofta är längre än utvecklingsfasen, så visst verkar det lovande att den ska komma, men säger inget om när.
Länken ovan är bra, men visar ju inte allt. Framförallt måste man ju alltid göra en md5sum check på romen eller annat man vill installera.
jag har haft en dev1 telefon från google sedan dom släpptes. har flashat rommar på den näsan varje vecka sen dess. har aldrig gjort en md5sum check frågan är hur viktigt det egentligen är? som jag ser det så är det bara laddaner/flasha på nytt om nått skulle vara knas med zipfilen
Följde denna första gången jag la in ny rom: Guide How to install a custom rom on the zte blade/ Lätt att följa och det fungerade.