2.3.3 och kompassen

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av willpower, 17 apr 2011.

  1. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Jag är helnöjd med stock 2.3.3, men jag får inte kompassen att fungera korrekt.
    Norr-nålen står och darrar på ost-sydost hur jag än gör. Har gjort factory reset och kört "åttan" massor med gånger men ingen skillnad. Nålen bara darrar några grader fram och tillbaks och verkar låst. Någon som känner till en lösning?
     
  2. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    My bad!

    Äsch, det var jag som gjorde "åttan" fel... :P

    Jag höll telefonen horisontellt och förde runt den i åttor i horisontalplanet (typ "körde bil" med den på köksbordet). Helt fel... :teeth: När jag höll den i handen och vispade åttor i luften som en trollspösviftande Harry Potter på kokain löste sig allt! :D
    Kompassen funkar igen! <3
     
  3. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Hahaha!
     
  4. teknocide

    teknocide Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Underbart bildliga förklaringar på hur du gjorde. Du borde få anställning direkt som manualförfattare på IKEA ;)
     
  5. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Well... Att ha instruktionerna "rör mobilen i en åtta" för att återställa kompassen är ju minst sagt otillräcklig information.
    Man kan tänka sig åtta-formation i något av de tre planen, med eller utan "medrotation" av mobilen, samt i liggande eller stående åtta-formation. Så långt tolv olika varianter. Sedan kan man ju tänka sig mer kreativa lösningar på problemet, som att man ska sitta i en stor åtta och pilla på mobilen, att man ska röra i siffran åtta som finns någonstans på din mobil, osv, osv.

    Illustrationen av en stiliserad liggande åtta med pilar gör ju själva mobilförandet tydligare, men på vilket sätt det ska utföras är fortfarande oklart.

    Kan kanske vara värt att hålla telefonen ovanför huvudet och vispa i åttor framför Polstjärnan och Orions bälte, vänd åt väster stående på galgbacke en stjärnklar söndagsnatt med nymåne i oktober om inget annat hjälper? Glöm inte mollskinnstofflor, indianfjädrar, naket underliv och frackjacka! :innocent:
     
    Last edited: 19 apr 2011
  6. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Min kompass har slutat fungera helt efter senaste uppdateringen jag gjorde... Den står bara och darrar pekandes mot norr (inte det faktiska norr). Får se om det blir bättre när jag smäller in 2.3.3... :(
     
  7. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Provat det där med Polstjärnan och indianfjädrar? :P
     
    Tråget gillar detta.