2.3.3 tömmer batteriet

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av xavior, 17 apr 2011.

  1. teknocide

    teknocide Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Telefonen jobbar när skärmen är av, till exempel när du spelar musik eller när den synkar e-post/gtalk/hämtar uppdateringar eller SMS
     
  2. timberking

    timberking Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Battteri

    Det förstår jag att den gör annars skulle
    den vara avstängd. ;-)
    Men när jag stänger av allt onödigt så
    överenstämmer den blåa "streckkoden" i
    batterianvändning Vaken och Skärm på med
    varandra.
    Idag drog jag tex igång maps och latitude och
    då får jag fler streck på Vaken än på Skärm på
    och det får mig att anta att den jobbar mer när
    skärmen är släckt.

    Mvh Patrik
     
  3. ronald_raygun

    ronald_raygun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skumt... i lördags varade telefonen bokstavligen i 10h... sedan urladdad... Använde inte den till ett enda samtal eller spelade ngt på den.

    Efter den urladdningen... så har den nu varit på i 24h... och har 90% batteri kvar... (inte använt den i stor grad). Snacka om schizofren telefon...
     
  4. pqvist

    pqvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Grymt lyft med 2.3.3

    Jag lider verkligen med er som har problem med batteriet!

    Personligen är jag dock väldigt nöjd med 2.3.3. Jag har lidit av kronisk batteripanik senan jag köpte min SGS för nästan ett år sedan. Efter uppdateringen till 2.3.3 (JVH) har jag äntligen fått en telefon med ok standbytid - helt i klass med andra Androider. På veckodagarna laddar jag varje kväll då jag talar rätt mycket i telefon, men över helgen klarar sig min SGS numera utan laddning. Just nu sitter jag på måndag förmiddag med 51 timmar sedan laddaren drogs ur och 39% kvar. Med 2.1 och 2.2 toppade jag på cirka 30 timmar även om jag inte ens rörde telefonen.....

    Min gamla SE P1 varade dock cirka en vecka under semestern då jag inte telefonerade så mycket....
     
  5. THESILVEREAGLE

    THESILVEREAGLE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samsung förnekar problemen. Detta var deras svar på mitt andra mejl.

    "Det skall inte vara några problem med batteritiden i programvaruversionen
    Android 2.3.3. Om du redan har återställt telefonen till fabriksdata, samt testat
    med att ta ur simkortet och låta telefonen ligga i stand-by läge, rekomenderar
    vi att du vänder dig till återförsäljaren för vidare hjälp med service, då det kan
    ha skett något fel med mjukvaran i telefonen under uppdateringsprocessen."



    Tack och hejdå Samsung. Mig får ni inte pengar av igen på ett bra tag.
     
  6. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Vad menar du? Det flesta (exempelvis jag) har inte problem med batteritiden, så vad är det du vill att de ska säga? De verkar uppenbarligen inte förneka ditt problem då de ber dig lämna in telefonen på service.

    Ingen jag känner som kör omodifierad firmware har bekymmer med batteriet. Jag har dock varit noga med att säga åt dem att alltid ha fullt batteri vid uppgradering. Annars kan det ta några laddningar innan telefonen får kolla på batteriet igen.

    Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000
     
  7. ronald_raygun

    ronald_raygun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet, visst låter det märkligt att vissa har problem och andra inte då vi snackar om samma programvara. Dock, jag har aldrig installerat någon annan ROM, firmware eller whatever som inte har gått via Kies - ändå fick min telefon totalt spel i lördags samt förra veckan också för den delen. Jag tror även att en hel del inne på denna tråden är i samma situation som jag, dvs med omodifierade telefoner.

    Sedan har du helt klart en poäng med att det inte hjälper att dissa Samsungs support, med tanke på att det inte är mycket de kan göra. Och som sista utväg så får de undersöka telefonen för att se vad problemet är.
    Dock är detta en lösning som man helst undviker... att lämna ifrån sig telefonen - man vill ju helst lösa det på egen hand.
     
  8. TettZor

    TettZor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om någon tidigare i denna tråd har sagt detta men det tåls sägas flera gånger ändå. Batteriet är alltid värdelöst i några dagar efter en flashning. Låt den ladda ur och bli fulladdat några gånger så skall du se att batteriet funkar som vanligt. Jag klarar mig sällan genom en hel dag på en laddning men det beror på att jag flashar nåt nytt var tredje dag om jag verkligen lägger band på migsjälv. Auf wienerschnitzel

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  9. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Buggen med Android OS som drar massa ström verkar ingen riktigt ha koll på varför och hur den uppstår. Förekommer på flera olika telefoner med 2.3.3, det tycks komma från AOSP koden och verkar drabba relativt få.

    För vissa har det visst hjälpt att stänga av programvaru uppdateringar i inställningarna typ, hjälp mig nån att förklara bättre, sitter ej på samsung rom så har ej alternativet i min lur fn.
     
  10. timberking

    timberking Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Batteri

    Efter den senaste uppdatering har det blivit mycket
    bättre med batteri tiden, ligger på 2dygn och 16 tim.
    Men då använder jag den sparsamt.
    Och det tog några laddningar innan den var stabil.
    Det ända jag tycker beter sig konstigt är kompassen i maps
    den snurrar lite hur som tycker jag.
    Skulle vilja ha ett program där man lätt kan starta
    gps för att kunna göra check in i facebook och att
    den stänger av sig direkt efter.
    Och ett program där man kunde välja att optimera
    mobilen för vissa saker tex bäst batteri tid snabb surfing m.m.


    Mvh Patrik
     
  11. Kreftan

    Kreftan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    google maps ligger ju och suger musten ut batteriet.. jag har inte använt maps en ända gång fast ändå så har det använt 27% av batteriet.. min display ligger på 21%...
     
  12. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 013
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Min räcker nu längre när man använder telefonen men drar lika mycket när man inte gör det.
     
  13. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Problemet som verkar vara fel i underhållsladdningen verkar ha försvunnit för mig. Jag gör precis som vanligt, sladdar in luren när jag går och lägger mig och drar ut sladden när jag kliver upp på morgonen.
    Första veckan efter uppdatering till både JVB och JVH kunde batteristatusen vara allt mellan 70-98% när jag drog ur sladden.

    Men de senaste dagarna har allt varit precis som det borde. Dvs 96-99%. Väldigt konstigt med tanke på att det dröjde lång tid efter uppdatering tills allt var normalt.

    Hoppas det ordnar sig för er andra som haft problemet också. Och peppar peppar att det inte är tillfälligt för mig.

    Vad det gäller själva förbrukningen så är den bättre än någonsin. Den drar nästan ingenting i viloläge. Vid användande är det väl typ som innan. Skärmen drar ju så mycket juice som den drar liksom.
     
  14. pqvist

    pqvist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Logga ut från Latitude så löser det sig nog...
     
  15. Kooffe

    Kooffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis samma. Min klarade 12 timmar först och nu står den på 80% efter 28 timmar.. härligt!
     
  16. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tycker batteritiden blivit exceptionellt mycket bättre med 2.3.3 jämfört med 2.2.1!

    Här är min batterigraf. Efter två dagar laddade jag den ca 10% och efter knappt tre dagar laddade jag den 50%. Efter lite mer än tre och en halv dag så har jag 65% kvar.
    Detta gäller altså från onsdag till idag, lördag, och jag har mest lyssnat på musik, ringt några samtal och spelat nått spel hit och dit. Inte jätte aktivt men inte helt stand-by heller.
    Musikspelaren har dragit 18%, spel 8% och Android OS 5%...

    [​IMG]
     
    Last edited: 21 maj 2011
  17. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Har du haft på datatrafik där?
     
  18. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Nope, eller en eller två gånger i nån minut (kolla busstider) men det räknas ju knappt.
     
  19. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ok.
     
  20. Jakay

    Jakay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    et låter ju troligt att det är underhållsladdning som lagt av. Jag kör helt standard och har detta problem! Irriterande som fan! Det kan ju inte vara meningen att man ska ligga vaken i 2 timmar och vänta på att batteriet ska vara färdigladdat så man kan rycka ut den direkt. Har varit med om att den dött under natten så jag har tagit för vana att ladda den just nattetid. Lite märkligt (missvisande) är det ju också, att från tidig morgon till sen eftermiddag (ca 12 timmars användande) kan ha förbrukat 40-60% av batteritiden. Men under natten (6-8 timmar vila) så kan den dra ur resten av batteriet. Så, jag vet inte om man ska lita på den där j-la batterimätaren, så den åker i laddaren då jag lägger mig.

    Nu testade jag att dra ur telefonen ur laddning och hade samtidigt batteristatusen framme (för att se vad som händer). Då ser jag att den går från "Laddar (AC)" till status "Urladdas". Ska det verkligen heta "urladdas" under tiden man brukar telefonen? Jag har inte tänkt på vad det står där tidigare eftersom jag aldrig haft batteriproblem innan 2.3.3.