För mig var det ungefär så som för dig (efter dina åtgärder). Men då man hör att endel har igång sin i 4 dygn fattar man ju att något är knas, för SÅ mycket använder jag inte telefonen, och verkligen inte under natten.
Jag läste i något forum om SNS-problem. Så jag gick in i Inställningar-Program-Tjänster som körs och såg att SNS hade status "Startar om"... Vilket den aldrig gör. Så jag startade om telefonen och SNS startade som det skulle. Detta bättrade på batteritiden med ytterligare ett dygn för mig.
Exempelvis, drog ut telefonen ur laddaren på morgonen vid 7, använde telefonen som vanligt. WiFi på (utan att vara uppkopplad mot något nätverk.. onödigt - Ja, men jag glömmer alltid slå av WiFin då jag är på jobbet). Har facebookwidget som uppdateras 1 ggr/timme, väderwidget och mail som uppdateras.. Vad har man mer? Ringer några korta samtal, skriver några sms.. På em pratade jag i 2 timmar i telefonen (i sträck), och då jag skulle lägga bort den på kvällen var det 75% kvar.. DET är bra, anser jag.. Visst kanske det går att få ut mer om man stryper uppdateringsfrekvensen, men jag vill ju ha uppdateringar, annars är det ju ingen vits med apparna =/
Det enda jag blir irriterad på nu är att den faller ner några % när man drar ur laddaren vid full laddning. Detta uppstod i 2.3.3
EDIT: Jo, jag glömde.. För mig slukades batteriet av Maps. Det åtgärdade jag genom att rensa data på Inställningar-Program-Minnesanvändning. Efter jag hade gjort det uppdaterade jag maps och det bättrade också på batteriet väldigt mycket!
Last edited: 10 juni 2011