2.3.3 tömmer batteriet

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av xavior, 17 apr 2011.

  1. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Var det en särskild tråd för laddningsproblemet, att om man inte tar ur laddaren när den laddat klart, så börjar den ladda ur och skiter i att underhållsladda?

    Jag undrar om folk blev av med problemet eller inte. Jag har fått samma problem. Jag är nästan säker på att jag inte hade det i början, men inte till 100 %.

    Om jag har 90 % och sätter i laddaren på kvällen, så har jag något på 70 % på morgonen (för att ta ett exempel, jag brukar inte ladda vid 90 %, men som test för att se att det verkligen händer). Och det verkar laddas ur fortare med laddaren i, än om den bara ligger utan laddare. Hade jag låtit den ligga med 90 % över natten utan laddare, så hade jag ju haft närmare 90 på morgonen.

    Idag lät jag den ligga med laddaren hela dagen, och har ryckt ut den emellanåt. Allt från 75 till 96 %. Stoppade i den vid 96 % och lät ligga ett par timmar. Drog ut: 86 %.

    Riktigt dumt ju.

    EDIT: Nu saknar jag verkligen pipet när den har laddat klart.
     
  2. Kiske

    Kiske Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    När du har laddaren ikopplad går inte telefonen ner i Deep Sleep-läge utan stannar aktiv på 100MHz, därför drar den mer kräm med laddaren i. Jag antar att det behövs lite cpukraft för att köra laddningsrutinerna så Deep Sleep funkar inte då.
     
  3. Jakay

    Jakay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har inte blivit av med problemet. Hoppas innerligt på en lösning i 2.3.4!

    Håller med dig. Jag saknar också pipet! Kanske det går att fixa i någon inställning?
     
  4. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Kiske: tack, det förklarar varför den töms så fort med laddaren i.

    Jakay: Usch vad jobbigt. Hoppas också på en lösning. Man vill ju kunna rycka sladden och VETA att man har 96-100 %. UTAN att behöva sitta och lurpassa.
     
  5. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag undrar hur det kan komma sig att inte alla får samma buggar. Alla har ju uppgraderat till samma mjukvara liksom.

    Idag var jag på High Chaparral, och checkade in på Facebook tre gånger, samt tog ett kort som jag laddade upp. Stängde av GPS efter incheckningar. Resten av tiden låg telefonen och sov. Ja just ja, jag whatsappade med min bror i två minuter också och ringde min man i en minut.

    Efter 5 timmar hade 50 % försvunnit. Lite mycket tyckte jag, och kollade batteristatistik. Halva tiden hade telefonen varit aktiv utan skärm, och facebookappen hade dragit 80 % av batteriet (detta trots att jag ändå hade mycket ljus på skärmen när jag använde den). Facebookappen hade varit aktiv olovandes under första halvan av tiden, sedan hade den tydligen stängts som den skulle efter någon incheckning, för sedan hade luren sovit som den skulle.

    Alltså så hade facebookappen hängt sig igen och gjort luren helt opålitlig. Jag börjar tröttna på att alltid gå in i "alla program" och stänga ned vissa appar så fort jag använt dem (maps, facebook och några till som jag vet kan hänga sig).

    Jag har också bestämt mig för att det blir nog ingen kustom-ROM eftersom jag dels är lite rädd för att något ska hända (jag brukar ha otur, strömavbrott vid fel tillfällen eller vad som helst händer), och dels inte vet vilken jag kan lita på drar minst ström eller krånglar minst. Har ingen lust att flasha in diverse ROMs hela tiden. Jo, och så vill jag väl ge originaluppdateringarna en chans hela tiden...
     
  6. DJ P

    DJ P Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Upplever också mindre batteritid med 2.3.3

    Känns lite kass att nyare mjukvara ska göra luren mindre effektiv vad gäller batteriförbrukning. Har testat lite olika saker som nämns här i tråden men det har inte hjälp något vidare vad jag märkt :(
     
  7. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Om du har mitt problem med att batteriet dräneras ibland men inte alltid, så prova att stänga ned sådant som facebook och maps ordentligt.

    Jag går även vid uppstart in i tjänster som körs, och släcker DRM-innehåll och SNS.

    För att släcka ned facebook ordentligt, måste jag dock till "alla program". Jag gör det vid uppstart, och sedan när jag kör programmet (utom idag då...).

    Jag är ju tvungen att hålla på så så länge jag har nuvarande originalROM, och hoppas på att det fixas i nästa. Annars kanske man till slut blir tvungen att prova någon custom-ROM.

    Ibland när den verkar dra mer ström trots att jag tycker att jag släckt ned, så startar jag om.
     
  8. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Man säger att Iphone och Android säljer bra för alla appsen skull. Men inte skutan kan man ha igång dem för de suger batteri. Så vad är poängen?

    Min Samsung är nu helt opålitlig som mobiltelefon. Använder jag den det minsta har jag nytta av den i 3 timmar. Läste NH test av Galaxy SII och först var de lyriska men efter närmare efterforskningar så kom de fram till att den också är en batterislukare vi vissa omständigheter.
     
  9. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ruva, gör det som jag skrev i inlägget före ditt. Alltså, gå in i program/alla och stäng ned den app du använde senaste om den hör till bovarna. Min skenar inte iväg i batteriförbrukningen så länge jag gör så.

    Det är ju inte så man tycker att det ska vara, men bra i väntan på uppdaterat OS, uppdaterade appar eller att man får lust att flasha in något själv.

    Senaste katastrofen var att testa Skype. Bra grej, och jag talade med en släkting i Grekland alldeles gratis. Men det går ju inte att vara online så att folk kan ringa, för då sögs batteriet ut fortare än fortast. Den i särklass mest batterikrävande app jag har provat (förutom när GPS-grejen hängde sig före senaste OS-uppdatering).

    Jag kommer att ha Skype, men inte vara online (och måste gå in i program/alla för att stänga den effektivt). Lite synd. Jag tycker att den borde kunna ligga och halvsova som chattappen Whatsapp som inte drar något när den inte används, men där folk kan se att jag är online, och skriva något, varpå jag får en signal.

    Det störande är att barnens billiga telefoner inte lider av några batteridränageproblem. De säger aldrig "oj, är batteriet redan slut" utan laddar efter förväntad tid hela tiden. Och barnen laddar ned alla möjliga knasiga appar.