2.3.3 tömmer batteriet

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av xavior, 17 apr 2011.

1. Schedin

Schedin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min telefon har alltid haft stock (låter juh trevligt) i sig. Efter att gingerbread hoppade in i den kan jag ha igång telefonen med normalt användande, tal ite kort, tala i telefonen, spela spel osv mycket längre på varje laddning än förut. Jag är inne på 3:a dagen idag. Tycker 2.3 bara varit bra för min telefon hittils. Det enda som jag stört mig på är att en del appar inte fungerar som de ska men det löser sig nog snart med någon uppdatering från deras sida.

2. ice.

ice. Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Otroligt nöjd med min batteritid nu efter att ha fått i 2.3
    1,5 dygn efter fulladdad och har fortfarande nästan 60% kvar i batteriet. Och då har jag använt den ganska friskt också. Med 2.2.1 hade jag 60% kvar efter 4 timmar, utan att använda den.
    Flyter lika bra om inte bättre än 2.2.1. Som för övrigt funkade ruskigt bra förutom just batteritiden.
    Men som en del andra klagar på, lite sämre styrka på WI-FI. Men det kan jag leva med. Har haft alla originalversioner sen förra sommaren, och den här är ju klart bäst (för min mobil iaf).
    Kul att inte behöva tänka på vart det finns ett uttag till laddaren hela tiden.

3. slicken

slicken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kan bara hålla med. Min lur har aldrig tidigare haft så bra batteritid

4. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Mitt batteri värkar bättre nu.

Jag installerade om JVB genom ODIN och detta är vad jag har nu, förutom appar.

CF-Root-XW_XEE_JVB-v3.1-CWM3RFS
    CF EXT4 addon 1.2
    LED fixen
    Multitouch fixen
    crt off
    % battery
    extended power menu

Och batteriet håller mycket bättre nu. Hade Voodoo förut och värkar som det gjorde att batteriet drog iväg med dagligt bruk...

Har även gått in i Wifi Inställningar och sedan tryckt meny knappen -> Avancerat och sedan satt Wifi Sleep på "När skärmen stängs"

Last edited: 20 apr 2011
  5. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ibland håller mitt batteri lika länge som ditt och ibland suger det ur sig sjukt snabbt. Häromdagen höll det nästan 2 dygn trots en del samtal och surf, i dag 100% laddat på morgonen inga program ibakgrunden, wifi och sync avslaget,spotify på ca 20min efter lunch och efter ca 6timmar var batteriet på 18%. Än en gång så var det android systemet som stog för överlägset högst % av batteri förbrukningen.

Jag har bytt produkt kod med spoof från XEE till NEE, har ni som fått problem gjort samma sak??

Last edited: 20 apr 2011
  6. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Har också märkt av att telen suger väldigt mycket av batteriet i början.
    Det var jag inte beredd på och hade inte gjort efterforskningar om, så det slutade med att imorse så kom jag försent 3 timmar till jobbet då telen var stendöd och väckarklockan på telen ej kunde ringa. Hade 80% kvar på batteriet när jag somnade såg jag och så undrade jag "vad fasiken är detta?" när jag skulle kolla klockan på telen när jag vaknade och telefunken ej gick igång.

Men nu ligger den på laddning och hoppas för böveln att det blir bättre framöver med batteritiden :). Tills dess får jag förlita mig på min analoga väckarklocka. Man vill inte bli utskälld av chefen igen för man kommer försent :).

7. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Word!

Min har varit otroligt bra sedan i söndags då jag uppdaterade. Vid normal användning har den dragit ungefär som innan men i vila har den knappt dragit någonting alls. Mycket bra tänkte jag men...

I morse drog jag ur laddaren när jag hoppade ur sängen. Sedan pysslade jag med de vanliga morgonbestyren i en halvtimma och när jag tittade till luren stod den på 71%.
    Jag har absolut inget som kan dra 29% på 20-30 min.

Jag ringde Samsung om det och de hade inte en susning när jag sa att allt det vanliga var gjort. Dvs, urladdning, fulladdning, wipe och reset av batteristatistik.

Läste i någon tråd att det finns en bugg som gör att cpu'n inte går ner i vila som den borde. Felet sas vara slumpmässigt och det kan ju vara en förklaring.

Nämnde det för supporten men det var inget de kunde bekräfta. Det var hur som helst inte det som var anledningen till att 2.3.3 blev tillbakadragen.
    Precis som flera andra redan sagt rörde det sig om något problem med kameran.

Nu vet de i varje fall om det här så vi får hoppas att de gör en notering.

8. pqvist

pqvist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Reset av batteristatistik med stock ROM? Hur?

9. Lidback

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Det är inget jag märkt av iaf.
    När jag kikar upp användning och statistik gällande cpun's hastigheter så ligger den på 53% på 100mhz, så min går iaf ner och vilar.
    Dock kör jag inte stock rom.

10. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ja ROMen är stock. Men jag har en CF-kernel med CWM. Men jag har för mig att du kan göra det i recovery-mode om du kör helt original också. Inte helt säker men jag har för mig att det ska ligga under avancerat.

11. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nej jag har inte heller sett det med egna ögon. Läste bara om det i någon av trådarna här på forumet.
    Och det skulle ju kunna vara en förklaring till ett så skumt beteende.

[EDIT] Vad kör du för verktyg för att övervaka CPUn?

Last edited: 21 apr 2011
  12. Lidback

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Nja, inte om man enbart kör stock totalt.
    Då finns det ett fåtal val man kan göra bara i recovery och de är tyvärr ej att köra wipe på batteristatsen.

13. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Surt sa räven.

14. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det är bara i undantagsfall det hjälper att rensa batteristats ändå, det är när filen blivit korrupt på något vis vilket nästan aldrig händer (gissar på att det är 0,5% av gångerna när rensning av stasen rekommenderas, om ens det..). I nära på alla fall räcker det bra med att ladda ur telefonen helt och ladda upp den igen.

15. kpeder

kpeder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej
    Jag har haft telefonen på batteri i drygt 5 tim med några samtal på sammanlagt 10 min och en del datatrafik både WIFI och 3G och nu står den på 88%.

16. juun

juun Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag laddade min mobil hela natten och gick upp 7 imorse (100% färdigladdad) och nu har jag klockan 11.52 ca 35% kvar och jag har inte använt mobilen mer än 1-5 sms och ett samtal på 30sekunder.

Batterianvändningsdelen säger "android OS" på 35% och som vanligt display, resten av apparna ligger under 10%!

När jag först uppdaterade mobilen kändes det som om det var bättre men jag har inte installerat några appar eller spel sen dess så förstår inte varför något ska ha ändrats?

Fett bra.

17. aafaan

aafaan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

min slukade en jävla massa. men jag tog bort voodoo lagfix och gjorde en wipe battery när den var fulladdad och nu är det som ett nytt batteri

18. juun

juun Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Offtopic men kan du beskriva hur man gör en batterywipe?

19. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Min batteritid verkar något bättre nu, och Android OS står längre ned på listan över vad som förbrukat batteri.

Iofs har jag använt telefonen mindre, eftersom det inte känns kul att använda något som laddar ur sig så fort man rör den. Få se vad som händer framöver.

20. Lidback

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Nu efter en extra laddning är batteriet betydligt bättre. Efter 1 dag & 6 timmar så har jag 72% batteritid kvar. Android-OS har även sjunkit i användning & ligger på 4%. Tidigare låg det på runt 30-40%.