Alltså, det är något skumt här.
Efter att jag stängde av GPS-test, så har telefonen dragit 2 % under natten, och mindre än en procent per timme under dagen.
Igår körde jag igång GPS-test av misstag, stängde efter 10 sekunder. Jag hade också igång maps under 10 minuter.
Först stod det då mycket riktigt att maps hade dragit fler procent av batteriet än GPS-test, men sedan började GPS-test visa mer och mer av procent av batteriet som hade dragits. Jag stängde då av GPS-test via program/alla program (under tjänster som körs står den ej som aktiv).
Men vad händer? GPS-test ökar mer och mer i procent av vad som dragit batteriet. Under natten gick hela batteriet ned 10 % i stället för de friska 1-2 och nu på morgonen har GPS-test dragit 30 % sedan telefonen startade (och maps som hade varit igång mer och dragit mer från början, står på 3 %). Jag klickar på GPS-test i statistiken, och det står att programmet varit igång i 10 sekunder?!? Alltså den tid jag verkligen hade igång programmet.
Jag ser att telefonen har varit vaken hela natten, och enligt statistiken så är det enda program som ändrats i proportion till de andra: GPS-test.
Något verkar fel. Det är alltid när jag rört GPS-test som det jäklas, men den är ju avstängd enligt "alla program"? Och det står att den varit på i 10 sekunder endast. Kan den dra igång något annat?
Telefonen har ej varit avstängd under allt det här.
Last edited: 25 april 2011