2.3.3. ute nu!

Discussion in 'Xperia arc - Allmänt' started by Lenax, May 24, 2011.

1. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Patience, my young Skywalker. Update very soon will come, yes.

2. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte min hos Mediamarkt, inte operatörsbunden men kan inte uppgradera heller :/ Förstår inte för fem öre varför det ska vara olika, iaf såvida det gäller unbranded modeller?

3. djjokke

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Nä jag förstår inte heller hur svårt det kan vara att skicka ut en uppdatering till miljoner användare samtidigt, borde ju vara hur lätt som helst..

4. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Dom tar från VIP listan först och vem stod först på den.... :-)

Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk

5. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

jaha så varje användare får en egen uppdatering med personlig hälsning? :-*

Hur tänker du nu då, vad är problemet? Dem sitter väl knappast och "skickar" uppdateringen en och en, utan uppdateringen finns och är densamma för min mobil som för t.ex. bylunds, så varför skulle den inte vara tillgänglig för mig? Försöker dem hålla ner belastningen på deras servrar eller sitter någon stackare och knappar in IMEI nummer till "godkända" mobiler en i taget? Något som i så fall kunde (borde?) gjorts när dem skickade iväg dem till återförsäljarna i första hand kanske.

Nej tyvärr, du skriver mycket vettigt i forumet men i detta fall håller jag inte med din cynism mot mitt inlägg - jag förstår uppriktigt inte varför uppdateringen inte helt enkelt ligger på servern och plockas upp av min mobil, och for that matter av alla andra som har operatörsfria och unbranded mobiler.

6. loftux

loftux Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är inte så svårt att styra vem som får se vad. Tex så kan du styra region baserat på ipaddress. Googla "check My ip" så hittar du flera tjänster som avslöjar rätt mycket om var du befinner dig. När din telefon sedan ansluter så berättar den säkert en hel del om sig själv. Tex operatör.

Anledningen till att inte skicka till alla samtidigt är troligen belastning och att teleoperatörerna ställer en massa krav. Att få vänta några dagar kan ju inte vara hela världen. Snart fredag, och då kan man göra massa annat kul i väntan på en uppdatering!

7. sun

sun Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Hur svårt kan det vara?
    Hur många Arc kan dom ha sålt, ett par hundra tusen?
    Sätt det i relation till 100 miljoner iPhones när Apple patchar iOS...

8. djjokke

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Njä kanske inte riktigt så jag menade. Men det är ju säkert regionsskillnader också ska operatörerna självklart bråka och få säga sitt.

Jag vet inte heller varför den inte bara ligger på en server och väntar på att bli nerladdad, låter ju tämligen enkelt att fixa, men förmodligen är det ju inte så lätt. Du kan ju alltid tipsa SE om det just in case att dom har missat det ;)

9. TePeL

TePeL Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej det är lugnt, som loftux skriver är det inte hela världen - allt annat än det till och med. Jag blev mest förvånad och undrar på riktigt hur dem går tillväga.

Sedan så skulle jag gärna få testa hur det blir med videolagget, har läst en del olika saker om det. Kan säga att min mobil drabbades rätt rejält av det problemet, kan knappast filma några sekunder sedan fryser den flera sekunder. Hoppas verkligen det försvinner efter uppdateringen, annars åker mobilen iväg på "reparation" så långt tills dem antingen fixat den eller tills jag kan häva köpet.

10. Exodite

Exodite Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Uppdaterat min arc via PC Companion nu, mycket smärtfritt. Har en Telia-inköpt, ej upplåst, enhet.

Inte hunnit testa så mycket ännu så jag vågar inte på att uttala mig om kamera/deep sleep-buggen men allt verkar flyta på bra.

Har inte märkt av Facebook-integrationen på något sätt, vilket är bra då jag inte använder detta medium, men det vore trevligt att veta om det fanns några globala inställningar ang. detta och i så fall vart dessa kan finnas.

Tyvärr går det fortfarande inte att välja ett ljudlöst alarm, väljer jag 'None' som alarmsignal så sätts fortfarande 'Default (Ringing alarm)' istället. Drygt, om ej oöverkomligt.

11. chompiz

MINA ENHETER

Kan säga att jag inte märkt av det speciellt mycket.
    Det enda jag märkt direkt är väl att alla födelsedagar från FB nu ligger med i kalendern övriga funktioner har jag knappt tittat på.

12. reiman

reiman Adult Droid Medlem

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    strular som fasiken för mig. svårt att connecta telefonen överhuvudtaget, testat med två datorer. nya fräscha maskiner med win 7 32bit & 64bit. när jag väl lyckas få kontakt överhuvudtaget så hittade den uppdateringan via pc companion, då hängde sig det hela. startade om, och nu säger den att telefonen har senaste programvaran. dock 2.3.2 står det i telefonen. tröttsamt. vettfan hur jag ska komma vidare. total återställning av telefonen och nytt försök kanske? .. nån som har idéer?

13. chompiz

MINA ENHETER

Kan ju oxå vara så att du likt en del andra får vänta en dag eller två innan du kan tanka hem 2.3.3

Dumt att göra en total återställning och loosa allt bara för att sedan få samma besked. Det är förbättringar men 2.3.3 och INTE några mirakulösa uppdateringar som du inte kan leva utan i någon dag.

14. CrazyDriver

CrazyDriver Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har just uppdaterat till 2.3.3 och kan bara konstatera att det hackar riktigt ordentligt när man filmar med kameran. Värst är det om man har bildsstabiliseringen på, men det hackar även utan. Med 2.3.2 hade jag problem med att telefonen helt enkelt skippade ett antal frames så att filmerna hackade ordentligt ibland. Nu har jag ett annat problem, nu hoppar hela bilden eller delar av bilden i sidled. Vi snackar närmare 100 pixlar åt vänster, sedan tillbaka igen.

För övrigt tycker jag att telefonen känns lite segare på något vis, ungefär som att de har ändrat något i avläsningen av touchskärmen. När jag scrollar hemskärmarna så hackar det också mer än tidigare, men det kanske bara är inbillning.

Vissa widgetar har fortfarande problem med att att uppdateras rätt. Värst är märkligt nog Sony Ericssons egna widgetar, t.ex. galleri widgeten som plötsligt visade tomma bilder. Även skivomslag fungerar sådär. Hade ett återkommande problem på 2.3.2 där alla skivomslag försvann när telefonen mountade minneskortet efter att ha varit kopplad till datorn.

En riktig changelog vore ju trevlig.

15. reiman

reiman Adult Droid Medlem

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    kom på att jag hade en dator till i huset... testade med den.. och lyckades! .. inte helt klockrent har det funkat för mig minst sagt. vet inte exakt vad jag ska skylla på.

16. chompiz

MINA ENHETER

Min kändes lite seg det första efter att jag uppdaterat, sedan så gjorde jag en omstart av telefonen och därefter flyter allt riktigt fint och gör så fortfarande.

17. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Lyckades uppdatera min igår. Hade strul med att den inte ville koppla upp sig mot telefonen när man skulle gå över i media sharing mode. Misstänkte att det var för att jag hade rootat den. Flashade då om telefonen så att den blev ren igen. Hade tagit backuper och sådant innan. Fick dock samma problem igen. Körde då en repair genom SE PC companion och testade igen. Fick då att jag redan hade den senaste programvaran. Kollade i about kunde så se att SE PC companion hade lagt in 2.3.3.

Så är du beredd på att tappa allt som du har installerat och göra om en massa inställningar så kan det vara ett tips att testa repair funktionen. Men tror att den endast kommer att fungera för de som den redan säger att det finns en uppdatering tillgänglig.

Upptäckte en dålig bugg i galleriet också. Facebook integreringen verkar störa med mina vanliga bilder. För när jag kollade på bilder från ett icke facebook galleri så kom det helt plötsligt upp bilder från facebook där det egentligen borde ha vart bilder från det vanliga galleriet.

18. CrazyDriver

CrazyDriver Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Gillar inte den nya påtvingade facebook-integreringen. Så fort man försöker radera facebook-kontot så plockas det först bort för att direkt läggas till igen. Ännu värre är att det automatiskt börjar synka när det läggs tillbaka. Förstår inte hur Sony Ericsson kan vara så korkade. Trots att jag inte vill använda facebook-integreringen så vägrar notifieringen försvinna fastän jag trycker "Don't allow". Sjukt störigt.

19. holck

holck Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    @CrazyDriver

Många har påpekat att luren blir rappare, kamerabugg etc borta medans du har tvärt om.
    Undrar om din enhet är defekt?

I övrigt påstår en del att Facebookdelen inte ska störa nämnvärt om man inte väljer att aktivera den och som det ser ut har ingen sagt att den funkar illa / laggar. - Tvärt om snarare.

Sen finns det en bugg i galleriet jag upplevt på min Nexus S.
    Bilder ligger i blandade kataloger och bilder hamnar fel och försvinner.
    Kör med quickpic istället. Både snabbare och inga sådana problem.

Kanske är det relaterat till dina problem?

20. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM: