2.3.4. Keyboard med swipe/dragningar [Root behövs]

Diskussion i 'Xperia X10 - ROM-filer och utveckling' startad av Grotesco, 13 okt 2011.

  1. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Måste bara dela med mig. :D Jag har sedan en tid flashat in SEs 2.3.4-tangentbord med swipe/dragningar. Helt sjukt bra. Jag försöker t.o.m. swipe'a på min jobb-iPhone ibland.

    Har ni rootat och har xRecovery så ladda hem "[PORT] SWIPE 2.3.4 KB FIX.zip" på [PORT] 2.3.4 Keyboard Working, ADDED FIX - xda-developers

    Gå in under internationellt tangentbord/inställningar och aktivera "svriva med dragningar".
    Det ser ut som standardtangentbordet på SE (som försvinner). Bättre än SlideIt enligt mig. :) :)

    Som vanligt när det gäller flash och xRecovery, så ta back-up, och jag friskriver mig från ansvar om något går fel. Men det funkar klockrent för mig.
     
    Last edited: 14 okt 2011
    CoccaBurra, jimpa77 och janson gillar detta.
  2. Mupster

    Mupster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 5
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    kan bara instämma:) helt underbart är ordet :D
     
  3. Khwaj

    Khwaj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    e det bara o dra hem den zip filen o installera genom xrec som behövs? posten va lite rörig på xda tyckte jag
     
  4. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ja, ladda hem filen [PORT] SWIPE 2.3.4 KB FIX.zip
     
  5. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Funkar kanon..Tack för tipset
     
  6. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som har problem med att den inte har automatiskt stor bokstav när man ska börja skriva? Inte heller efter en punkt.
     
  7. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag har inte de problemen. Har du bockat för "Snabblösningar" under inställningar?
     
  8. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det har jag. Såg att det fungerar på vissa ställen men inte i andra. Går jag exempelvis in i Handcent för att skriva ett mess fungerar det, men om jag skriver direkt från min Mess-widget (Go Launchers egna) så fungerar det inte. Ej heller i andra widgets (som Dictionary.com) Vet inte om den tror att det är webbadresser lr nåt :/ Annars verkar den riktigt bra, så lite synd
     
  9. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har inte märkt att tangentbordet inter funkar i någon app, förutom en gammal Co-Pilot jag har, men där fungerar inte standardtangentbordet från SE heller...
     
  10. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Uttryckte mig kanske klantigt, tangentbordet fungerar fint överallt. Enda skillnaden är att om jag skriver direkt från en widget så får jag inte stor bokstav direkt och heller ingen stor bokstav efter punkt. Min gissning är att den slår över till någon automatiskt inställning som när man ska skriva webadresser. Lite störigt som sagt
     
  11. Greger0254

    Greger0254 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    använde det här tangentbordet till wolfbreaks rom och det fungerade utmärkt, nu har jag bytt till cyanogens rom och det går inte att installera, står nånting om edify scripting och jag är lite nybörjare så fattar ingenting.. vill verkligen ha detta tangentbord! Någon som kan hjälpa mig? :)
     
  12. ToJa92

    ToJa92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel 2
    Tänkte bumpa lite och samtidigt fråga om det är möjligt att köra detta tangentbord på andra telefoner än Sony Ericssons? Många appar verkar vara portade men vad jag förstår fungerar inte tangentbordet rakt av.