Ja det försvinner alltid när man uppdaterar OTA Firmware Gingerbreak finns men fungerar inte på S-ON DHD:s
Får se om man har fått 2.3.3 när den kommer tillbaka från service då. Fast då lär det bli svårt att roota om den kanske? Jaja, hoppas bara på att de fixar så att det går att ringa med den utan att den ska hänga sig lite då och då Lite surt att man fick en HTC Hero som lånetelefon bara, viss skillnad mot HD'n
"Gingerbreak finns men fungerar inte på S-ON DHD:s "? Tack för svaret men jag är tyvärr lite noob på detta område så kan du förklara vad S-ON innebär. Och om det går att nedgradera enligt de metoder som finns i alla root guider för DHD på google.
Jag får ingen OTA Jag hade en T-mobile software brandad rom som jag bytte mot en stock rom 2.2.1, kan det ha med saken att göra? Måste jag uppdatera "manuellt"?
HTC har ju sitt eget tangentbord, och det är det samma i både 2.2 och 2.3. Vill du prova 2.3 tangentbordet så finns det på market.
S-ON menas att du inte kan överskriva systemfiler på din Desire HD och om du inte har haft S-OFF sen innan så kan du tyvärr inte roota din Desire HD med gingerbreak. Antar att du inte roota när du va på 1.32 och fixa S-OFF?
Nej, jag har tyvärr inte rootat än. Så det betyder alltså att jag inte kan roota tellefonen nu eller i framtiden? Men varför säger alla guider då att man bara ska nedgradera till 1.32 för att kunna roota? (http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=HTC_Desire_HD:_Rooting)
Nu ger jag fan i den där jävla uppdateringen. Fyfan vilket skräp till att krångla. Blir nog ingen jävla HTC nästa gång heller, less man kan bli. OTA? Haha, skulle inte tro det.
Du kan roota om du har 1.72 och du kan endast roota 2.3.3 OM du har S-OFF! Edit: Det finns visst ett sätt att nergradera 2.3.3 och roota. Proccesen är lång och lite "dirty" dock Haha fan vad efter jag är. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1056329 Där har du!
Okej, tack för svaret och ditt tålamod. Då får jag ta å root innan jag försöker mig på en uppgradering då.
Tack. Det får klia ett tag i fingrarna medan man väntar på den sega nedladdningen Fattar inte varför HTC inte släpper rom'en. Många har ju uppenbarligen problem med OTA
Det ska vara "Fint" o trådlöst vettu men luska runt lite i tråden så finns det snabba mirrors Roota o flasha till en fräschare rom med nya sense 3.0
Va drygt! När jag satt på jobbet och fick syn på detta kollade jag och hade fått uppdateringen men kunde inte göra det då eftersom jag hade dåligt i batteriet. Nu när jag har laddaren i säger den att det inte finns nån uppdatering Surt! Dom har väl inte dragit tillbaka den?