På Dustin Expo hörde jag en LG representant säga att Sony Ericsson har ensamrätt på 2.3 i 2 månader. Kan det stämma?
Det låter ju verkligen oerhört långsökt. Vad skulle det vara för ensamrätt? Nexus 1 och S har väl båda fått gb nu, även i Sverige. Så det kan inte handla om en svensk ensamrätt heller. Nä det låter bara som gammalt hederligt hittepå från någon som vill få det att låta som om han vet något. Nä, det blir nog gb till dhd inom kort ska ni se. Tycker HTC har skött uppdateringar snabbt och smidigt nästan hela tiden, bortsett från den gamla cirkusen med heron förstås. Och som så många andra säger, vill ni inte vänta så kan ni ju alltid roota och flasha in en gb-rom, det gjorde jag. Sen kan ni ju gå tillbaka till stock och unroota när den släppts officiellt.
Med tanke på den takt HTC skickar ut uppdateringarna till HD´n så lär vi ju få vänta till jul innan vi får 2.3 till våra... Speciellt då vissa inte ens har fått 2.2.1! Har väntat på 2.2.1 sen i julas då den släpptes, och nu är det april så frågan är ju när vi får se 2.3 O_o
Hittade detta nyss: Men detta gällde för South East Asia... ^^ Inget på våran Support sida ännu så =/
Jepp, men vissa har fått 2.2.1 till sina DHD så gott som för ett par veckor sedan. Men HTC har ju släppt senaste software som mäter 1.84 nu i dagarna så!
Ringde och pratade med Tre om 2.3. De sa att de låser uppdateringen i ca 3 veckor från det att HTC släpper den för att testa den innan den släpps. Hur kan de låsa den? DHD är ju inte låst till tre...
Om du köpt den med ett tre-abonemang så är den kopplad till dom, samma sak med min gamla X10 som jag köpte med tele2-abbonemang då var den kopplad till dom fast den inte var låst.
nä.. :/ det vore riktigt trist! men alltså, enligt htc desire UK så får vanliga desiren sin uppgradering i april. vad jag tror som pågår är att htc vill ge ut sina 2.3 uppgraderingar alla samtidigt och det är just därför det tar sån tid...