Synd att det inte hjälpte =/ hoppas att någon annan vet hur man ska göra. Antar att du menar att om du går in i menyn och trycker på telefon så blir det samma sak.
Allt funkar bättre förutom mailen. Försöker synka med en Active Exchange server och då får man ett felmeddelande med något om encryption. Sökt runt lite och verkar vara en SSL bug i version 2.3.3, som är åtgärdat i 2.3.4.
Har installerat 2.3 och är inte jättenöjd. 1. exchange mailen ger felmeddelande om login, klickar man försök igen så kan den kolla. detta behöver upprepas varje gång den vill kolla mailen. 2. när jag ska ringa så får jag inte upp någon historik eller resultat på bokstavskombinationer, skriver jag en siffra och sedan suddar den så fungerar det igen - väldigt störande. 3. idag dock mitt mobila nät helt, verkar inte vilja gå igång alls. Har startat om telefonen och alla inställningar är ibockade. något som känns igen?
gah! Jag har precis samma som dig på 2 och 3. Kör stockrom med go launcher EX. Bytte ut min dialer mot go contacts för att det retade mig fruktansvärt mycket. I morse hämtade den mail när jag slog av flightmode. Men idag vid lunch funkar inte mobila nätet alls. Bor i Lund. Telia skrev på sin hemsa att det är någon form av störning på 3g-nätet här. Men finns problemet på andra orter kanske det är något med hd´n.
Min dog vid 12 tiden. Fast nu när jag tittar igen så funkar det faktiskt. Kanske bara var något mög med telia helt enkelt.
Efter uppdateringen har "Samtal" börjar dra en massa av mitt batteri. Det verkar inte ha nån koppling till röstsamtal alls då den drar en massa utan att man gjort ett enda samtal. Är det någom mer som stött på detta problem och vet vad det är som orsakar detta? Ev. har en lösning på det.
I samtal ingår ju Samtalslagring Telefon Feild Test SIM-verktyg Det hade vart intr att veta vilket av dom det är som drar ström...
Jag har fått problem med SMS som fan, händer 1 på 10 SMS blir inte skickade utan det kommer upp felmeddelelanden, sen händer det ibland att nätet stängs ner temporäärt men kan ha med vart jag befinner mig att göra (sitter i ett rum i en källare med betong runt om, dock ett fönster)
Det tycker jag med. Finns det någon bra app man kan kolla upp lite närmre vad det är som drar batteri?
Jag skriver här för en polares räkning. Han uppdaterade sin orootade HD häromdagen och han kan nu inte skicka sms utan bara svara på mottagna. Han kör alltså Stock med Radio: 12.54.60.25U_26.09.0411_M2 Någon som vet nåt? Tack på förhand från polaren.
Stäng inte av telefonen, utan ta ur batteriet så att den dör. Låt batteriet vara ur 10 min, sätt sedan i det igen och starta upp. Kolla batterianvändning efter ett par timmar / någon dag igen. Hör gärna av dig med resultatet!
Kan nr till sms tjänsten försvunnit för han? Finns i inställningar för sms Sent from my Desire HD using Tapatalk
Ta bort det och lägg in det på nytt igen? Servicecenter heter det, va in och kollade. Sent from my Desire HD using Tapatalk
Allt sånt är gjort. Jag gav honom förslaget att roota och trycka in en ny Radio men han är så rädd för att bryta garantin den lille mesen