2.3-uppdatering?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Eos95, 12 mars 2011.

1. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

2.3 är överskattat. Utvecklare fick nya API'er att använda, och tja lite bättre prestanda. Inte mycket en vanlig användare märker av.

2. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

vi anser oss inte vara vanliga användare ;)

3. Droid_276

Droid_276 Guest

GPS-låsningen har blivit extremt snabb. Sitter på en buss nu och den låste direkt. Sitter inte precis under fönstret heller :) Det går inte att jämföra med hur den var förr. Jag tyckte att det var ett skämt! Kunde stå vid öppen himmel och få vänta mer än en minut på mottagning. Satt jag i en bil var det inte ens på fråga om att få någon låsning.

Last edited by a moderator: 1 maj 2011
  4. Mozze

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

så som jag har förstått så är det istortsätt som en OTA uppdatering fast man gör det själv? :P

5. Dizzy89

Dizzy89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

jag installera denna .exe filen vi fick inatt, och det funka utan problem för mig.
    telefonen känns snabbare o hittills har mitt batteri hållt längre idag, trots mkt användning, kan de va pga detta?

men ja tyckte fan det saknades mkt av det jag trodde skulle ingå i 2.3?

t.ex denna effekten när man stänger skärmen så det ser ut som en gammal tv som stängs av? går det att fixa?

6. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

inte utan root

7. Mozze

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

nå? vill nån besvara detta? ( jag är novis) ;P

8. muhsli

muhsli Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Självklart bedriver dem inte välgörenhet, det är ett företag.
    Men ska det vara så tycker du, att när du köper en telefon med prestanda nog att klara av den senaste mjukvaran, så ska du inte få tillgång till den trots att din telefon är endast ett halvår gammal?
    Av anledningen att företaget som lanserar den vill sälja fler exemplar av den nyare produkten som de precis lanserat.
    Det tycker inte jag, jag känner mig sviken!

HTC säljer en enhet, lanserar den som årets värsting och säljer den till en stor skara kunder, och 6 månader senare är det bye-bye till dessa kunder som köpt denna telefon för dyra pengar, för att istället värva nya kunder till den senaste utgåvan.

Det är inte rätt, kunden borde få välja själv
    Den nylanserade produkten har bättre hårdvara och är man ute efter det så köper man den!
    Men man ska inte bli "tvingad".
    DHD har vad som krävs för den senaste mjukvaran och således bör HTC även tillge kunderna denna.
    Som sagt, telefonen är ett halvår gammal!

HTC pissar på oss som har köpt Desire HD, det är ett faktum!

9. nadro

nadro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

t.ex denna effekten när man stänger skärmen så det ser ut som en gammal tv som stängs av?

Känns ganska tragiskt att man vill ha en telefon som ser ut som en gammal tv.. sälj din dhd och med pengarna du får kan du. Köpa en pall gamla tv apparater, * fnizz* mjau * kjamiz*

10. Dizzy89

Dizzy89 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

oj, vadå röda veckan?

jag råkar tycka den effekten ser sjukt fet ut, och jag lutar emot att du inte ens har sett det.

11. muhsli

muhsli Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

wow, du lär inte vara gammal alltså :)

12. atomicboy

atomicboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

finns det något guide hur man lägger in ett ROM? Har ingen aning MEN skulle vilja testa GB ;-)

13. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

De har ju nyligen släppt desire s, incredible s & thunderbolt som alla har samma hårdvara som DHD. Så de skulle vara väldigt konstigt om de inte släpper någon typ av sense 3.0 till familjen. Men det är inget nytt att htc är slöa med uppdateringar.

14. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Det skulle ju kunna vara ett sätt att differentiera sig, att erbjuda versionsuppgraderingar i, säg, ett år men det har de ju inte gjort.

Det är ju exakt så aktieägare och företag fungerar, maximera vinsten.

Skulle ju vara märkligt om HTC lanserade HTC DHD som årets sämsting när det var deras kraftfullaste telefon

Du ger uttryck för hur folk idag anser att information skall vara fri. Gratis musik, film och program, Hårdvara får kosta exempelvis spelkonsollen men spelen ska man kunna hämta i en bukt nära dig.

Det är ju som att säga att du ska ha Win 8 gratis bara för att din nya dator klarar det. Jag vet att MS ibland låter det följa med fri uppgradering om du köper pc precis innan släppet men det är liksom ingen rättighet utan ett sätt att undvika ett vakum i försäljning av pc precis innan släppet.

Jag är ingen paragrafryttare, jag har fultankat i mina dagar men du är rabiat, du kräver hit och dit, du säger att du pissas på. Jag triggas att försvara HTC av dina extrema uttalanden och direkt galna krav. Förövrigt så anser jag HTC har en bra kunddialog efter köp. Det vittnar detta forum om. Folk som får batteriluckor på goodwill och liknande, du ska bara ha och ha.

ELFHOUSE gillar detta.
  15. MarcusDaze

MarcusDaze Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag håller med muhsli totalt, klart som fan man ska få uppdateringar så länge telefonen klarar av det! Det är ju som att säga att... Om du har Windows 7 så ska du inte få SP1 bara för att det ska säljas som en ny produkt. Windows 7 SP1.

Dalton, du tycker alltså att man ska behöva köpa en ny telefon för ~6000:- en gång i halvåret för att få den senaste mjukvaran?

16. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag är faktiskt sjukt nöjd med .exe uppdateringen som togs upp här :) telefonen startade dock om sig en gång igår men endast en gång.
    Gillar faktiskt den nya menyn får jag säga :) brukade bli lite sur när jag alltid lyckades bläddra förbi det jag skulle ha :P men nu är det bättre tycker jag :)

Men får säga att om HTC nu anser att DHD inte pallar med sense 3.0 men nu finns det en custom rom som har en fungerande sense 3.0 för DHD så varför inte skicka in det till HTC? Dom kanske kan göra den till en officiell uppdateringen?

17. dalton

dalton Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1.600
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Funkar fint. Har haft en om start annars inga problem.

18. Aborgh

Aborgh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Schyst att det funkar o allt men är besviken på att det var mycket som man inte fick med från nya sense. Det är i stort sett bara Incredible S romen på DHD. O andra sidan är det ju skönt med bättre batteri tid o mer smooth internet browsing

19. Mozze

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

kan någon länka den version som är den version som troligt kommer ut via OTA till desire HD och kanske hur länk för hur man går tillväga? jag har haft svårt att följa med här sen det började hända massa.. :P Tackar i förhand!

20. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    1. Ska du jämföra windows lär du jämföra versioner, som jag gjorde, inte servicepackar. Om du köper en pc lagom innan släpp av ny win version får du kanske en fri uppgradering men då framgår det vid köpet, klart och tydligt. Det gjorde det inte när jag köpte min DHD. Jag har sett mjukvarutillverkare som medger uppgraderingar inom versionen men att det sedan kostar att uppgradera. Här går vi från sense 2.x till 3.x. nuff said

2. Du kan köpa Nexus och slippa sense helt och köpa vilka launchers du vill eller så kan du köpa HTC och gilla läget. Sitta här och gnälla... Den finns en tråd om man vill spy galla, Allmäna klagotråden.

Om du hade bemödat dig att läsa mina inlägg hade du förstått hur jag tänker och dina frågor varit överflödiga. Vi kan inte kräva horse shit i detta ämne, inse