2.3-uppdatering?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Eos95, 12 mars 2011.

1. bamz

bamz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

synkade ni luren innan installationen lr bara körde ni på?

2. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

anyone?

3. Reven19

Reven19 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bara roota då :o Har just nu en DHD med 2.3 CM7 och det ser jättebra ut och är stabilt!

4. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Eller roota och lägg in en custom rom, problem solved.

5. muhsli

muhsli Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Nej det har de inte gjort, men jag anser fortfarande att man kan förvänta sig mer av en telefon som endast är ett halvår gammal.

Det vet jag också. Men skalan varierar och jag är övertygad om att fler än jag har förväntat sig mer av HTC, och att dom gör ett stort misstag iom detta vilket antagligen leder till att dem förlorar kunder.

Wow, du är verkligen duktig på det där med att missa poängen helt och hållet! :)

HTC säljer en telefon med mjukvara baserad på öppen källkod.
    HTC tjänar inga pengar på mjukvaran i sig, utan HTC säljer telefoner.
    De tjänar pengar på hårdvaran.
    Kunde HTC ta betalt för att sälja mjukvaran vid sidan om, så skulle vi garanterat kunna köpa Android 2.3 med Sense 3.0 idag! men det är nu inte möjligt.
    Därför kör dem en fuling och släpper den nya mjukvaran endast med den senaste hårdvaran, och på så sätt tvingar oss att köpa den.
    Det är fel ur mitt perspektiv och jag låter meddela att härmed har HTC förlorat en annars väldigt nöjd kund.
    Jag hade troligtvis köpt Sensation el. EVO 3D om ett par månader, om det inte vore för detta. men tyvärr...

Du är så fel ute. så fel..
    Jämföra Open Source med betal-programvara, jisses...

6. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Andriod är opensource, HTC Sense är inte. Det är ju inte nyare Android version som det är frågan om nu utan det är nyare Sense version.

7. muhsli

muhsli Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Alla modifikationer och gränssnitt du gör i Open Source-mjukvara är du skyldig att lämna ut källkoden för.
    HTC sense är open source!

8. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Nej, så är det inte alls. Sluta trolla. Om du nu tror att HTC Sense är open source så skulle du kunna länka till källkoden så har du bevisat det. Seså, iväg och slösa lite tid på google.

9. thestaar

thestaar Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

jajaja

när kan vi förvänta oss att denna kommer ut OTA

10. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Synkade något men inte mycket. Prova att koppla in telefonen med HTC sync och kör .exe-filen :) Annars så kan du ju typ synca bilder eller något :)

11. DorianGrey

DorianGrey Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Uppdaterad.
    Måste erkänna att jag e lite besviken. Inte stor skillnad från gamla versionen. De har enligt min mening gjort menyn mycket sämre dock...
    Använde en nexus S under påsken & det e en grymt mycket schysstare telefon. Kanske blir att sälja denna & köpa en sån istället till sommaren.

12. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag hävdar precis som andra före mig att Sense inte är open source. Det är ju lika galet som att säga att alla launchers är open source bara för att de ligger ovanpå en linuxdist.

Men är det som du säger är det ju bara att slanga hem sense 3.0 och installera. Hur kan HTC, menar du, neka oss fri mjukvara? Case closed.

Eller så kan du göra som många andra roota och lägga in vad du vill, precis som fler sagt här tidigare.

P.S Jag rekommenderar moderatorerna att rensa i tråden, varken mina eller mushlis inlägg för tråden vidare.

13. nadro

nadro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Sorry om jag gjorde dig irriterad, menade inget illa.. Min poäng var att alla har gafflat om denna stora superba uppdatering, och du väntar på att få en screeneffect som ser ut som en gammal tv.. Jag fattar ingenting, trodde detta skulle vara nytänkande en helt fantastisk uppgradering osv.. men helt ärligt skiter jag i vilket, gps låser lite snabbare, webben går fortare, men annars e det samma skit, batteritiden är lika kass, kameran suger hästaballe, Visst lite nya menyer, men inget man behövde ta en kallduch för..

Jag ber ödmjukt om ursäkt, och ja jag är jättegammal på riktigt..

/ nadro

14. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Dom sa April. Expect Juni-Juli.

15. Aborgh

Aborgh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är faktiskt sant! Alla som bygger framework på androids källkoder är tvugna att visa deras källkod efter ett ex antal dagar/månader. HTC gjorde inte det på ett tag och det blev lite ståhej över just det.

16. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    452

MINA ENHETER

När ni körde den här uppdateringen, hur lång tid tog det?
    Sopar den rent telefonen först, så man är tvungen att lägga tillbaka allt själv sedan?

HTC Sync lirar inge bra för mig, så jag kör med MyPhoneExplorer, nån som vet om det går att lägga tillbaka en backup med den, efter man uppdaterat?

17. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

http://www.youtube.com/watch?v=_d4tRpsxKJs&feature=related
    I slutet av klippet när han låser telefonen så får du se vad han menar om effekt som när man stänger av en gammal TV

18. Vaargen77

Vaargen77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu heter ju tråden "2.3-uppdatering" och handlar således från början om Gingerbread.
    Och nog tycker jag man kan vänta sig buggfixar och dylikt mer än 6 månader efter köp. Har flertalet buggar i min DHD som jag tycker borde åtgärdats för längesen. Kan man förvänta sig att telefonen fungerar som den ska tycker du?

I övrigt vore även jag glad för en liten guide hur man installerar detta. Måste man ha HTC Sync? Sämsta programmet ju.
    Försvinner t.ex hur många banor man klarat i Angry Birds osv, dvs spelsaves?

19. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jag vet att de måste släppa källkoden till kerneln pga GPL, men har inte hört något om UI't. Jag har då inte sett någon källkod till sense iaf så länka gärna till källkoden. Kan garantera att den inte finns tillgänglig.

20. Droid_276

Droid_276 Guest

Ja, tyvärr gör dem det. Jag anser dock att det är värt det.