Fråga: 2 döda pixlar= får ej DOA för Inet. Ångerrätt?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Davil, 3 maj 2013.

1. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Uppdatering!

Jag känner att det är bra att berätta hur detta gick till slut!

Jag hade som sagt 2st döda pixlar. Detta är inte tillräckligt för att klassas defekt då Samsung (och flera andra telefontillverkare) har satt gränsen vid minst 3st defekta pixlar.

Inet förklarade det för mig och menade att de inte får någon ersättning för en telefon med 2 döda pixlar.

MEN! Inet här på swedoid gjorde ett undantag för mig och jag har nu fått en ny S4 som inte är defekt!
    Det skall han och Inet ha ett stort tack för!

Jag är dock fortfarande fundersam över hur jag tidigare har fått igenom mina 3 tidigare DOA-ärenden med endast 1st defekt pixel från olika butiker.
    Senast var förra året med en S3a.

Jag vet inte om jag i framtiden kommer att köpa elektronik som innehåller en skärm från nätet. Det blir nog fysisk butik där jag kan på plats direkt kan se efter defekter.

Tack för mig :)

2. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag fick doa min HTC One, 1 død pixel, genom Telenor. Absolut inget skryt, men är ju så sjukt störigt när man väl sett den döda pixeln. När man betalar så mycket för en pryl ska det inte vara defekt. Snacka om att inte göra rätt för sig mot sina annars nöjda kunder. Bra det löste sig för dig Davil, synd att man måste skrika högt för att det ska rättas :)

3. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Vad blir skillnaden om du köper i butik menar du?
    Ska säljaren öppna en ännu oöppnad kartong och visa dig att den är ok, innan du köpt den?
    Eller om vi vänder på det, du köper den, öppnar den i butiken och konstaterar att tex 1st pixel är död, så är du i sämre läge än om du köpt via nätet iom. distansköplagen. :)

4. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Jag gör en deal med försäljaren om att få kontrollera den i butiken innan köp.:-)

Men absolut! Distansköplagen fungerar annars. Men vid ett ev. återköp brukar det ta tid, iaf för mig.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2