2 små signaler och notifications

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av anton-, 29 nov 2010.

1. anton-

anton- Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rubriken ska givetvis säga 2 sms signaler istället för 2 små signaler!

Hej jag har ett smått irriterande problem, jag får två st sms signaler och notifikationer, en original med min egna signal och även en annan signal som jag inte satt dit, tror det är original signalen dock. Den kommer först.

Så hör ser notifikationen ut:
    New message(s)
    You have 2 New unread message
    Ikonen ser inte ut som den vanliga heller, utan den är vit (ser ungefär ut som ett vykort med en röd ring där det är en 2a innuti.)

Jag kör för övrigt svenska på mobilen.
    Notifikationen försvinner inte heller när jag svarar på sms, utan jag måste rensa bort den manuellt, vilket börjar bli irriterande.
    Har försökt hitta vilken app det är som gör detta, eftersom det borde vara en app gissar jag, men inte lyckats hitta. Har bla avinstallerat RoadSMS. Kan det vara BlueRSS? Finns det något sätt man kan inaktivera program utan att ta bort dom för att lättare kolla vilket det är som orsakar detta?

Tacksam för hjälp!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Last edited: 29 nov 2010
  2. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Vad använder du för sms app? Jag använder handcent sms och hade samma problem. Jag fixade till det genom att stänga av ljudet och notifikationen i original smsappet (meddelandehantering). Hoppas det hjälper!

3. anton-

anton- Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder orginal appen! Ska testa nu direkt om det hjälper, men jag vill verkligen ha orginal notifikationen ohc inte den andra mekade, som jag måste rensa manuellt.

4. anton-

anton- Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade stänga av i meddelande inställningar nu, vilket resulterade i att jag bara fick en signal (den jag vill ha) och en notification (den jag inte vill ha, ej orginal)

Tror det blev bättre, fast inte bra tyvärr! :(
    Testade ta bort Zedge också men det hjälpte inte, vad kan det vara som gör att jag får en extra notification?!

5. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Installera handcent sms, du kommer inte att ångra dig. Du får fler inställningsmöjligheter å via det mesta. :-) Du kan ju även testa å återställa fabriksinställningar, men det är ju ett jävla meck....men då tror jag du får bort det.

6. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Testa att gå in i orginal-sms och ta inställningar och stäng av "hämta meddelande" samt "Notifiera vid nytt meddelande"