Säljes: 2 st Logitech Revue Special Bundle (Revue+Kamera)

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av gunnar-medial, 19 maj 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. gunnar-medial

    gunnar-medial Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej jag har två st "Special Bundle"-utgåva av Logitech Revue (Google TV companion box) som innehåller Logitech videokonferenskamera i förpackningen. Dessa importerade från USA för ca 2000 kr styck, dvs vad det kostar att få hit sådana.

    Säljes nu för 1500:- per förpackning.

    Den som vill få in Google TV i vardagsrummet kan modernisera befintlig platt-TV genom att använda en Logitech Revue Google TV-box.
    Man sätter den mellan en befintlig Digital-TV-box och sin TV och Google TV-funktionerna integreras på ett snyggt sätt med befintligt system.
    Det medföljande tangentbordet kan konfigureras att ersätta befintliga fjärrkontroller för TV, TV-box (STB) och ljudförstärkare (AV) så att man bara behöver använda den som fjärr vid normalt tittande.

    Revue är perfekt för de som som vill utveckla applikationer för Google TV då man arbetar mkt effektivare än med emulator när man har en fysisk GoogleTV-kompatibel enhet att testa/debugga sin app på, och att verifiera att det man publicerat på Google Play kan installeras på Google TV.

    Logitech Revue stödjer Android Debug Bridge för debugging på källkodsnivå
    på samma sätt som med Android-telefoner eller -tablets. (Android 3.1)

    Lådorna med Revue är oöppnade med sigill. Kameror har varit upp ur kartongen enbart för påseende men har inte använts. Allt förpackat i sina kartonger.

    HDMI-utgången ger videouppspelning med bra prestanda i 1920x1080 (eller 1920x1200 på dataskärm) genom inbyggd hårdvaruacceleration. Revue har optisk digitalutgång för ljud eller via HDMI.
    Som insignal för live TV kopplar man in en digital-TV-box med HDMI eller
    man kan köra utan signal på HDMI IN om man nöjer sig med
    att streama webinnehåll, köra Android-appar och surfa på Internet med Chrome-browsern.

    Det finns massor av info om Logitech Revue och Google TV på Internet så läs på innan köp så att du är säker på att detta är rätt produkt för dig.
    När man kopplar in Revue på nätet uppgraderas den automatiskt till senaste Android-release för Revue (Android 3.1).

    Jag har även ett par till sådana kit som jag använder själv. Dessa Logitech-kameror (720p) är fristående med egen mikroprocessor, drivs via USB och har autofokus, stereomikrofoner. Förutom tillsammans med Revue så kan man plugga in en sådan kamera direkt i USB-uttaget på en Macbook så får man mkt bättre videokonferenskvalitet än med inbyggd iSight-kamera. Fungerar direkt utan extra drivrutiner. Normalt används kamerorna inkopplade i Logitech Revue med Logitech Android-baserade videokonferens-app där man kan konferera via sin TV i vardagsrummet med andra användare av samma system (Revue + kamera).

    [​IMG]

    [​IMG]
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.