2 Widget storlekar, en klass?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av Dendu, 15 maj 2010.

1. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tjena!

Jag håller på att utveckla en widget som jag vill ha tillgänglig i två storlekar (i detta fallet, 1x4 och 1x3).
    Jag har byggt den så att båda storlekarna funkar bra med samma klass och layout fil, men däremot när jag försöker få dom båda att "finnas" så har jag lite problem.
    Provade att bara kopiera dess 'receiver' i Manifest filen (och byta namnet och dess 'appwidgetProvider' såklart), men då kommer bara en av dom upp i "widget listan" (dvs, när man ska lägga till en ny widget på sin homescreen så finns bara en av dom där).

Det ända andra sättet jag kan tänka på är att göra två separata klasser för dom, men då hamnar dom ju inte i samma context, och uppdateras alltså inte tillsammans.

Last edited: 15 maj 2010
  2. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Vet inte riktigt vad du menar. I snowstorm har jag en klass för varje storlek, men alla klasserna ärver från en gemensam klass, och överlagrar bara en metod. Har inte haft några problem med olika Context.

3. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nej, fan va dum jag känner mig nu, det är klart det skulle funka ifall de båda "ärver" från samma klass.

Tack :P