20120119-0831-LGEK-AGOCCB-64M & cm_p990_full-204 - Kameran kaputt!!

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av ounze, 19 jan 2012.

  1. ounze

    ounze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Kör CM7 nightly på min o2x (cm_p990_full-204) och (20120119-0831-LGEK-AGOCCB-64M) kernel..

    Startar direkt efter omflashningen till den kerneln och kan ta bilder. När ja switchar till att filma och trycker "Record" så krashar kameran.. Startar om och då krashar den även när ja försöker ta bilder.


    Går in i Recovery.. Whipe cach och Dalvik.. startar om!
    Samma story!

    Kan ta bilder, vill filma, kameran krashar och sen kan jag bara starta kameran men varken filma eller fota.


    Hjälp någon?
     
  2. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Nu är jag lite osäker på den kerneln du använder, men i och med att den heter 64M, så snor den väl 64MB från GPUn RAM och därför kommer du inte kunna använda kamerans videofunktion, har du testat samma kernel med 32M?


    Tittade lite på XDA och hittade detta på Ironkernel:
    "64 (64Mb left to the GPU): 1080p video recording and reboot don't work"

    Vet inte vilken kernel du kör på som sagt, men skulle säga att samma sak gäller där eftersom du snor RAM från GPUn...
     
    Last edited: 19 jan 2012
  3. ounze

    ounze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fan va dum jag känner mig nu.. Tog den me högst siffra för tänkte att de säkert är bäst..

    Vad är skillnaden?


    Edit: Nu måste jag dock fråga! De är SÄKERT smaksak. Men vilken Kernel anser ni den absolut bästa idag?
     
    Last edited: 19 jan 2012
  4. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag använder vanligtvis den som ingår i Temaseks Kang ROM, men tänkte lägga in Ironkernel med 32MB Ramhack imorgon för att se om det är någon skillnad. Jag behöver inte någon överklockning osv och därför kör jag au naturale...
     
  5. ounze

    ounze Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu funkar kameran!

    flashade till 32M varianten.. dock f***a hela telefonen ur (10 "Tvinga avstängning" i sekunden på allt möjligt efter boot).. blev att whipe'a allt.. total återställning.. passade på o flasha om CM7.204..

    Som plåster på såren efter alla bekymmer klockade jag den till 1,5ghz och körde 4925p i Quadrant.. KUL!

    Galaxy S2 @ 1.72ghz - 4400p i Quadrant
    Optimus 2x @ 1.5ghz - 4925p i Quadrant..

    Galaxy S2 @ Stock 1.2ghz - ~3000p
    Optimus 2x @ 1.2ghz - ~3700p