23568 dagar efter

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av DrLaban, 14 feb 2011.

?

Jag tycker

  1. att jag kommer att skaffa Nexus i fortsättningen med

    50,0%
  2. Google har gjort fel

    14,1%
  3. folk är alldeles för uppspelta angående det här med "Google-sveket"

    46,9%
  4. att det finns andra Android-modeller som är mer spännande

    18,8%
  5. Nexus-serien inte är så häftig som den utgett sig för att vara

    18,8%
  6. inte att den här omröstningen ger hela bilden (men pratar gärna om det)

    14,1%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Tjo!

    Det verkar som om Gingerbread-releasen väckt många debatter och heta känslor, se bara https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=27767, som har 300+ svar och 18 300 visningar.

    Så, det kanske är lite dags att se vad Nexus-ägarna tycker om Nexus-serien och Google.

    Det här är första gången jag gör en omröstning och jag är helt övertygad om att det kommer människor med "Meeeenn sug, vad har du inte med [tjolahoppsansa] med som alternativ fööör...!" eller "Meeeenn sug, det här är ju bara en tafflig omröstning! Det ger ju inget!". Synd, ni skulle ha skapat en egen omröstning isåfall (och ni får självklart gärna göra det). :)

    [edit]Tack för rättningen, Dreamhawk. s/inlägg/visningar/[/edit]
     
    Last edited: 14 feb 2011
  2. mOcus

    mOcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag valde "att jag kommer att skaffa Nexus i fortsättningen med"
    Men, jag tänker däremot hoppa över Samsungs version som finns nu.

    Kommer det däremot ut version 3 och en annan tillvärkare så är det inte omöjligt.

    Jag är fortfarande nöjd med min Nexus One.
     
  3. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Den har över 18300 visningar, inte inlägg.
     
  4. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det är ju ganska självklart att google inte vill släppa 2.3 medan det är så buggigt.

    Jag valde "folk är alldeles för uppspelta angående det här med "Google-sveket" och jag skulle utan problem köpa nästa nexus när min n1:a inte duger längre.
     
  5. Wasabi

    Wasabi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a
    ROM:
    Stock
    Älskar min Nexus, nästa som släpps tillverkad av HTC kommer jag att inhandla, eftersom Samsung inte kan bygga mobiler utan att misslyckas.

    Och om man köper en Nexusmobil, som man kan låsa upp hur enkelt som helst, så är man en idiot om man inte rootat och kastat på CM7 eller liknande 2.3 ROM.
     
  6. RickStar

    RickStar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    DU kan få tycka att jag är en idiot trots att jag inte är det ;)

    Däremot blir det nog root på tab'en så fort det kommer en bra version av Honeycomb. Ja om inte Samsung skickar ut den före då vill säga....
     
  7. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Jag anser att Google gjort fel som först sagt att 2.3 kommer snart och sedan inte säger något alls när det inte dyker upp.
    Men jag ser inte att 2.3 är någon revolution eller att någon annan telefon är bättre än min N1. Jag älskar verkligen den telefonen.
     
  8. mOcus

    mOcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nja nu syftade jag inte direkt på hur Google har hanterat 2.3. Jag bryr mig inte så mycket när eller om 2.3 släpps under stock rom. Utan jag försökte bara förklara hur jag tänker kring Google och att Samsungs version inte är aktuell för mig. Just för att det är en Samsung. Hade det varit en HTC så kanske...
     
  9. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Skulle vilja säga att man är en idiot om man utsätter sig för alla medföljande buggar som kommer som ett brev på posten.

    Detta handlar om vanliga hederliga Gingerbread för oss som inte anser att vår mobil är en leksam för hemmagjord mjukvara och där har Google misslyckats något kapitalt. Den brist på respekt man visat Nexus One köparna är helt enorm. Men det som är värst är att man inte kommit med en förklaring till varför det tar en sådan tid. Personligen tror jag att man är för kåt på att få ut 3.0 till "paddorna" så att man har alla resurser där. Men men, ett svek är det oavsett när SE´s Arc verkar få GB innan N1.
     
  10. mOcus

    mOcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag tycker nog att ni båda är lite hårda i ordvalen.
    Barilla, gilla läget att alla inte är som du. Folk får faktiskt lägga in vad de vill i sina telefoner.

    Sedan vad gäller Google, det är väll ingen nyhet att Google säger en sak sen tar det en lång tid. Det är desvärre inte det enda företaget i världen som säger en sak och får folk att börja hoppas. Sen tar det lång tid. Ta nyheterna med en nypa sallt så slipper ni sitta och vara sura för ingenting,
     
  11. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag gillar läget, jag är inte inne i några CM trådar och spyr galla så varför ska någon CM fanatiker komma in här och klaga på folk som inte vill ha någon hemmasnickrad mjukvara?

    Jag är mest besviken på deras totala brist på information, hade dom gått ut med att det blivit försenat av diverse anledningar så hade jag kunnat köpa det, nu är det bara tyst och jag tolkar det som att man skiter i Nexus one och håller tillbaks den med flit på grund av något avtal med Samsung vilket gör att jag i alla fall inte kommer att köpa någon ny nexus om det är så google behandlar sina "premiumkunder".
     
  12. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Ta den medelvägen istället? Stanna efter "...hade dom gått ut med att det blivit försenat av diverse anledningar så hade jag kunnat köpa det,.."

    Övertolka det inte. Tyck bara att det är dåligt med information. Det finns inget som tyder att du ska "tolka" det som att de skiter i Nexus One. Det kanske rent ut är så att de bryr sig, och därför håller inne med 2.3/2.4. (även om de, som vi alla kan enas om, borde gett oss informationen om det är ett problem de jobbar på för att lösa.)

    /Söder