2x surfplatta till 5åringar. Prisklass max 3k styck, ej Apple

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by Mac2thaPac, Jun 3, 2023.

1. Leo83

Leo83 Android Medlem

MINA ENHETER

Fick ett svar men det var inte så vettigt :D

Screenshot_20230702_125430_AliExpress.jpg

Så skrev till dem igen, skickade bilder och frågade om den kommer med Global eller CN. Inget svar på det än så länge.

Mac2thaPac likes this.
  2. frpl

frpl Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Konstigt. Min som också skickades från Frankrike med global rom var obruten. Det var inte samma säljare iofs.

Mac2thaPac and Leo83 like this.
  3. Leo83

Leo83 Android Medlem

MINA ENHETER

Fick svar nu

Screenshot_20230703_114505_AliExpress.jpg

Mac2thaPac and chraist like this.
  4. Mac2thaPac

Mac2thaPac Kid Droid Medlem

DSC_5866.JPG DSC_5880.JPG DSC_5884.JPG DSC_5885.JPG DSC_5881.JPG DSC_5869.JPG
    Fick hem mina igår och har hunnit plocka upp dem, ladda och håller på att installera Android 13 på dem. Den ena hade bara den uppdateringen att göra tillsammans med juni patchen medans den andra behövde januari patch först innan den stora uppdateringen kunde göras nu. Känns bra så långt. Ser lite flummigt ut med adapter till laddaren, men funkar bra haha. Ska ha dit skärmskydd i natt efter jobbet. Sen är det good to go.

Definitivt öppnad då emballaget inte kändes oem, innehållet var inte 100% som det skulle ligga mm och romen är ju rätt.

5. Leo83

Leo83 Android Medlem

MINA ENHETER

Märkligt här kändes helt i sin ordning.
    Det var samma här 2-3 uppdateringar.

Tycker för övrigt att den är väldigt trevlig storleksmässigt. Och skärmen känns bra det lilla jag fått se.

ae_1688274439899.jpg ae_1688274416345.jpg

6. frpl

frpl Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad fick du för laddare? Jag fick en med vanlig eu-kontakt.
    Edit: nu såg jag på översta bilden

7. Mac2thaPac

Ska inte säga att det på något vis kändes oseriöst men inte samma emballage på själva plattan som den jag hade från NetOnNet. Och lite skadat som synes på bilden.

Men du beställde inte från samma säljare va? Stod att det skulle vara usa-laddare med eu adapter nämligen.

8. frpl

frpl Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jaha, då är jag med! :)

Mac2thaPac likes this.
  9. wille1504

wille1504 Kid Droid Medlem

Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Jag beställde också en Redmi Pad från Vance Mall store på Aliexpress och är väldigt nöjd än så länge. Den kom på knappt tre arbetsdagar, så leveransen gick riktigt snabbt också. Fint flyt och nästan lite nostalgiskt med MIUI då jag haft några Xiaomi-telefoner tidigare. Att multitaska i landskapsläge fungerar väldigt bra dessutom. Någon som vet om det är möjligt att ha två olika Chrome-fönster öppna samtidigt? Tips på skal eller andra tillbehör till den?

Mac2thaPac likes this.
  10. Mac2thaPac

Vi har använt våra lite smått nu ett antal dagar och jag är också imponerad över hur mkt bättre flyt det är jämfört med den svenska 3/64 versionen. Som sagt mest barnen som ska ha dem dock. Vi köpte barnskal från Amazon https://amzn.eu/d/cjHQ3FO
    och skärmskydd https://amzn.eu/d/b4mXVFc
    Men skalen är vi lite missnöjda med då de är alldeles för mjuka i materialet, hade velat ha lite stabilare men då vi behövde ha skydden snabbt så var det det mest intressanta alternativet och de har klarat en 2 dagars semester nu i alla fall.
    Lite svårt att hitta snygga och intressanta alternativ på skydd till dessa tycker jag. Men finns några vanliga såna tunna med lock som tänder och släcker skärmen på Amazon med.

11. jnsson

jnsson Operatörsnörd Staff Member

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag är inte förvånad. Därför jag inte kan rekommendera 3 GB RAM versioner.

12. Mac2thaPac

Nä som sagt, var väldigt skeptisk till den innan jag fick tipsen om att köpa via AliExpress. Gillade gränssnittet mer i Lenovos då jag tycker det är lite omständigt att navigera i inställningarna i Redmis. Lite mer som Samsung, ologiskt xD. En annan sak dock, Min fru har ju som sagt en Galaxy S21 och hennes hörlursadapter funkar inte med Redmi pad. Men min hörlursadapter från Sony funkar. Varför är det fortfarande olika typer av kontakter? Minns att när man hade vanliga trådade lurar på 1400-talet (något överdrivet) så var det samma med att Samsung ville ha en annan 3.5 kontakt jämfört med Sony. Varför krånglar man till en standardiserad kontakt och håller det så hur länge som helst? Såg Elgiganten sålde en adapter för 49kr där alla recensioner klagade att de inte funkade med Samsung. Då borde man ju iof vara safe till Redmin haha.

13. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Jag har egentligen exakt samma fråga som TS. Ser att mycket av det som tipsades om nu är dyrare. Vad har ni för tips om man ska slå till på något i närtid? Gärna en modell som det finns bra med tillbehör till för en fyraåring, tex stötsäkert skydd.

14. danne_00

danne_00 Youth Droid Medlem

skulle nog skippa alla kinapuffar, om det bara är film,musik enklare spel som gäller så kan inget slå en SAMSUNG Galaxy Tab A8, 2100:- på amazon (32gb ram men finns microsd plats).. finns gott om tillbehör + att det kommer uppdateringar från en säker källa

15. Mac2thaPac

Har du hittat något? Kollade nu precis och Redmi Pad kostar i princip samma fortfarande hos den AliExpress säljaren tidigare länkad. För övrigt fortfarande nöjd med mina två 6/128gb varianter :D

Finns inte lika många val av skydd till dessa som exempelvis Samsungs A8 men så länge man inte kan köpa dem för runt 1500kr som A8 som mest är värd så får man ju mer för pengarna med exempelvis Redmin, och kan använda den själv med. Bara att man får leta skydd online istället för hos lokala elektronikkedjan

Last edited: Aug 15, 2023
  16. SkooB_E

SkooB_E Youth Droid Medlem

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony Xperia 5 IV
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Google Pixel 7
    ROM:
    Original
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8
    ROM:
    Original
    bernard likes this.
  17. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  18. moody

moody Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick hem min Redmi pad 6/128gb för några dagar sedan och är väldigt nöjd. Och det finns gott om tillbehör på amazon.

Köpt från Vance, 5 dagars leveranstid, 2380kr.

Mac2thaPac likes this.
  19. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad tror ni om Redmi Pad 6GB vanliga mot 4GB SE till samma pris, vilken skulle ni valt? 6GB SE verkar inte ens finnas att få tag i än.

De största skillnaden är ju SoC, presterar likvärdigt men hur mycket är Snapdragon och kanske att man får ett års längre uppdateringar med SE värt?
    upload_2023-9-10_12-28-39.png

Edit: Mediateken ser ju enormt mycket bättre ut i benchmarks, och med de extra 2GB ram i den så torde det ju vara ett betydligt bättre köp?

Last edited: Sep 10, 2023
  20. Cyberott

Cyberott Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! Kan bara rekommendera Mediatek, har en Realme 6 telefon med G90, funkar skitbra! Brukar alltid kolla benchmark så blir man inte besviken!