3,5 mm adaptern, inget ljud.

Diskussion i 'HTC U11' startad av pingo, 28 feb 2018.

  1. pingo

    pingo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har då ett par fungerade hörlurar med 3,5 mm jack. Använder dels HTC original adapter plus en från Kjell &Co (med extern DAC) Bägge har fungerat tidigare utan problem. Nu vill ingen ge ljud ut i hörlurar, kommer sporadiskt upp att USB-tillbehör är anslutet. Märkligt nog fungerar originallurarna med USB-C och laddning funkar också.

    Är det fel på USB porten? Fick förslaget av HTC support att prova säker läge vilket inte fungerade. Sen har dom föreslagit factory restore men har avvaktat med det. Nån annan som upplevt liknade?
     
  2. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    689
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    Har du testat med flera par 3.5 mm lurar?

    Att tredjepartsadaptrar med extern DAC krånglar har jag hört talas om. Särskilt med senaste firmware. Jag har aldrig provat sådana. De två HTC jag har fungerar bra.
     
  3. pingo

    pingo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jo, tydligen var original adaptern trasig. Och den externa funkade ett tag, men inte längre. Gav upp på detta. Gick och köpte ett par trådlösa lurar istället. Tack för hjälpen
     
  4. Arytmi

    Arytmi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, samma här.
    Har orginal adaptern som fungerar på min HTC U11 LIfe men inte på min HTC U11. Konstigt. Finns det speciella adapters för U11 endast?