3 börjar bli såssiga

Diskussion i 'Off Topic' startad av Bjudko, 19 dec 2011.

1. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Precis. Men antal samtalstimmar?

2. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Vad jag kan läsa så är samtalstimmar helt fritt till vanliga nr.

3. Bjudko

Bjudko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så imorgon får jag min Nexus, med 5 gig enbart. Ringde upp 3 och häftade att de gjort kontraktsbrott men han sa att de fick göra så här om de ville.

Jag skulle inte bli kompenserad för att gått från obegränsad till 5 gig, det var omöjligt rent tekniskt i systemet. Inte heller kunde jag få en gratis månad pga detta, han hade arbetat i sex år och aldrig fått göra det. När jag påpekade att jag fick en gratismånad bara för jag förlängde blev han ställd och sa att det var väldigt konstigt. Blev riktigt sugen på att byta leverantör men jag orkar bara inte.

Detta borde komma ut i större sammanhang enl mig.

4. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

en kompis till mig beställde en google nexus ifrån 3 för ca 2 månader sedan, dom har sagt flera gånger "du får den nog på måndag"... han ringde upp dem idag igen, och dom hittade ingen beställning på hans namn ens, ändå avslutade telefonisten samtalet med "du får den nog om 2 veckor"

verkar lite lurigt

5. Swendroid

Swendroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Skit i avtalet och tänk på belastningen på våra (läs: mina) master. Om alla operatörer skulle erbjuda obegränsat surf hade det knappt gått att skicka sms. Det är redan ruttet som det är, vid lunchtid i centrala GBG får man vara glad om man har annat än en Edgeanslutning. Nä, använd mer WiFi och sluta tanka blu ray-erotik med nallen ;)

Men visst har Tre överlag blivit mycket sämre. Minns när jag tecknade mitt första abonnemang hos Tre vid årsskiftet 03/04. Då ringde man helt gratis inom Tre (även laggiga videosamtal ingick), ingen uppkopplingsavgift, nada kostnader i princip. Helt plötsligt under löpande avtal ändrades allt.

Ringde och lipade hos Tre men blev hänvisad till det finstilta på baksidan av avtalet där det på ren svenska stod att "Hi3G Acess AB" kan ändra sina priser hur fan de vill.

Jag är inte kund där längre tack och lov, även om Tre var riktigt vassa till en början. Nu håller jag mig till DDR-sosse-Telia Soneras dotterbolag Halebop istället :)

Sent from my Ericsson Hotline using NMT