Så imorgon får jag min Nexus, med 5 gig enbart. Ringde upp 3 och häftade att de gjort kontraktsbrott men han sa att de fick göra så här om de ville. Jag skulle inte bli kompenserad för att gått från obegränsad till 5 gig, det var omöjligt rent tekniskt i systemet. Inte heller kunde jag få en gratis månad pga detta, han hade arbetat i sex år och aldrig fått göra det. När jag påpekade att jag fick en gratismånad bara för jag förlängde blev han ställd och sa att det var väldigt konstigt. Blev riktigt sugen på att byta leverantör men jag orkar bara inte. Detta borde komma ut i större sammanhang enl mig.
en kompis till mig beställde en google nexus ifrån 3 för ca 2 månader sedan, dom har sagt flera gånger "du får den nog på måndag"... han ringde upp dem idag igen, och dom hittade ingen beställning på hans namn ens, ändå avslutade telefonisten samtalet med "du får den nog om 2 veckor" verkar lite lurigt
Skit i avtalet och tänk på belastningen på våra (läs: mina) master. Om alla operatörer skulle erbjuda obegränsat surf hade det knappt gått att skicka sms. Det är redan ruttet som det är, vid lunchtid i centrala GBG får man vara glad om man har annat än en Edgeanslutning. Nä, använd mer WiFi och sluta tanka blu ray-erotik med nallen Men visst har Tre överlag blivit mycket sämre. Minns när jag tecknade mitt första abonnemang hos Tre vid årsskiftet 03/04. Då ringde man helt gratis inom Tre (även laggiga videosamtal ingick), ingen uppkopplingsavgift, nada kostnader i princip. Helt plötsligt under löpande avtal ändrades allt. Ringde och lipade hos Tre men blev hänvisad till det finstilta på baksidan av avtalet där det på ren svenska stod att "Hi3G Acess AB" kan ändra sina priser hur fan de vill. Jag är inte kund där längre tack och lov, även om Tre var riktigt vassa till en början. Nu håller jag mig till DDR-sosse-Telia Soneras dotterbolag Halebop istället Sent from my Ericsson Hotline using NMT