Fråga: 3 brandad experia arc

Discussion in 'Xperia arc - ROM-filer och utveckling' started by insane-2011, Oct 7, 2012.

1. insane-2011

insane-2011 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej.. det e så att jag har köpt en 3 brandad experia arc..

nu e jag nybörjare på sonyericssons prog o allt vad det innebär..
    men har läst runt lite men inte hittat det jag söker.

Jag vill debranda telefonen till stock .. alltså ta bort allt 3 skit då jag vill köra med tele2 kort..

Kan jag köra in en stock ics som finns här på forumet till arc o få telefonen att funka som den ska,, via flashtool?

Nätverkslåset fixas imorrn i butik, men det e just 3 skiten som jag vill ha bort helt..

Tackar för svar..

2. JTK-Power

JTK-Power Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan!

Jag har inte en ARC utan en RAY men allt är la ca ungefär samma skit i annan förpackning :)

Om du låser upp simlåset i affären som du säger, så om du laddar en en generic 4.0.4 ICS .TFT fil till din tele. Till våran RAY har vi Nordic-generic-4.0.4.587 dvs senaste ICS original software. Borde finnas liknade till eran ARC o så flashar du den via Flashtools så har du en Debrandad original software i tele :)

Lycka till!! :)

3. insane-2011

MINA ENHETER

Tack för ditt svar.. men hur gör man om det inte är en ftf fil utan slutar på nått helt annat.. hur flashar man då?

Samsungs flasning verkar ju betydligt lättare :(

4. JTK-Power

MINA ENHETER

om det är en .zip fil då har du en Custom ROM eller Moddad original ROM och oftast måste man ha låst upp Bootloader för kunna flasha dessa. Det finns vissa .zip filer man kan flasha på låsta Bootloaders men kan vara krångligt för nybörjare, men om du vill har en .tft som man flashar via Flashtool så ladda hem här till din Tele. vara noga men och ladda hem rätt. Jag vet inte vilken du har en ARC eller ARC s. dvs LT15 eller LT18 :P men ladda hem på denna sida en original TFT fil http://talk.sonymobile.com/thread/35239
    här har du även guide och info för hela processen :) Bra ställe o börja lära sig :)

Version 4.1.B.0.587 är senaste ICS!

insane-2011 likes this.
  5. insane-2011

MINA ENHETER

Tack ska du ha.. det hjälpte verkligen.. Nu är det förbannade 3 skiten borta från telefonen.. Så nu återstår bara nätverkslåset.. Det ska ordnas hos min lokala mobil affär hehe.. Känns verkligen skönt nu..

Ett stort tack till dig..
    Frugan blev iaf nöjd och jag e glad att jag har min kära galaxy s3 istället hehe..

En sista fråga bara.. Om jag nu skulle testa en vanlig uppdatering med pc companion eller liknande.. Återställer den då till den 3 brandade igen eller ej?

Last edited: Oct 7, 2012
  6. JTK-Power

MINA ENHETER

Ja du, jag vet faktiskt inte, men eftersom du nu har en generic version och upplåst simnätverk så borde den inte uppdatera 3´s skit system. men jag kan inte svara på den frågan till 100% tyvärr. Själv har ja köpt min tele olåst dvs en ren generic version. så jag har inte den erfarenheten :P

7. insane-2011

MINA ENHETER

Det ser ut som att det löste sig.. Testade att uppdatera telefonen och den gick ej tillbaka till 3.. Så nu e den operatörs upplåst och brandad till original :)

En femhundring fick man lägga ut för upplåsning,, Men det va värt varenda krona :)