3-brandad Magic?

Diskussion i 'Magic' startad av semikolon, 11 jun 2009.

1. mikecomputing

mikecomputing Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3G

Fick min idag har inte testat den än eftersom jag har den på laddning.... En timme till sen ska det lekas :-D

Vad jag reagera på var att där inte låg nån faktura eller nånting bara ett papper jag ska skriva på ang. abb. så funderar på om man ska bråka med dem lite och säga att jag betalar mobilen men inte abb? Jag menar jag har ju inte skrivit på ännu och de tjänar ändå på mobilen.

189*18+1495 = 4897 borde man inte kunna hävda nån jäkla konsumentköplag eller nåt. Jag menar ang. bindningstid som man NTE vill ha.

Det e ju uppenbart att mobilen inte är subvetionerad om man tar abb. vare sig man tar 69 eller 99 kr så kostar mobilen lika mycket i slutändan. Alltså 4897 och sen 69 * 18= 1292 för ett abb som jag aldrig kommer använda :-(

Jävligt irriteande men får väl skylla sig själv som inte orkar vänta tills de går köpa utan bindningstid.

Men ska göra ett försök att få bort abb på måndag... och betala resterande kontant...Tror dock inte jag lyckas....

2. sleepr

sleepr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

är din telefon brandad med nån Tre-logo eller står det bara htc bak på den???

3. mikecomputing

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du menar mig så nej troligen inte brandad HTC logga där bak tack och lov :-) Får se n'är jag startat med mitt eget simkort. (Har för avsikt att inte ens sätta i TRE kortet för det e kanske då mobilen blir "låst".

4. sleepr

sleepr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

aa jag menade dig :) fan va bra.. ska bli inressant att se vad du skriver ang simlåsning, får se om jag vågar beställa jag också.... jag vill inte använda tre! :)

5. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Om man inte vill använda tre så är det väl ganska onödigt att köpa en telefon genom dem som kräver att man binder sig till ett av deras ab i minst 18 månader?

Då är det väl bättre att antingen importera en Magic, vänta tills fler operatörer säljer den eller prova Inwarehouse eller annan butik som sägs sälja dem utan abonnemang...

6. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

@mikecomputing
    Inte riktigt säkert om du kan göra exakt så , de kommer nog vilja ha mera pengar från dig om du bara tar telefonen, efter bråk eller så kräver de den tillbaks utan att bu blir betalningsskyldig i bästa fall , det är svårt och långt väg att gå , posta gärna här vad de sade och vad du gör så vi lär oss lite mer av marknadens regler.

Last edited: 12 jun 2009
  7. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

speaking of 3.
    fick en andra mobil av misstag med abon.
    det är det abon erbjudande som tre hade en fredag för ca 2 veckor sen lr nåt dvs 3 månaders gratis. ska inte ha den då jag redan köpt så kan säkerligen skriva över den jag beställt om någon vill ha ett bra erbjudande.
    måste dock dubbelchecka att det erbjudandet gäller och att det går å skriva över det.

8. mikecomputing

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att importera e omständigt (garanti) i övrigt håller jag med dig fullständigt man bör vänta men e man som jag VILL HA. Så köper man innan man tänker :-( Oh det där med InWarehouse fick jag ju veta idag hade jag vetat det hade jag förståss valt det.

I övrigt så e inte heller min mobil låst. FUnderar dock ändå på att lämna tillbaka den och köpa på Inwarehouse billigare. Men får se har dumty nog ren börjat leka med den och importerar konatker etc... så vetefan... (dock inte ens rört Tre:s SIM kort)

Last edited: 12 jun 2009
  9. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En fråga till
    Om man inte är av andra anledningar bunden till annat bolag, hur blir det billigare att köpa telefonen kontant , betala för ett annat abonnemang och betala för mobilsurf, vilket är ju självklart om man har en android mobil, ?

10. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Om man inte bestämt vill eller behöver ha en annan operatör än 3, utan kan tänka sig att använda deras abonnemang så gör man nog klart en bättre deal hos dem, det känns ju rätt uppenbart. :)

Jag porterade själv från Tele2 till 3, varit missnöjd med Tele2s usla prestanda när det gäller 3G-data länge och det kändes som att 3 borde vara bättre på det. Tecknade 24 mån pott 499, blir ju en hög totalkostnad för det visserligen men jag räknar med att jag kommer ringa upp det mesta av det och dessutom ingår ju fri surf.. Så det känns inte som att luren i sig blir särskilt dyr för mig ändå i slutändan. Än så länge har 3 motsvarat mina förväntningar iaf, men har ju bara haft abonnemanget en knapp vecka.

11. sleepr

sleepr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag sökte på inwarehouse:

Sökresultat: 0 träffar på htc magic

blir nog till att importera en ändå :)
    men dock skoj att följa alla som köper från tre, för att veta om dom är brandade+låsta eller inte :D tre brukar ju vara förbannat duktiga på att brada annars!

12. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Har haft tre i ca 5-6 år och är mer än nöjd faktiskt. tycker dealen med 499 är nice dock synd bara att det är en htc brandad telefon och inte "with google" men who cares.
    ajj löv it ändå

13. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

om man läser lite här på forumet så ser man att det var en som sa att man skulle ringa till dem och fråga om den så kunde dem sälja den. Men det är bara vad jag läst här på forumet.

14. sleepr

sleepr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ah... ok. jag som har läst för lite här :)

15. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

nä det har du inte, det börjar bli för mycket här...

16. Thursday

Thursday Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan flika in att även min HTC Magic från Tre är helt obrandad.

Dock blev det så smutt för mig att jag via Tre i slutändan kommer ha lagt rätt exakt 2000:- för mobilen, då detta blir min totala ökning i månadskostnad under de kommande 24 månaderna kontra hur mycket jag ringde/SMS:ade för tidigare. Det priset kan jag leva med.

17. sleepr

sleepr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

när beställde du din telefon? :)

18. Thursday

Thursday Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde den 2009-06-01, hade den hemma 2009-06-05.

Den absolut bästa telefon jag testat iaf, och jag har testat några. :)

19. mikecomputing

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan bara tala för egen del:

Så länge operatörerna tar svinpriser för mobilsurf kommer jag inte använda varken tre eller andras abbonemang.

Det lilla jag surfar med mobiler har kontantkort funkat hyffsat. Jag betalar iofs något mer på lång sikt men jag har åtm lite mer kontroll. Än så länge har jag bara lagt runt 150 kr var ca: var tredje månad på att tanka kortet. dvs 50kr/månaden.

När operatörerna inför normala flatrate avgifter först då kan jag tänka mig nyttja mobilen.
    Fan horribelt att de än idag kör med megabyterates isf. flat. Om man nu inte tar svindyra abb på 500kr/månaden.

Persnoligen använder jag mest wlan uppkoppling mot mobiler(på jobbet/hemma/kompisar).

Kan ju tyckas som korkat då att köpa en sån dyr mobil om man inte ska använda den för mobilsurf. Men för egen del e det för intresset för android/linux och att man e lite prylgalen ibland :-)

20. PsyDuck

PsyDuck Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 8
    Svinpriser? 99:- för fri surf (3G) eller 150:- för Turbo 3G tycker jag är rimligt. När man dessutom kan använda potten för att betala denna avgift är den en mindre besvärande.