3:s officiella 2.1 uppdatering

Diskussion i 'U8220' startad av 1an, 3 jul 2010.

  1. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tänkte att vi i den här tråden kunde dela med oss av vad vi tycker om den officiella 2.1-uppdateringen från 3.

    den första buggen jag hittade var jag inte får alla sms som skickas till mig. Har ni samma problem?
     
  2. bobbalobba

    bobbalobba Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte hunnit testa så mycket, men en av de första sakerna jag lade märke till va att kameran har blivit bra mycket rappare!

    Fyller på här eftersom jag hittar saker o_O
     
  3. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ja, kameran är bra mycket bättre och rätt coolt att man kan ha upp till 35 Home screens!

    men det är riktigt dåligt om smsproblemet finns i denna uppdatering också.
     
  4. SilvioF

    SilvioF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om jag får alla sms som skickas till mig. Om jag inte får dem så vet jag ju inte om att jag skulle få ett..

    Får sno tjejens mobil och testa lite tror jag bestämt.
     
  5. Letterbox115

    Letterbox115 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Usch på smsproblemet :( Nu finns ju ingen anledning att byta från Oscillation
     
  6. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    fattar inte att tre kan släppa en uppdatering som gör att det inte fungerar att ta emot sms!
     
  7. ptb

    ptb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    är det verifierat att det verkligen inte går då så att det bara inte är ngn seting ?

    sitter ännu och försöker bestämma mig för om jag ska eller inte har filerna nere och allt men är det värt besväret redan ?
     
  8. 1an

    1an Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    333
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    mitt andra sms som skickades till mig kom inte fram. Jag testade däremot att skicka tio sms på rad till min u8220 och då kom alla fram!

    Om det bara är jag som har problemet så kan det ju vart något tillfälligt nätproblem eller liknade.
     
  9. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Finns uppdateringsfilen på tres hemsida? För jag hittar ingen, jag visste var uppdateringar osv. fanns innan de fräschade upp sidan :P
     
  10. ptb

    ptb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    finns länkar här på forumet bara att söka
     
  11. enolagai

    enolagai Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gillar verkligen uppdateringen. Dock är det ju trist om smsproblemet är något som finns för alla.

    Intressant för folk här kanske: Min syster som även hon har en u8220 sa att hon inte hade fått ett sms från en kompis idag. Hon har fortfarande 1.5 i. Tre som kanske har haft lite problem med nätet idag? Hoppas det i alla fall..
     
  12. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nu när jag tänker efter hade jag samma problem för några månader sen då min kompis skickade några sms men en del av dem kom inte fram. Nu fungerar det dock bra. Problemet ligger/låg troligtvis hos tre.
     
  13. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    kan du skicka länk? :o
     
  14. SilvioF

    SilvioF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tog tjejens mobil och skickade 17 stycken sms till mig själv och samtliga kom fram inom några sekunder. Övertalade även min bror och syster att skicka några sms till mig och alla har anlänt så jag verkar inte ha råkat ut för någon bugg gällande sms i alla fall.
     
  15. SilvioF

    SilvioF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  16. Bizarro

    Bizarro Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6 Edge+
    Efter att ha testat uppdateringen i ett par dar så återstår bara en fråga: hur gör man enklast för att gå tillbaks till 1.5? ;)
    Uppdateringen i sig är inte så dålig, t ex kameran och galleriet blev snabbare att använda men överlag är helt enkelt mobilen för dålig, eller rättare sagt minnet.
    Jag hade in i det sista hoppats på att de skulle lägga med så att det blev möjligt att installera på SD-kortet - och erkänn, det känns patetiskt att det INTE går? Idag, 2010? Billiga skitmobiler klarar det men inte det hetaste operativet på marknaden? - men som det ser ut nu så är det inte lönt.
    Jag behöver helt enkelt vissa program installerade och isåfall får jag göra som jag gjorde när jag köpte min första pc för en massa år sen: avinstallera något annat. :(

    Så är det bara att köra en återställning eller krävs det några fler steg?
     
  17. SilvioF

    SilvioF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det skall bara vara att köra en "enkel" återställning enligt https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=14162.
     
  18. Samurai237

    Samurai237 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  19. godfrog

    godfrog Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har installerat 2.1 och det är många små detaljer som är förbättrade, en del extra apps man kan komma åt, kameran är mycket bättre, flera saker som är snabbare, bättre widgets, lite ögongodis (som jag direkt stängde av) etc.

    MEN!

    Det är himla trist att ha så lite utrymme kvar för applikationer. Jag måste ta bort applikationer jag tycker om och använder för att ha plats att prova nya. Jag skulle gärna ha möjligheten att ta bort RoadSync Calendar/Mail, Documents To Go, Live Wallpapers, onödiga språk, TouchPal etc.
     
  20. HyvelTjuven

    HyvelTjuven Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    584
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kul att se att den dykt upp nu! :D
    Sitter på tåget hem från Peace and love i skrivande stund, får bli att kötta in denna uppdatering imorgon, efter att jag ordnat en nandroid på 1.5.

    Några frågor; är det en vanilla launcher vi har eller någon specialgjord?
    Har modaco forumet fått lägga vantarna på denna rom än? (Om inte, GE DEN TILL DEM)

    Puss