3000mAh batteri finns nu till Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Khenke, 30 aug 2010.

1. tlew

tlew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

instämmer :-)

2. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Hymlar vet jag inte om de gör, men många är kanske lite, hm, optimistiska i sina mAh-angivelser. Det var bara det jag menade.

3. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag kan intyga att det finns rena bedrägerier när det gäller uppgiven mAh på Ebay-batterier.
    Men är batteriet som till utsidan är dubbelt så stort också välfylld med battericell så ska accen teoretiskt ha dubbel kapacitet.

Bara jag fått lite svar från säljare och även testat några andra Ebay-accar till min minipro så ska jag lägga ut en test och även en liten förklaring hur lipo/Liio fungerar i praktiken.
    Om det nu finns intresse vill säga ?

4. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Sen beror det ju också på hur rent innehållet i cellerna är. Det finns säkert knep att tillta för att späda ut innehållet i ett batteri. Dessutom behöver det inte növändigtvis vara litium alls, det kanske är något helt annat. Antar att man får prova och öppna batteriet, smaka på innehållet, och om verkligheten blir mer verklig är det litium. ;)

(Bara för att inte någon av någon anledning ska följa detta tips, man vet ju aldrig, vill jag påpeka att jag skämtar. Misstänker att man blir grymt sjuk av att käka litiumbatterier.)

5. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Lol :)

Det ska bli intressant att testa batteriet förhoppningsvis i veckan.

6. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nu kom mitt 3000mah-batteri med bakstycke från batteryupgrade.se. Men de hade glömt att skicka minneskortet på 8gb som jag också beställde, eller så kommer det separat. Visste att telefonen skulle bli tjock, men sablarns vad stor den blev! haha. Well, iaf nice att ha ett reservbatteri om man ska ut och campa. Här kommer några bilder (ursäkta webcamkvallan):

Jämfört med tändsticksask och orginalbakstycket:

Återkommer med batteritid

7. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack, för bilderna, det var inte så farligt tjock, lika tjock som Nokia E90, vilket var ganska normalt för 2 år sedan, så man kan nog stå ut med tjockleken.

8. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja det är sant, ska se om jag står ut med tjockleken till vardags.. Om känslan av låång batteritid överglänser irritationen över tjockleken så kommer jag nog stå ut :P Orginalbatteriet måste dock laddas då och då för att inte förstöras. läst att bästa lagringssättet är att ladda ur batteriet helt, och sedan ladda det till 40% och lagra det i rumstemperatur, sedan kan man ladda upp det lite en gång i månaden till 40% då för att det ska hålla bra. Eller kanske en gång i kvartalet skulle räcka då ett litiumbatteri tappar c:a 2-5% i laddning per månad under förvaring enligt vad jag läst.

Håller på att ladda det nya batteriet fullt nu. Klarade mig i princip en hel dag med mitt orginal, ca 20% kvar vid sängdags typ 18 timmar vid normal användning. Ska bli intressant att se hur många timmar man klarar nu då. Aktiverar man flygläge under natten kanske man kan klara sig 3 dagar.

Last edited: 12 okt 2010
  9. GregerW

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hur upplever du kvalliten på bakstycket, samma plast som orginal (hårdare/mjukare plast) är det lätt att ta av, sätta på? Skulle du kunna ta en bild på det nya batteriet och original batteriet sidan om varandra och en bild på texten på batteriet? gärna lite bättre bilder kanske med en annan telefon som har bättre kamera än webkameran.

Och en sista fråga hur lång tid tog det från beställning tills du fick hem batteriet?

10. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tycker det är ungefär samma kvalite på bakstycket som orginal, glansig hårdplast. Jag har inte tagit av det, bara satt på det, men jag tror det är i princip lika lätt att ta av smo orginal, lätt att sätta på iaf. Jag kan ta nya bilder senare när jag testat batteritiden, då sätter jag i gamla batteriet och fotar. :)

Under testat kör jag på 0% ljusstyrka på skärmen, som jag oftast har, samt wifi avslaget när mobilen är i viloläge, och 3g av. Har den inte i flygläge på natten. Då ska vi se hur många timmar den klarar. Dock tar det säkert några uppladdningar innan batteriet fungerar optimalt.

11. GregerW

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Några Bilder som jag hittade

Bifogade filer:

12. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

hahaha den ser ju fördjävlig ut :D då laddar jag hellre varje natt :D

Den kan dock vara bra för tjejer att ha i handväskan, så de inte behöver skämmas när de tar upp en riktigt tegelsten efter att ha nitat puckon på stan :P

13. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nice. Är du sugen på att köpa? :)

14. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja inte snyggaste lösningen iaf ;P Men jag tycker den är helt ok ändå, om nu batteritiden motsvarar förväntningarna. Man kan ju alltid byta tillbaks till orginal och ha storbatteriet till när det verkligen behövs, en campingtur på några dagar t.ex

15. GregerW

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ja, använder man mobilen mycket så är det perfekta lösningen, man har ingen nytta av urladdad mobil, och då kvittar det hur bra smarphone det är när den är urladdad, så är den oanvändbar, jag föredrar en mobil som går använda lite längre om man skulle glömma laddaren, tjockleken avskräcker mig inte, nyttan är större med det tjockare batteriet.

16. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Håller faktiskt med dig, det är värt mycket att slippa känna stressen för att batteriet ska urladdas så fort man använder mobilen, om man vill filma mkt en dag ute t.ex.

17. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Jaha? Ingen nytta av en urladdad mobil säger du...
    Men antingen väljer man en Smartphone och är redo att i princip ladda den varje natt eller så köper du en Nokia 5100 som räcker i 2 veckor typ..

18. GregerW

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Man kan ha med detta batteri det bästa av bägge saker, en smartphone och slippa ladda varje kväll, det är väl perfekt, varför nöja sig med smartphone när man kan ha det andra också, bara för att det är smartphone så ska man inte inställa sig automatisk på att ha en extra uppgift att göra varje kväll nämligen ladda. En smartphone är till för att användas inte laddas hela tiden.

19. frans

frans Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

ska bli intresant och se hur mycket längre du kan använda din mobil själv fick ja mitt 2000mh batteri idag blir ju tjockare men det gör ju inget om man kan använda mobilen längre.

20. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Var köpte du ditt 2000mAh? Hur mkt tjockare blir telefonen med det då, har du någon bild?

Det krävs väl några laddningscykler innan batteriet börjar prestera som bäst, men ja ska bli intressant att se hur länge det räcker från första laddningen nu då :)