3000mAh batteri finns nu till Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Khenke, 30 aug 2010.

1. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej, eftersom jag med orginalbatteriet avskydde att batteriet drogs ur så ställde jag in telefonen för att dra så lite som möjligt, wifi på bara när skärmen är på, lågt skärmljus, 0% funkar bra för mig inomhus t.ex, ställer upp det vid behov, syncar facebook var 3:e timma i inställningar, stänger av sync under natten, uppdaterar vädret var 6:e timma, mail verkar synkas med push då det dyker upp nästan direkt när jag fått mail, gmail. Ingen rörlig bakgrund, ja det är väl allt. Sen har jag under testet inte spelat några spel, och bara använt telefonen vid behov. Jag ska återkomma med mer batteritidsinfo när jag testat lite mer och batteriet fått ladda ur några gånger för det brukar ju bli bättre prestanda då. Blir intressant att se hur batteriet klarar hård belastning sen också.

2. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Efter 42h och 30 min är jag nere på 21%, våldade lite senaste 2 timmarna, dags att ladda :)

3. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tog flera timmar att ladda :P bäst att ladda på natten detta. Slutsats iaf är att batteriet passar till att laddas varannan natt vid normalt användande och var tredje vid mycket sparsamt användande.. och varje natt vid hårt nötande :)

4. Merdini

Merdini Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

5. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

"Page Not Responding. The eBay page or feature you are attempting to access is not responding. Please try the options below..."

80 kr!?! Galet billigt, låter som något inte står rätt till... crappy kopia kanske? Du får säga om du fick hem det och hur det fungerar då!

6. Merdini

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Last edited: 14 okt 2010
  7. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

8. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Last edited: 14 okt 2010
  9. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
  10. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja jag såg det sen, tog bara billigaste, fanns en annan som kostade lite mer som hade massor med köpare och bra betyg, aja bara söka på 3500mah galaxy :)

11. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

12. Merdini

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Oj, har dealextreme fått in galaxy s delar. Riktigt nice. Rekommenderar dealextreme stort! Har köpt där ett 100 tals ggr när jag köpte och sålde saker genom tradera. Var bara säkra på att lägga till Package Tracking Service.

13. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Efter jag laddat upp batteriet igen efter första testet så blev jag lite besviken då det laddade ur sig snabbt ner till 93% typ bara på någon timma, och det stod att det var skärmen som dragit mest, över 90%, men jag misstänker att battstatt är lite ur synk bara. Försökte dra ur batteriet med att köra all möjlig hårdvara på och skärmen på non stop full brightness och GPS apps på mm, för att sedan köra en battery stats reset. Men gav upp efter en timma eftersom det gick så långsamt. Sen har telefonen varit på sen dess och nu dagen efter har jag 50% och då har jag plågat telefonen rätt hårt sedan igår :)

Last edited: 15 okt 2010
  14. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Najs 24h och allt på det högsta och bara 50%, verkligen lovande med original så hade batteriet varit urladdat efter 4 timmar.

15. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ja faktiskt :) men har inte kört med allt på det högsta, efter jag gjorde det nån timma när jag försökte draina batteriet, men ändå plågat den rätt hårt med installationer, surfning, wifi + imo, mm mm

16. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Man måste ha förståelse för hur batterier fungerar och att olika batterier har olika karaktär beträffande spänning vs laddstatus.

original batteri håller *hittar på ett värde* 4.230v fulladdat och 2.800v tomt då kommer spänningen ganska fort sjunka ner till säg 4.000v och ligga kvar där tills det är kanske 10% kvar för att sedan fort dala ner.

ditt batteri på 3000mah kanske sjunker till 4.100v men sedan håller det längre innan det dalar vidare.

man är ju heller inte ute efter mAh utan wattimmar, alltså spänning*urladdningsströmmen/tiden

om telefonen behöver 6watt så blir det 1.5ampere vid 4volt. originalbatteriet räcker då 1 timme. men mot slutet sjunker spänningen mot 3volt. 6watt/3volt = 2Ampere från batteriet. så då tickar det på ännu fortare. alltså när batteriet börjat ta slut så blir det mindre volt och man får kompensera med att fortare förbruka mAh.

1500mAh som belastas med 1.5A, eller 1500mA lastas med 1C dvs 1*kapaciteten. 3000mAh som lastas med samma 1.5A lastas med 0.5C dvs halva kapaciteten och ger då högre spänning.

Även om energin i 10st ficklampsbatterier räcker för att starta en bil så orkar de inte hålla spänningen uppe och bilen startar inte. Därför behöver man ett gitantiskt batteri på 60000mAh som orkar puffa på power även om en start i sig bara tar kanske 100mAh totalt.

Hoppas iaf någon förstår lite av det jag försöker förklara på ett enkelt sätt :)

17. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vet inte om jag blev så mkt klokare men tack iaf för beskrivningen :)

18. GregerW

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hur enkelt är det att beställa batteri eller hur svårt är det, hur lång tid tar det att få hem det efter beställning? Var är säkrast att beställa?

19. Merdini

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Du skaffar ett paypal konto, sätter in pengar på kontot, går in på ebay och letar upp någon användare som säljer batteri till telefonen som har många positiva omdömen. Sedan tar det 1-4 veckor beroende på vart i världen batteriet skickas. Oftast Kina.

20. GregerW

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack så mycket