3000mAh batteri finns nu till Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Khenke, 30 aug 2010.

1. Khenke

Khenke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter en himla massa vändor har jag fått mitt batteri jag beställde för snart 2 månader sedan... *suck*
    Och inte blev jag gladare av att säljaren ljög (eller om jag skall vara mindre negativ... skrev fel) och telefonen blev inte 14mm utan 20mm med det nya batteriet.

Men jag måste säga att det känns härligt att kunna använda telefonen hur brutalt mycket jag vill på en dag utan att ladda ur den helt.

Men det blir till att beställa ett nytt batteri där telefonen blir runt 15mm iaf, för 20mm blev lite för mycket. Dock gillar jag att hålla i telefonen när den är tjockare än orginalet.

Så om någon får tag i ett batteri med baksida på minst 3000mAh och max totalt 15mm tjock telefon, så blir jag glad om ni tipsar mig :)

2. Silverbullit

Silverbullit Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Batteriproblemt är löst...

Vänner trånande efter tips, nu kan ni slappna av, jag har löst batteriproblemet!

Med denna eminenta aftermarketgadget lyckades jag närapå slå stockholms riktnummer innan batterivarningen hijackade skärmen.

I nästa försök tänker jag försöka hinna knappa in pinkoden innan skärmen slocknar, planen är att seriekoppla barsebäck med 4-5 andra kärnkraftsreaktorer, en el-stötsmaskin från akuten och en hamster med välsmort hjul.
    (Ett bonus om hamstern har samma prestandaspecifikationer som en kommunalpolitiker som förvirrat sig in på sexklubb, jag menar dom stackarna försöker ju oftast springa ut men med generellt underutvecklade lokalsinnen är det oftast så svårt att dom kan springa i cirklar en hel natt runt scenen med undantag för några pitstops i baren innan dom vaknar upp på aftonbladets löpsedlar.)
    För detta kan er hjälp komma in händigt, råkar du ha en kärnkraftsreaktor nära härdsmälta skrotandes (Som din Samsung Galaxy S inte redan tömt) eller en översexuell hamster att donera för detta syfte så tveka inte att göra ett inlägg i tråden!
    Det kommer att gynna oss alla i slutänden!

PSS. Om ni har tummen mitt i handen och behöver hjälp med moddandet så hjälper jag gärna till att spika fast din Galaxy för endast 5999:-, dock kan inga driftsgarantier lämnas i nuläget eftersom det rör sig om en beta-mod.

/Silverbullit *hamsterplågare*

Gammalt samsungordspråk - Skärmen är död så hamstern har nog blivit snurrig i hjulet och kreverat!

(Ursäkta humorn, sömnlös natt ;) Mellan raderna så är Galaxy ren och skär glädje jämfört med Iphone nummerologin.)

Last edited: 21 okt 2010
  3. Khenke

Khenke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha.

Försök nummer två. Denna gång med en annan model, som jag fått svar att den är (ca) 5 mm tjockare.

------------------
    Hi! How thick will the Galaxy S get with this battery and backplate?
    If you don't know, how thick is the battery?
    ---- Svar -------
    Hi it adds about 5mm to the phone, thanks
    ------------------

Och till det fantastiska priset av ca 70:- så var det ingen tvekan.
    http://cgi.ebay.com/3000mah-EXTENDE...Accessories&hash=item5195d241eb#ht_1985wt_907

Den är dessutom bara tjockare över batteriet och inte kameran/högtalaren.
    Återkommer med mer info när jag fått den.

Finns ju en 3500mAh variant oxå, men den ser ut att vara runt 3x tjockare och inte 2x som denna (som den rimligen bör vara med 2x laddning med 3000mAh), dvs som åbäket jag fick vid första försöket.

15mm tjock telefon är jag övertygad om att jag starkt kommer att gilla, 20mm är bara lite för mycket.

4. T0TORO

T0TORO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter bra, skulle du kunna jämföra sen(bild) när du får den eftersom om den inte blir så mycket tjockare kommer jag nog också att köpa en.

5. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

6. dyallo

dyallo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det nått sätt jag kan få ett sånt här batteri innan söndag? Skall till Thailand nämligen å tänkte att det vore bra å ha.

7. Khenke

Khenke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja, skall vara om du stannar till i Kina på vägen då...
    Annars kan jag säga att det med 100% sannolikhet är kört. Snabbast jag någonsin fått ngt från kina är 5-6 dagar, men det har nog bara hänt ett par tre gånger av kanske 300 leveranser (sedan jag började köpa på ebay). Och på två dagar (eller tja, en nu...) är inte möjligt, ens med express.

Och jag är 99.99% säker på att du inte får tag i ett i sverige. Skall vara om någon har ett Mugen 3200mAh om du är desperat. Men räkna med minst 1000:- isf...

Edit: Fast om du passerar Sundsvall kan du få köpa mitt batteri från försök nummer 1... :)

8. sneakysteve

sneakysteve Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 16 Pro Max
  9. seppok

seppok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

till Silverbullit:

Ser ut nästan som min första Motorola i början av nittio-talet :-)

10. dyallo

dyallo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu hade jag faktiskt bara Godkänt i geografi, men har för mig att Sundsvall ej ligger på vägen till Thailand :P

11. Sigma78

Sigma78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Beror väl på varifrån man åker?

12. Ed_Gein

Ed_Gein Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

@Silverbullit
    Det där var fan det roligaste jag läst på länge :D
    men jag tror nog att jag sparar mina pengar och spikar själv, dock måste jag nog köpa en hamster... ;)

13. Lias08

Lias08 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    702
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
  14. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Gjorde detsamma, helt ok pris ju. Vid normalanvändning blir det att ladda varannan dag med det batteriet för mig. Jag använder nu vanliga batteriet igen och laddar varje natt istället.. men man kan helt klart vänja sig med tjockleken ändå :P Dock nice när den är nätt och behändig, det är ett bra reservbatteri att ha till hands dock när man ska ut på nån långtripp.

15. Merdini

Merdini Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Samsung Galaxy S Battery 3500mAh

Har nu fått den, tog ca 2 veckor från Kina (lite segare än genom Hong Kong).

Har nu hunnit ladda den, den var laddad ca 33% när jag fick den. Den stod över natten och laddades med avstängd telefon.

Bakskalet måste jag bara säga är MYCKET bättre än originalet!
    Man har MYCKET bättre grepp som jag tydligt visar på en av bilderna, med det är somsagt bara min bedömning. Det originala bakskalet är ju helt plant vilket kan vara lite jobbigt och "kantigt" att få ett bra grepp om.

Fick även lägga lite toapapper mellan batteriet och bakskalet då bakskalet var lite större än det hade behövts vara. Toapappret hindrar då batteriet från att röra sig fritt.
    Annars kan man ju ha några sedlar där bak istället för en plånbok? haha.

Märkte även att vår SGS inte är någon kameratelefon alls, tycker kameran suger väldigt hårt.
    Tog bilderna med en 5 år gammal Sony Ericsson (K800i). SGS är allt förutom en kameratelefon enligt mig.

EDIT:
    Uppdatering kommer när jag testat batteriet fullt ut, kommer jämföra med mitt original batteri.

Last edited: 30 okt 2010
  16. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tack för bilderna, återstår bara en rapport hur bra batteriet är :-)

17. Lias08

Lias08 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    702
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Jag gjorde min beställning i torsdags och fick mail att den skickades i fredags.

Tack för bilderna, telefonen blev inte ful med den stora batteriet, jag kommer att använda tjocka batteriet hela tiden.

18. Silverbullit

Silverbullit Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tack Ed :)
    (Speciellt glad att DU har humor, skulle vara lite scary att få Ed Gein efter sig ;)

Såg en skitläbbig film på tv när jag var liten om Ed Gein, tror den hette Deranged och typ från mitten av 70 talet. Vet inte om den skulle vara särskilt märkvärdig idag, men då var den läbbig som fan! *brrr* Du råkar inte veta vilken rulle det är? (Skulle kanske vara bra terapi att köra en repris, särskilt om den åldrats dåligt *s*)

/Silverbullit

19. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

20. Khenke

Khenke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER