3000mAh batteri finns nu till Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Khenke, 30 aug 2010.

1. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag köper det gärna av dig:)

2. Ed_Gein

Ed_Gein Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hehehe, jo, att ha en galen kannibal efter sig är väl ingens önskedröm, uttöver det tror jag inte att människohud blir bra kläder. senaste modet är ju trots allt en hund-kåpa gjord på en saftig mastiff

Filmen du söker är http://www.imdb.com/title/tt0071408/ och tål inte riktigt tiden, men bra ändå. Måste ju även tipsa om denna http://www.imdb.com/title/tt0858437/ och denna http://www.imdb.com/title/tt0230169/ - Den sista är klart bäst :)

Snacka om OT, nu får jag skärpa mig :)
    Om telefonen skall bli en tegelsten för att jag skall slippa ladda dagligen så är dras jag fan hellre med att vara tvungen att ladda. Man skall ju fan inte behöva tappa byxorna för att man har med sig sin telefon...

3. scrotum

scrotum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Bricka telefonen får en helt ny innebörd när man läser denna tråd :D

4. Khenke

Khenke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skicka mig ett PM om du är intresserad.
    Dom tar 247:- plus frakt så för 195:- plus frakt (prutar 2:- år dig ;)) så är den din. Dom har den för övrigt inte i lager heller.

Det är inte det att jag inte gillar den, för jag skulle tippa på att den snarare är 3500mAh än 3000mAh för den håller längre än 2x orginalet tycker jag.
    Nu har jag bara testat det i några dagar så jag kan inte säkert säga, men det ger en ordentlig extra tid.

Kvaliten på skalet är helt ok, det sitter dessutom bra mot batteriet. Och jag gillar skarpt att hålla i telefonen när den är 20 mm tjock. Hade jag inte ställt in mig på 15 mm hade jag nog varit nöjd :)

Får se om jag byter ner mig till försök nummer 2...

5. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Köpte ett 3000-batteri härifrån och det damp ned i brevlådan idag. Har bara laddat upp det (i extern laddare) och inte provat att köra med det ännu, men jag tog ett par ordentliga bilder som kanske kan förtydliga lite hur stor telefonen blir:

6. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Fick mitt 3500mah batteri förra veckan och det bakstycket ser exakt likadant ut som tiny turtles. "skramlar" batteriet runt där inne för dig också om du skakar på telefonen? Var tvungen att göra som tidigare person gjort och lägga en liten bit papper emellan, räckte med 1x1 cm toapapper bara.

7. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Nej inte som jag märkte vid fotograferingen - "skramlade" den när du vände på telefonen eller var du tvungen att skaka den?

Så här såg batteriet jag fick ut:

8. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Hmm det lät lite när jag vände på den också men man märkte det egentligen bara när man skakade lite på den. mitt batteri ser likadant ut, kan vara så att det är lite tjockare, svårt att se.

9. Khenke

Khenke Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har oxå fått mitt batteri nu. Mitt skramlar oxå men vad värre är så om jag ställer telefonen så tappar den kontakten med batteriet och dör. Så jag blev tvungen att ha papper både på baksidan av batteriet samt på motsatt sida av kontakten på batteriet.

Inte så där direkt nöjd med detta men det fungerar ju och den känns trevlig att hålla i och är ju betydligt mindre än mitt första försök med sina 20 mm... Så över lag får jag nog vara nöjd.

Kan oxå säga att efter två fall på ~150 cm så har jag fått två små sprickor på mitt första inköp (20 mm varianten). Så själva telefonen är hållbar iaf då den inte visat ngt problem :)
    Fördelen med detta senaste batteri mot det första måste jag säga är vikten, det väger betydligt mindre så balansen i telefonen är bättre.