3G inställningar efter programvaruuppdatering

Diskussion i 'Xperia neo' startad av ddala, 11 aug 2011.

1. BiTTeR

BiTTeR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Vad gjorde du då? Min fungerar nämligen till och från. Sist fungerade min nästan ett helt dygn nämligen innan allt rasade igen.

2. marw77

marw77 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Fick pratat med sony ericsson supporten igår.
    Han sa att det är simkortet som inte kan spara info från APN inställningarna.
    Testa att ta bort pinkoden för simkortet var lösningen.
    Testade detta men det fungerade inte så jag fick testat med ett annat simkort i mobilen och det fungerade.
    När jag bytte tillbaka så fungerade Neo:n som den skulle.
    kan kanske ha behövt ta bort simkortet efter att ha tagit bort simlåset för att få att den skall söka efter nya inställningar så testa det.

Simlåset finns under inställningar--> plats och säkrhet--> Ställ in som-kortlås.

3. FlinuX

FlinuX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

jag har plockat ut batteriet, starta om telefonen, lagt in APN-inställningar manuellt + via "hämta inställningar" och krånglat massa. Helt plötsligt började det fungera igen. Vet inte riktigt vad jag gjorde faktiskt. Men den funkar nu iaf.

4. BiTTeR

BiTTeR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ok, har gjort allt det där också men den släpper ändå inställningarna då och då. Igår gick det inte ringa upp folk via kontakter heller då "ring upp" va helt borta och då fungerade ändå allt annat. Jaja, den har gått från brevpress till spelmobil på nattduksbordet.

5. Eda Lurk

Eda Lurk Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har samma erfarenhet som Flinux. Gjorde en massa saker och plötsligt fungerade det. Får se om det håller i sig. Är det någon som verkligen vet vad det beror på? Ligger felet hos SE, i telefonen eller hos min tjänsteleverantör (jag har tele2)?

6. scaar

scaar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade samma problem på min ARC och nu precis så testade jag att ta ut simkortet efter att jag avaktiverat pinkoden och lagt in manuell APN och nu fungerar det äntligen :D (kan tillägga att mitt problem uppstod efter root och uppdatering). Jag har tele2.