3G och GPS problem! Fel hos Samsung eller Tele2?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av ducken, 28 jun 2010.

1. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack. Då vet man det. Undrade just varför webben släcktes när det stod R.

2. jwn

jwn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Stämmer H står sannolikt för HSDPA, vilket är just "turbo 3G"
    Har dock aldrig sett symbolen 3.5G, står bara 3G i min..
    Strecken brevid brukar vissa RSSI värdet (Signalstyrkan)
    Bara för man står under en mast betyder ju inte det att man är ansluten till den..

3. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Fel av mig det ska stå 3G bara:o sorry

4. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    404
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    I min telefon tycker jag art det står h + pilarna hela tiden. Jag har sett 3G symbolen någon enstaka gång. Är det Lika på era telefoner? på min tidigare telefon kom turbo 3G loggan bara fram när data anslutningen användes. Använder min galaxy data hela tiden? hoppades inte det..lär ta på batteriet.

5. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

På min mobil så är det 3G symbol hela tiden och H symbolen dycker upp när jag Navigerar eller surfar eller mobilen synkroniserar något i bakgrunden, jag tror att du har något program som håller uppkopplingen uppe hela tiden, du får titta kanske du har väder app som uppdaterar sig hela tiden, eller googles myposition app som är aktiv.

6. svendolph

svendolph Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här. H kommer fram så fort jag har täckning även i viloläge och jag trycker in home utan svep.

Jo det var rätt mast jag stod vid 100%.

7. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det är ju paketdata.. Telefonen kan vara ansluten utan att datatrafik körs. Precis som att ni har täckning även när ni inte ringer.. :P Hursomhelst drar en passiv dataanslutning inte mycket batteri. Skärmen däremot, fy faen..:)

8. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vill påpeka att jag har köpt telefonen med Tele2 och haft dessa problem, satte in mitt Telenor-abonnemang i den med surf och 3g/H fungerar helt perfekt. Detta är definitivt något relaterat till Tele2. Killen i supporten hos Tele2 har skickat ärendet vidare så får väl hoppas att de löser det.

9. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Bra med uppbackning! Jag fick ett utbytessimkort idag som inte hjälpte ett skit som väntat. Jag vet inte vad jag ska göra för att det här ska fixa sig.. Hur yttrar sig dina problem Denny?

10. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Jag samtalade med Tele2 support idag och påpekade att jag aldrig har haft någon 3G med dem eller H heller för den delen utan endast 2G. Det står alltså hela tiden G i min menyrad. Han började prata om att jag säkert var i någon slags skugga och det var inte så mycket de kunde göra åt det. Problemet är att jag inte tror ett dugg på att jag är i någon skugga. Sambon har Glocalnet och hon har 3G symbol på hennes telefon och jag hade likaså innan jag bytte till Tele2. Hade oxå Glocalnet innan. Utanför stan har jag fått 3G och H, men inne i stan där jag bor har jag bara 2G trots att det finns stöd för H där jag bor.

Vet inte vad jag ska göra riktigt. Tycker det är sjukt tråkigt att man inte kan utnyttja det...Har ni andra haft någon framgång än?

11. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har testat min GPS ordentligt nu genom att springa med Endomondo-app. Precisionen är väl inte helt perfekt, får för sig att avvika lite från där jag faktiskt är (fördefinerad via dator), vet inte hur bra GPS brukar vara egentligen men polarna verkar få bättre precision med sin Garmin och liknande.

Ja, piren är felmärkt på kartan så jag är inte Jesus och springer på vattnet. :innocent:

Att den endast ansluter till G. Kollar jag i listan över anslutningar så är det endast Tele2 som dyker upp, Sweden 3G tillkommer om jag går in manuellt och scannar efter operatörer och lägger till den. Dock så försvinner 3G efter en kortare stund och är tillbaka på G igen. När jag har Telenor-kortet i så har jag max signalstyrka och 3G/H.

12. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Det är precis det som händer hos mig när jag ansluter mig manuellt till Sweden 3G. Den går tillbaka direkt... irriterande tycker jag...

13. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nu tycker jag faktiskt att det finns en del kött på benen.. Kan man göra ett gemensamt supportärende månntro? Jag vill ju bli tagen på allvar liksom.

Är detta skäl att häva bindningstiden eller är man körd? Kan man nå ut till den breda massan för att få en större uppslutning nånstans? Känns inte som att alla hittar hit.

14. ducken

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Count me in på ett gemensamt supportärende om det blir nåt sånt. Detta håller inte tycker jag. Det är ingen där, som jag känt det, som är villig att ta tag i problemet. Jag fick ju bara "Det är säkert någon skugga du är i, och därför du inte har 3G just nu, det blir nog bättre" Mmm säkert tänkte jag, inte 3G någonstans inne i centrum där alla andra har det, dock inte med Tele2 vet jag inte.
    Känns som de bara vill slippa ärendet och gå hem för dagen från jobbet i stället för att försöka hjälpa till och få nöjda kunder. That´s my oppinion.

15. Xebylon

Xebylon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Me too! Var skriver jag på namnlistan. Drygt att manuellt byta till Sweden 3G var och varannan timme när man behöver internetåtkomst. Och som sagt verkar det vara ett Tele2 problem.

16. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tråkigt att ni också har problem, men det borde ju göra det lättare att få respons.. Med tanke på hur många som lär nappa på Tele2-erbjudanden med Galaxy S kommer det bli en folkstorm. Kommer det tystas ner är jag den förste som skriker högre.

Jag ska kolla på alternativ som kan funka när jag slutat jobbet.

Last edited: 2 jul 2010
  17. Xebylon

Xebylon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bara en tanke...någon med Tele2 som flashat senaste firmware (JFB eller vad det nu var) och som märkt någon skillnad i 3G stabilitet? Kan ha med baseband att göra.

18. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Häva bindningstiden? Inte en chans. Häva köpet OCH bindningstiden, dvs du skickar tillbaka telefonen, om du kan påvisa fel så ja.

Kan ju påpeka att min telefon faller tillbaka på G då och då när jag är ute i centrala Stockholm också. Man kan knappast skylla på dålig täckning där... Jag ska göra en lite seriösare kontroll över hur ofta det händer under dagen och imorgon.

19. Denny

Denny Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag sade i telefonen som det var att jag hänger på ett svenskt forum för Android och att det är en hel forumtråd angående personer som har problem med just Tele2 och 3G, det fick min supportsnubbe att ta det vidare.

Testa det ni också. ;)

20. Galaxy S

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Bra! Själv blev jag påprackad ett nytt SIM för 49 spänn som skulle lösa allt.... :-|